Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: sempalo - 30.01.2012, 08:00:17
-
Hei,
onkohan Volvossa joku poltoaineen lämmitin moottorissa, että polttoaine ei pääse jäätymään?
(Kuulin, että VW:llä olisi tämmöinen, eli käytännössä voi ajaa todella kylmässä ilman, että diesel olisi puuroa suodattimessa)
-
En osaa tuohon vastata, mekaanikkopojat osaa, mutta ongelmaahan ei ole jos pa-järjestelmä on huollettu ts suodattimet vaihdettu tai vedenerotin tyhjätty ja polttoaine talvilaatua. Commonrail koneet kierrättävät senverran tavaraa, että paluukierto lämmitää tankissa olevan polttoaineen. Passatissakin (kuulemma) on paluukierrossa nykyään lauhdutin.
-
Ei ole ainakaan erikseen papereissa/esitteissä mainintaa niinkuin esim. Mersulla on... :)
-
Siis sellaista dieselin lämmitintä ei ole , mutta jos tarkoitetaan Webastoa , eli polttoainekäyttöistä lämmitintä joka lämmittää jäähdytysveden? Tankkiin talvi- tai arktista laatua olevaa dieseliä , niin ei jää suodattimeen.
-
En osaa tuohon vastata, mekaanikkopojat osaa, mutta ongelmaahan ei ole jos pa-järjestelmä on huollettu ts suodattimet vaihdettu tai vedenerotin tyhjätty ja polttoaine talvilaatua. Commonrail koneet kierrättävät senverran tavaraa, että paluukierto lämmitää tankissa olevan polttoaineen. Passatissakin (kuulemma) on paluukierrossa nykyään lauhdutin.
Ei varman ole lauhdutinta,ilmastoinnissa jos on,niin on lauhdutin.
-
Jäähdytin, lauhdutin, höyrystin...
My bad :buck2:
-
Auton pohjassa olevaan polttoaineensuodattimen koteloon menee ainakin sähköjohto, joten sen luulisi tarkoittavan polttoaineen lämmitysvastusta.