Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: baikal89 - 30.01.2012, 16:16:10
-
volvo 850 2.0 10v käynnistysongelma,jäi ajosta torstaina seisomaan tänä aamuna koitin startata töihin mutt oli sen verta huono akku et ei lähteny volle tulille(-28 pakkasta) no kävin ostaa uuden akun kun entinen tuntu olevan tiensä päässä,vanha pois uus tilalle,starttaus, pyörii hyvin mutta ei yritäkkään käyntiin,mikä helv......ti siihen nyt tuli,onko noissa joku suojaaika mikä pitäs ootella akunvaihdon jälkeen vai sotkiko huonolla akulla veivaus jotenkin sähköpuolta, mistä lähtis vikaa hakeen???? ps.kaikki merkkivalot syttyy ihan oikein kun virrat kääntää päälle ja ajoneston valokin heittää vilkkumasta.AUTTAKAA !!!!!!!!!!! illan sahauksen jälkeen aloin miettiä mahdollisia vikakohtia ja niitähän ei voinut olla kovin paljon koska auto oli jäänyt ajosta seisontaan,mitä olin tehnyt,ainoastaan vaihtanut akun!!!!!!! noh akun PLUS kenkä irti,mitäs helv...tiä tosta rojostahan näyttäs olevan yks piuha poikki(ilmeisesti jonkin sortin herätinvirta :-\) noh ei muuta ku uutta liitintä väliin ja starttaamaan JESS VOLLEHAN HERÄS JÄLLEEN HENKIIN HUURTEISEN VIIKONLOPUN JÄLKEEN,täytyykin tästä lähteä uutta akkua lataileen,kiitoksia kaikille topikkiin osallisille ja toivotaan ettei pakkaset ainakaan kovin paljon tälle talvelle kiristy :D
-
volvo 850 2.0 10v käynnistysongelma,jäi ajosta torstaina seisomaan tänä aamuna koitin startata töihin mutt oli sen verta huono akku et ei lähteny volle tulille(-28 pakkasta) no kävin ostaa uuden akun kun entinen tuntu olevan tiensä päässä,vanha pois uus tilalle,starttaus, pyörii hyvin mutta ei yritäkkään käyntiin,mikä helv......ti siihen nyt tuli,onko noissa joku suojaaika mikä pitäs ootella akunvaihdon jälkeen vai sotkiko huonolla akulla veivaus jotenkin sähköpuolta, mistä lähtis vikaa hakeen???? ps.kaikki merkkivalot syttyy ihan oikein kun virrat kääntää päälle ja ajoneston valokin heittää vilkkumasta.AUTTAKAA !!!!!!!!!!!
Luulen että kunnon sahaus pätkittäin auttaa asiaan. Jos ei uudessa akussa piisaa virta niin kauan että starttaa, nii laittasin vanhan vanhan akun takasin siksi aikaa, kun starttaat apuvirralla. Menee meinaan uus akku nopeemmin paskaksi jos sinne syötetään heti nopeesti uutta jännitettä.
-
Haiskahtas "liimaventtiililtä".
Rusakon ohjeella kannattaa koittaa.
Ja mielellään roikkaan kiinni ensin joksikin aikaa ettei ihan kylmiltään kokeile.
-
Luulen että kunnon sahaus pätkittäin auttaa asiaan. Jos ei uudessa akussa piisaa virta niin kauan että starttaa, nii laittasin vanhan vanhan akun takasin siksi aikaa, kun starttaat apuvirralla. Menee meinaan uus akku nopeemmin paskaksi jos sinne syötetään heti nopeesti uutta jännitettä.
SAHATTU ON EI VAIKUTUSTA,pitäs kait sen nyt kohtuu starttauksilla lähteä tulille,roikassa ollu 4 tuntia.
-
SAHATTU ON EI VAIKUTUSTA,pitäs kait sen nyt kohtuu starttauksilla lähteä tulille,roikassa ollu 4 tuntia.
Olen pyttyä pidemmän(muuten periaatteessa samakone) sahannu käyntiin kolme kertaa tuon ns. liimaventtiilioireen takia ja kerran vain just just piisas 70ah akussa puhti vihdoin viimein saada auto tulille ;)
-
SAHATTU ON EI VAIKUTUSTA,pitäs kait sen nyt kohtuu starttauksilla lähteä tulille,roikassa ollu 4 tuntia.
Ja ei kyllä lähe kohtuu starttauksella jos on kyse siitä mitä veikkaan :D
-
Olen pyttyä pidemmän(muuten periaatteessa samakone) sahannu käyntiin kolme kertaa tuon ns. liimaventtiilioireen takia ja kerran vain just just piisas 70ah akussa puhti vihdoin viimein saada auto tulille ;)
täytynnee sit vissiin vain koittaa sahata,tuntuu vaan toivottomalta ku mitään ei tapahu!!!!!!!!!!
-
täytynnee sit vissiin vain koittaa sahata,tuntuu vaan toivottomalta ku mitään ei tapahu!!!!!!!!!!
Juu.. Tiedän tilanteen >:( Kuhan annat vaan startin välillä levätä vähän ettet sitä "polta"
-
Juu.. Tiedän tilanteen >:( Kuhan annat vaan startin välillä levätä vähän ettet sitä "polta"
ok,toivottavasti usko ei lopu ennen akkua :-\
-
Kuules jos tehtäisiin ne normi hommat katso se virranjakajan onko kosteuttaa sisällä ,pyörijän kunto ja onko se hilli kunnossa kannessa se helposti menee rikki jos kosteustessa jäätyy vastakappaleeseen.Putsaa ja kuivaa tulpat .Jos ei mitään henkeä autossa ja bensapumppu hurisee kun käännät virrat päälle.Kyllä se Volvo normaalisti laakista lähtee käyntiin jos auto joskus on edes huollettu.Näissä netti jutuissa kun ei koskaan mitään viestiä niistä hommista ilmoiteta.
-
Kuules jos tehtäisiin ne normi hommat katso se virranjakajan onko kesteuttaa sisällä ja onko se hilli kunnossa sekun helposti menee rikki jos kosteustdessa jäätyy vastakappleseen.Putsaa ja kuivaa tulpat .Jos ei mitään henkeä autossa ja bensapumppu hurisee kun käännät virrat päällee.Kyllä se Volvo normaalisti laakista lähtee käyntiin jos auto joskus on edes huollettu.Näissä netti jutuissa kun ei koskaan mitään viestiä niistä hommista ilmoiteta.
Ilman muuta jos ei kunnon yrittämisen jälkeen siltikään puhu mitään, mutta kys. vian/ominaisuuden takia on joskus jopa korjaamot ehdottaneet vaihtomoottorin etsimistä, vaikka vain venttiilit kantaa. Siksi kannatanee kokeillä tuota vinkkiäni ennen kuin isompia värkkää. Ehdottomasti huorapyärä syyniin seuraavaksi.
-
Milloin vaihdettu polttoainesuodatin,jäässä???
-
Milloin vaihdettu polttoainesuodatin,jäässä???
Tuohan selviää sillä, kun kiertää sen suutintukin päässä olevan venttiilinhatun auki ja painaa vaikka sormella siitä venttiilin päästä. Jos bensaa roiskuu, niin painetta on tukissa ;)
-
Kuules jos tehtäisiin ne normi hommat katso se virranjakajan onko kosteuttaa sisällä ,pyörijän kunto ja onko se hilli kunnossa kannessa se helposti menee rikki jos kosteustessa jäätyy vastakappaleeseen.Putsaa ja kuivaa tulpat .Jos ei mitään henkeä autossa ja bensapumppu hurisee kun käännät virrat päälle.Kyllä se Volvo normaalisti laakista lähtee käyntiin jos auto joskus on edes huollettu.Näissä netti jutuissa kun ei koskaan mitään viestiä niistä hommista ilmoiteta.
auto on huollettu kaikin puolin, tuntuu nyt vaan et toi huono akku sotki pasmat!!!
-
Tuohan selviää sillä, kun kiertää sen suutintukin päässä olevan venttiilinhatun auki ja painaa vaikka sormella siitä venttiilin päästä. Jos bensaa roiskuu, niin painetta on tukissa
painetta löytyy ;) pitänee varmaan hommata generaattori et saa lisä virtaa :'(
-
painetta löytyy ;) pitänee varmaan hommata generaattori et saa lisä virtaa :'(
Soitat kaverin käymään kylässä ja apukaapelit esille ;)
-
Lentääkö kipinä,saatko puristuksia mitattuu mitenkään,jos paineet alhaalla tai kokonaan pois on se melkosella varmuuvella liimaventtiili,hillitön starttaus,starttaus,starttaus,tietysti jos sais auton johonkin lämpimään??
-
Enää ei tarvi startata jos ei vielä oo lähteny :2funny:
-
Jos kipinä puoli kunnossa ja muuten auto toimiva niin otetaan se ilmaputsarin kansi/suodatin pois ja starttipilottia suhautetaan samallaa kun startataan.Jos kerran ei noilla muilla konsteilla lähde.Ja mitkä öljyt siellä sisällä on kun tuo täysyntteetien 5w toimii viellä näillä pakkasilla.Eli noi minun sanotut ensi viestissä olevat hommat on tehty vai kuinka, missä kunnossa ne tulpat oli?