Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Diisseliätankkiin - 08.12.2025, 22:51:18

Otsikko: P3 vaihteistoöljyn vaihto mod
Kirjoitti: Diisseliätankkiin - 08.12.2025, 22:51:18
20l läätikkoöljyä saapui juuri ja on tarkoituksena vaihdella ne -13vm v60 D4:n. Haavena olisi väkertää jonkinlainen täyttöaukon kierteeseen laitettava letku/korkkiadateri ja toiseen päähän tratti. Tämä helpottaisi projektia sen verran, että ilmansuodatinkoteloa ei tarvitse erikseen irroitella, kun välitäyttöä/huuhtelua tekee ja kierrättää öljyä laatikossa vaihteistoa käyttäen eri asennoissa. Varsinainen kysymys: 1. minkä kokoinen kierre löytyy täyttöaukosta? 2. Minkälaisia paineita kohdistuu täyttöaukon tulppaan(voiko letkuadapteria pitkin öljyä syöksyä ulos ilman tulppaamista ajatuksena n. 50cm letku vai tarvitseeko jonkinlaisen sulkuventtilin)?

Toki tavallinenki vaihto käy, mutta tuolla tavalla jouduttaisi tulevia vaihtoja mukavasti.
Otsikko: Vs: P3 vaihteistoöljyn vaihto mod
Kirjoitti: Mepi - 09.12.2025, 07:09:08
Valmiilla letkulla on hintaa. Joku toiseen topikkiin joskus kirjoittikin mikä tuo liitin on

https://vparts.se/fi/verktyg-for-oljebyte-vaxellada-till-volvo-c30-c70-s60-v50-v60-v70-xc60-xc70-xc90-automat-24042905.html
Otsikko: Vs: P3 vaihteistoöljyn vaihto mod
Kirjoitti: Diisseliätankkiin - 09.12.2025, 07:48:19
Valmiilla letkulla on hintaa. Joku toiseen topikkiin joskus kirjoittikin mikä tuo liitin on

https://vparts.se/fi/verktyg-for-oljebyte-vaxellada-till-volvo-c30-c70-s60-v50-v60-v70-xc60-xc70-xc90-automat-24042905.html
No jo on letkulla hintaa  :idiot2:
Otsikko: Vs: P3 vaihteistoöljyn vaihto mod
Kirjoitti: jak900 - 09.12.2025, 07:58:05
Ei se ilmansuodatin kotelon pois nyppääminen ihmeellinen toimenpide ole ja täyttöaukko on kuitenkin reilun kokoinen. Tuohan on muutenkin helppo kaksiosaisen propun kautta tyhjennellä ja jotkut jopa täyttääkin sitä kautta. Tuolla letkulla huuhtelu vaihto on sitten kätevä, toki onnistuu muutenkin. Ei siinä täyttöreiässä mitää painetta ole. Muistaa sitten nollata sen vaihteistoöljyn laskurin.