Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: vesako - 30.01.2012, 17:37:38
-
Terve, en löytänyt aiempaa kirjoitusta, joten
laitoin uuden.
Auto v70 2,5 tdi -00 (vanhakoppanen)
Nyt pitää kerran viikossa lisätä 0,5 l
uutta nestettä.
Ei näytä alle tulevan, eikä sisälle ja
muutenkin toimii ihan normaalisti.
Mihin ihmeeseen ne häviää. Kaksi
viikkoa ensimmäisestä lisäyksestä.
Olisiko jollain tietoa moiseen vikaan.
-
Ootko aivan sataprosenttisen varma että ei tiputa sisälle? Faijapuolella juurikin kesällä meni lämppärin kenno ja tiputti ensin pitemmän aikaa sisälle(ei siis huomannut tässäkohtaa), ja sit tuli loppupeleissä kaikki sisään
-
Siellä moottorin takapäässä on liitin josta lähtee lämppärin kennolle letku on melko yleinen vuotokohta, kun ei liitoksen kiinnitys ole kunnollinen. Tuo paisuntasäiliön korkki kannattaa vaihtaa uuteen jos se menee tukkoon tyrkkii helpommin nesteitä pihalle. Korkki taitaa kustantaa vajaan kumpin motonetissä.
-
Siellä moottorin takapäässä on liitin josta lähtee lämppärin kennolle letku on melko yleinen vuotokohta, kun ei liitoksen kiinnitys ole kunnollinen. Tuo paisuntasäiliön korkki kannattaa vaihtaa uuteen jos se menee tukkoon tyrkkii helpommin nesteitä pihalle. Korkki taitaa kustantaa vajaan kumpin motonetissä.
Tämäpä mielenkiintoinen asia.
Kun sen korkin avaa niin paineet tulee ensin
ulos.? Kuuluuko siellä olla painetta.?
-
Kyllä järjestelmässä on jonkin verran painetta. Muistaakseni korkissa lukee maksimi paine, jonka jälkeen se laskee ylimääräsen paineen pois.
-
Lohkolämmitin? Näkyy huonosti sieltä pakosarjan alta, vuodon saattaa nähdä käydessä tai sitten kohta sammuttamisen jälkeen kun paikat rupeaa jäähtymään.
Ylävesiletku? Meillä oli tiedetysti vähän huono, vuodon näki ainoastaan kun peilillä katsoi letkun alle. Vuosi siitä letkun-kannen välisestä klemmariliitoksesta.
Molemmissa ongelmana vuotaneen nesteen nopea haihtuminen jolloin vianetsintä vaikeutuu.
-
Rintapellin läpivienti voi olla yksi mahdollinen vuotokohta... uusi läpivientipalikka maksaa noin 50e. Voi vuotaa sisälle tai ulos kun siinä on o-renkaat/pikaliittimet molemmin puolin. Myös se kennon tai kennon o-renkaiden vuotaminen hyvin mahdollinen jota ei välttämättä heti edes huomaa kuin esim mattoa nostamalla. Omasta vanhemmasta (-98 tdi) alkoi vuotamaan öljynlauhduttimelta turbon alle menevä letku heti ö-suodattimen alta. (siihen valuu aina suodattimen vaihdon yhteydessä öljyä joka sitten pehmentää sen letkun...) Ilkeitä mutkia tehty siihen joten tilasin siniseltä... Siinä myös lämpösuoja päällä...
Paras keino varmaan laittaa pakkasella (kylmässä jäähdytinnneste vuotaa helpommin) esim pahvi tms alle jolloin helpompi paikallistaa vuoto kun neste tekee joskus aika pienen reiän hankeen eikä välttämättä huomaa muuten... :)
Pahin vaihtoehto tietysti sitten se että olisi moottorin sisäinen vika... :(
-
- Vesipumppu
- Ardic, josta lämmönvaihdin puhki, vuotaa sisäänsä palotilaan, josta vedet höyrystyvät sankkana pilvenä ulos sitä käytettäessä. Näkyy vihreä tippa pakoputkensa päässä.
-
- Vesipumppu
- Ardic, josta lämmönvaihdin puhki, vuotaa sisäänsä palotilaan, josta vedet höyrystyvät sankkana pilvenä ulos sitä käytettäessä. Näkyy vihreä tippa pakoputkensa päässä.
Ai hitsi juu olinpas kömpelö kun jäi nuo mainitsematta... :P Kuitenkin melko yleisiä vikoja...
-
Itellä kans hukkuu nestettä jonnekkin talvisin. Kesällä ei katoo.
Sisälle ei vuoda, olis näillä pakkasilla huomannu.
Ei valuta alle. Vesipumppu ei ole vanhakaan.
Lohkiksen vastuksen alle ei näe. :-\
Konehuoneestaa ei höyryä mistään.
Mutta mietin että olisko se tuo korkki joka kannattais vaihtaa koska joskus haiskahtaa nesteet sisälle. Harvoin mutta kuitenkin.
-
PRKL!
Aamulla oli paisarista hävinny melkein kaikki nesteet. >:( Tallissa koko viikonlopun, olis pitäny varmaan ajaa hiukan. :D
Kattelin että oli kostee paikka lattialla vasemman etupyörän takapuolella, jossain runkopalkin paikkeilla.
Pohjapanssaria myöden saattanu kyllä valua vaikka mistä. Mikä olis sillä puolen mahdollinen vuotokohta? Eli laatikon puolella.
Piru kun sinne näekkään oikeen yläkautta. :-\
-
Vasemman takapyörän takapuolella... aika kaukana.
Mulla viime syksynä 850 2,4L hukkaili vettä kanssa ja syyllinen oli lämppärin kenno.
Voi muuten vuotaa myös rintapellin letku liittimistäkin.
Jäähytin nesteen valkoiset valuma jäljet jos löytyy paljastaa vuoto kohdat.
-
Vasemman takapyörän takapuolella... aika kaukana.
Mulla viime syksynä 850 2,4L hukkaili vettä kanssa ja syyllinen oli lämppärin kenno.
Voi muuten vuotaa myös rintapellin letku liittimistäkin.
Jäähytin nesteen valkoiset valuma jäljet jos löytyy paljastaa vuoto kohdat.
Etupyörän siis. :facepalm:
Sen verran mitä sinne näkee niin laatikon seudulla olis kosteeta.
-
En tunne toto lämppärin kennon asennusta, mut olisko mahdollista
et lämppärin kenno tai putket vuotaa kabiinissa
ja se kenno olis hyvin koteloitu ja siitä sellanen ylivuotoputki tjsp alle ?
Vuotais vain vähän sinne koteloon ja "vuotoputkee" pitkin alustaan ja siitä valuis auton alle?
Tää on vähän mutuiluu, mut aikanaan yhen kaverin lankussa homma meni suunnilleen näin
meni tosi kauan ennen kuin vuoto löytyi.
Joku oli aikanaan tiivistänyt kennon koteloinnin tosi huolella, ei vuotanut yhtään sisätilaan.
-
En tunne toto lämppärin kennon asennusta, mut olisko mahdollista
et lämppärin kenno tai putket vuotaa kabiinissa
ja se kenno olis hyvin koteloitu ja siitä sellanen ylivuotoputki tjsp alle ?
Vuotais vain vähän sinne koteloon ja "vuotoputkee" pitkin alustaan ja siitä valuis auton alle?
Tää on vähän mutuiluu, mut aikanaan yhen kaverin lankussa homma meni suunnilleen näin
meni tosi kauan ennen kuin vuoto löytyi.
Joku oli aikanaan tiivistänyt kennon koteloinnin tosi huolella, ei vuotanut yhtään sisätilaan.
Mun tietääkseni vuotaa sisälle maton alle mutta en oo omastani vielä tutkinut asiaa ja luulis että lasit huurtuis jossakin vaiheessa nyt kun kovia pakkasia oli. Ei huurtunut.
Ja varmaan haiskahtaskin jo sisällä.
-
Näillä pakkasilla ei välttämättä huurra, jos neste lattialla kylmää peltiä vasten ei se paljoakaan "höyrysty"
lisäks matto toimii tavallaan eristeenä lattialla olevan nesteen kylmänä pysymiselle.
-
Lämppärin kenno vuotaa ainoastaan lattialle ja yleensä kuskin jalkatilaan, kun sillä puolella on lämppärinkennossa ne liittimet, jotka tulee konehuoneesta.
Tarkoitin niitä letkuja, jotka menee moottorista rintapeltiin... jommassa kummassa päässä voisin olettaa vuodon olevan tässä tapauksessa.
Muita "vesipisteitä" ei mielestäni ole lähempänä auton vasenta reunaa (kuskin puoli).
Ne letkut lähtee moottorin puolelta vielä läheltä pakosarjaa muistaakseni ja se lämpö ei ole kaiketi hyvä noille letkuille.
Ja lähtiköhän ne jopa vielä vähän, niinkuin vaiheaskin päältä... en tarkkaan muista
Syylärin nesteet höyrystyy kyllä heti lattialla, kun saa lämpöä... kun eivät edes jäädykkään.
Tämä ei nyt ihan liity aiheeseen... http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=188.0
-
Eipä ne jäädy, mut paljonko mahtaa höyrystyä, jos ne on 0...-5 asteista peltiä vasten maton alla ?
-
Ei paljoa tarvikkaan, kun näkyy heti kylmässä lasissa.
Ja kun ei kokonaan kuivu lattia ja lisää tulee lämmintä lientä, niin aina vähän huuruilee.
Mutta tässä tapauksessa tämä kennon vuoto ei kaiketi ole kyseessä,
vaan vuoto on konehuoneen puolella.
-
Tänään taas seurailtu asian tiimoilta.
Pikkasen oli kadonnu mutta ei hälyyttävästi.
Konehuoneen puolelta lämppärin letkujen liitokset ei vuoda, aivan puhtaat. Letkuissakaan ei näkyny mitään erikoista.
Sisällä matto tuntuu kuivalta, mutta onko alemmat kerrokset kosteita niin en tutkinu.
Jäähdyttäjän ympäristössä ei näyttäis olevan vuotoja mutta sen näkee paremmin vasta kun pääsee alhaalta päin katteleen.
Mutta kuitenkin muistutuksena niin laatikon paikkeilla on niinko olis kosteeta. Onko sillä kohtaa jotakin liitosta tai yleensäkkään paikkaa mistä vois vuotaa?
-
Mutta kuitenkin muistutuksena niin laatikon paikkeilla on niinko olis kosteeta. Onko sillä kohtaa jotakin liitosta tai yleensäkkään paikkaa mistä vois vuotaa?
Siinä virranjakajan kohdalla alhaalla on lähin vesiletkunliitos auton vasenta reunaa.
Siitä liitoksesta minulla oli tihuttanut ja vaihdoin rst-klemmarin siihen ja loppui tihutus.
Se putkikin mikä tulee siitä pytyiltä on sileä missä se letku on klemmarilla kiinni.
Kyseinen letku menee kennolle ja jos kenno hieman tukkoinen, syntyisikö tuohon liitokseen painetta ja sitten tihuttaisi?
Kannattaa kuitenkin kait katsoo mistä tulee liemiä, ettei yllätä ajossa tai ainakin varata takaloosteriin lientä varalle.
Sisävuodon voi varmistaa sillä, että ottaa kuskin jalkatilasta tunnelin sivusta muovit pois ja katsoo onko vuoto jälkiä "kardaanitunnelin" päällä.
Jos laidassa niin vuotaa todennäköisesti niistä kennon ja putkien liitoksen kumi O-renkaista.
Tässä on erittäin hyvät ohjeet asian tiimoilta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=188.0
-
Siinä virranjakajan kohdalla alhaalla on lähin vesiletkunliitos auton vasenta reunaa.
Mikä virranjakaja? Ei dieselissä ole sellasta. ;)
-
PRKL!
Aamulla oli paisarista hävinny melkein kaikki nesteet. >:( Tallissa koko viikonlopun, olis pitäny varmaan ajaa hiukan. :D
Samanlainen tuo auto on kun isäntänsäkin. Eli heti jos vähän aikaa on jouden niin hörppää "vähän" nestettä :2funny:
-
Samanlainen tuo auto on kun isäntänsäkin. Eli heti jos vähän aikaa on jouden niin hörppää "vähän" nestettä :2funny:
Mä en sentään kuljettele niitä nesteitä isoja määriä ympäri maakuntia ja sitten vielä laske niitä toisten tontille. :2funny:
-
Mä en sentään kuljettele niitä nesteitä isoja määriä ympäri maakuntia ja sitten vielä laske niitä toisten tontille. :2funny:
:idiot2: Emmää ainakaan kattele vierailla paikkakunnilla mihin mää humalapäissäni virtsani lasken :D Minulle koko maailma on yhtä isoa kusilaaria ;)
-
Mikä virranjakaja? Ei dieselissä ole sellasta. ;)
juu sori... en mielestäni löytänyt autosi tietoja ja olen uusi ummikko vielä tällä palstalla. :facepalm:
Kävin vaan katsomassa muistini virkistämiseksi omasta, joka on 2,4L10vent. bensa
tuota letku paikkaa.
Diesel pannusta en osaa sit sanoa, missä sen liemet liikkuu.
-
juu sori... en mielestäni löytänyt autosi tietoja ja olen uusi ummikko vielä tällä palstalla. :facepalm:
Kävin vaan katsomassa muistini virkistämiseksi omasta, joka on 2,4L10vent. bensa
tuota letku paikkaa.
Diesel pannusta en osaa sit sanoa, missä sen liemet liikkuu.
Ei mitään.
Alotus viestissä nimen omaan juuri diesel, siksi jatkoin tässä.
-
Aamulla oli paisarista hävinny melkein kaikki nesteet.
Kattelin että oli kostee paikka lattialla vasemman etupyörän takapuolella, jossain runkopalkin paikkeilla.
Eli laatikon puolella.
Konepelti ylös ja kunnon kumarrus oikealta puolelta konehuoneeseen: normaalikokoinen pää mahtuu tulipellin ja koneen väliin siten, että lohkolämmitin on silmän edessä ja takaraivo kiinni tulipellissä. Silmä tosin tulee hyvin lähelle katselukohdetta. Taskulampulla valoa. Lohkolämmittimen tiiviste taitaa nimittäin vuotaa.
-
Ilmottaudun joukkoon kummaan :2funny:
Tänään tarkistelin öljyt ja nesteet, kohta alarajalla, ja viimeks viikko sitten ylärajalla :idiot2:
V70TDI-1998: Voisitko laittaa kuvan mikä kohta tulisi tarkistaa, ei minulle auennut, kun en autoja tunne niin hyvin :-\
-
Valitettavasti ei nyt ole kuvaa tarjota, mutta tuo sinun oma kuvasi, jossa lukee ORJA, niin juuri siitä ORJA-tekstin kohdalta eli auton keskilinjalta, pää syvälle moottoritilaan moottorin takapuolelle, niin kyllä siitä näkyy lohkolämmitin pakosarjan alta. Moottorin ei pidä olla juuri ajon jäljiltä kuuma, ettei nenä pala. Jos on selkä kipeä, niin voihan sinne katsella peililläkin.
-
Tuota vastusta oon kans miettiny mutta kun ei oo oikeen sinne nähny. :-\
Pitää siis tutkia.
-
Käytänpä tätä topiccia hyväks ja ihmettelen tota omaa tapausta. Paisari menee keväällä ja syksyllä noin kahdessa kuukaudessa max-min. Kesällä ja talvella ei häviä juuri ollenkaa. Sisäkekennoa tai sen o-renkaita epäilin. Mutta nyt pakkasilla kun tuo lämpöä sisään koko ajan nii ei häviä juuri ollenkaa. Koneen puolesta kaikki kunnossa, ei mene nesteet sekasin eikä pölläyttele. En oo jaksanu päätä vaivata tällä, lisäilee vaa paisarii nestettä harvoin.
-
Nestettä katoo täälläkin 2.4t koneesta, alkukesästä vähän (satunnaisesti) nyt litra/100km eli prkleesti.
Vaihdettu / tarkastettu tähän mennessä
Sisäkenno - O renkaat tihuutti, vaihto uuteen
Syyläri - oikea pääty valutti, vaihto uuteen
Paisarin alaletku - klemmari painunut letkun läpi - korjaus
Jakopää tehty 3tkm sitten vesipumppuineen
Ei merkkaa alleen, ei havaittavia kosteuskohtia, mysteeri koko juttu. Öljyt kirkkaat, nesteet ok mutta tuoksuu pakokaasulle. En keksi muuta kun kansi tai turbon vesikanavat.
Vetoa löisin turbon puolesta (ajettu 223tkm) mutta sen huolto kuitenkin yli 500€ juttu. Ei tee mieli turhaan teettää.
Onko joku hyvä testi millä ton varmistaisi? Vaikka nestettä katoo helvatisti niin esim mitään käyntihäröä, pätkimistä ei ole. Kiertää puhtaasti punaselle. Alavääntö kuitenkin mielestäni aika onnetonta. Turbo uusiksi ja pulinat pois ?
-
Jos mistään ei vuoda ulospäin ja loput pitäis arvata niin löisin raksin ruutuun
-
Nestettä katoo täälläkin 2.4t koneesta, alkukesästä vähän (satunnaisesti) nyt litra/100km eli prkleesti.
Vaihdettu / tarkastettu tähän mennessä
Sisäkenno - O renkaat tihuutti, vaihto uuteen
Syyläri - oikea pääty valutti, vaihto uuteen
Paisarin alaletku - klemmari painunut letkun läpi - korjaus
Jakopää tehty 3tkm sitten vesipumppuineen
Ei merkkaa alleen, ei havaittavia kosteuskohtia, mysteeri koko juttu. Öljyt kirkkaat, nesteet ok mutta tuoksuu pakokaasulle. En keksi muuta kun kansi tai turbon vesikanavat.
Vetoa löisin turbon puolesta (ajettu 223tkm) mutta sen huolto kuitenkin yli 500€ juttu. Ei tee mieli turhaan teettää.
Onko joku hyvä testi millä ton varmistaisi? Vaikka nestettä katoo helvatisti niin esim mitään käyntihäröä, pätkimistä ei ole. Kiertää puhtaasti punaselle. Alavääntö kuitenkin mielestäni aika onnetonta. Turbo uusiksi ja pulinat pois ?
Itellä valutti myös tuolta paisarin alaletkun klemmarista.
Veikkaan kansipahvivikaa, jos kerran nesteet haisee pakokaasulta.
Nouseeko paisariin pullereita koneen käydessä?
Samaan konkurssiin tulee sitten vaihdettua mitä suuremmalla todennäköisyydellä jo huonossa hapessa olevat venttiilin kumitkin.
-
Ei tule kuplaa tai pinta sanottavammin nouse (neiti 8vee oli polkemassa hanaa ;))
Jos kulutus on matkassa seiskan pinnassa, eikö tuo extra litra vettä sekaan nyt vähän nypyttäis ?
-
Ei tule kuplaa tai pinta sanottavammin nouse (neiti 8vee oli polkemassa hanaa ;))
Jos kulutus on matkassa seiskan pinnassa, eikö tuo extra litra vettä sekaan nyt vähän nypyttäis ?
Tarkastappa tulpat, niiden väri voi kertoa paljonkin.
Nesteelle voi tehdä myös pakokaasutestin.
-
Tarkastappa tulpat, niiden väri voi kertoa paljonkin.
Nesteelle voi tehdä myös pakokaasutestin.
Joo tuota pakokaasutestiä ajattelin, onko vaan mahdollista että jos turbossa halkeamia pääsisi sitä(kin) kautta sekottumaan jolloin testi ei kertoisi mitään.
-
Joo tuota pakokaasutestiä ajattelin, onko vaan mahdollista että jos turbossa halkeamia pääsisi sitä(kin) kautta sekottumaan jolloin testi ei kertoisi mitään.
En tiedä, teoriassa ehkä mahdollista, mutta ei kyl kuullosta kovin todennäköiseltä vaihtoehdolta.
Eikös jäähdytysjärjestelmän painekin ole suurempi, kuin pakopaine normi turbo koneessa?
-
Jaa-a mtähän tässä tekis, molempiin remppoihin ei ole nyt varaa.
Jos kuitenkin turbon huollattais,siihen alavääntöön en ole yhtään tyytyväinen eikä bypassin vaihto paljon auttanu. Kierroksilla kiekuu ok.
-
Ite mittauttaisin nesteiden pakokaasupitoisuuden ja sit sen jälkeen ihmettelisin, mitä alkaa tekeen.
Turbossa ei noilla kilkometreillä vielä pitäis huollon tarvetta olla. Itellä on 110tkm enemmän ajettu ja en ole vieläkään sitä huollattanut.
Onko tuo alavääntö sitten jossain kohtaa huonontunut?
Eihän se näissä muutenkaan mitenkään ihmeelliseltä tunnu.
Taitaa tosin tuo sun alkaa vääntämään vähän alempaa kuin T5.
-
Ite mittauttaisin nesteiden pakokaasupitoisuuden ja sit sen jälkeen ihmettelisin, mitä alkaa tekeen.
Turbossa ei noilla kilkometreillä vielä pitäis huollon tarvetta olla. Itellä on 110tkm enemmän ajettu ja en ole vieläkään sitä huollattanut.
Onko tuo alavääntö sitten jossain kohtaa huonontunut?
Eihän se näissä muutenkaan mitenkään ihmeelliseltä tunnu.
Taitaa tosin tuo sun alkaa vääntämään vähän alempaa kuin T5.
Joo just sitä pienen turbon tuomaa herkkyyttä ei ole. Kaasu pohjaan ja sitten odotellaan kierrosten nousua. Joskus oli "ykkös"autona V70 -02 2.4t josta oikein hyvät kokemukset. Pikkasen vaikea arvioida tuota muuttumista - jonkun verran, 25% jne
Eikö kuitenkin suositella näissä kilometreissa turbohuoltoa (ettei mitään peruuttamatonta vahinkoa pääse syntymään) ?
Ex 850 T5 315tkm kyllä vielä toimi, mutta oli se hyrrä silti ihan loppu.
-
Joo just sitä pienen turbon tuomaa herkkyyttä ei ole. Kaasu pohjaan ja sitten odotellaan kierrosten nousua. Joskus oli "ykkös"autona V70 -02 2.4t josta oikein hyvät kokemukset. Pikkasen vaikea arvioida tuota muuttumista - jonkun verran, 25% jne
Eikö kuitenkin suositella näissä kilometreissa turbohuoltoa (ettei mitään peruuttamatonta vahinkoa pääse syntymään) ?
Ex 850 T5 315tkm kyllä vielä toimi, mutta oli se hyrrä silti ihan loppu.
Tiedä häntä mitä myyntimiehet suosittelee...
Ite aattelin kuitenkin mennä hamaan loppuun ja sit vasta "rempata", tai laittaa uus tilalle.
Mut kattoo ny missä kunnossa se on, kun olis tarkoitus tehdä huohottimen puhdistus, niin siinä samalla voi vähän kuikuilla mitä turbollekin kuuluu.
-
No niin tulpat tsekattu. 2,4 ja 5 hyvin vaalean maitokahvin värisiä, 1 ja 3 hieman tummempia.
Varsinaista karstaa ei mäntien päällä näkynyt , mutta kaikissa musta "noki" , tosi pehmeää ja helposti lähti irti kun meisselin kärjellä pyöräytti. Tulpat vaihdettu 4tkm sitten.
Luulisi tuolla veden kulutuksella hakkaavan sen noen pois? Case closed? Pro vai Finn ... ::)
-
Ja vielä lisää... Sain asentajalta loistavalta vaikuttavan vihjeen ongelman paikantamiseen.
Kierrätetään turbon jäähdytysvesi sen ohi, johan selviää onko turbo syyllinen !
Mutta onko mahdollista ajaa jotain 50km turbolla jossa ei jäähdytysvesi kierrä ?
Tulppaaminen puristamalla letkut umpeen vai ohittamalla kierto lisäputkella ja tulppaamalla turbon nestereiät umpeen ?
Onko kukaan kokeillut ?
-
Ja vielä lisää... Sain asentajalta loistavalta vaikuttavan vihjeen ongelman paikantamiseen.
Kierrätetään turbon jäähdytysvesi sen ohi, johan selviää onko turbo syyllinen !
Mutta onko mahdollista ajaa jotain 50km turbolla jossa ei jäähdytysvesi kierrä ?
Tulppaaminen puristamalla letkut umpeen vai ohittamalla kierto lisäputkella ja tulppaamalla turbon nestereiät umpeen ?
Onko kukaan kokeillut ?
Hyvin voi ajaa ilman jäähyä. Onhan näitä joissain 200 ja 700/900 sarjassa ihan vakionaikin ilman jäähdytystä,
Laittaisn putket jollain koplauksella yhteen. Ei toi turbo sit kait mitään tulppia enää tarvi?
-
Ja sitten kannattaa antaa koneen varmaan käydä vähän reilummin tyhjäkäyntiä ennen sammuttamista niin ehtii mutka jäähtymään?
-
Tässä hahmotettu turbon nestekiertoa ...
Lähtee paisarin pohjasta, kurvaa heti koneen taakse (tässä välissä pikku kumiletkun pätkä) jatkaa turbon keskelle, poistuu toiselta puolen , palaa takaisinpäin, mutta katoaa näkyvistä jakopään kopan alle. Vesipumppuun ? Kaikki muut metalliputkea paitti tuo pikku pätkä.
Ei onnistu helpolla kierrättää extra putkella jo pelkästään sen takia että putkienpäissä on laipat.
Helpoin olisi puristaa se letku tukkoon, mutta uskaltaako???
Onhan siinä tietysti matkalla muitakin haaraumia ettei se lohkon nestekierto nyt varmaankaan kokonaan lopu.
Edit: Jaa ja jäähän tässä tapauksessa se toinen pää "auki" vaikka kierto estyiskin. Voi siis sieltö häipyä valuttamalla, ainakin vähän.
-
V70 mk1 2.4 -00 hävittää nesteet paisarista. Ei kuitenkaan näytä mistään valuvan pihalle. Korkin kautta välillä tulee...eli vissiin liikaa painetta järjestelmässä? Kuitenkaan ilman korkkia käynnistäessa ei kuplia tule. Jos ajon jälkeen avaa varovasti korkkia ni säiliö täyttyy kokonaan, vaikka oliskin tyhjä ennen availua.
Viittaiskohan tuo nyt eniten kansipahvivikaan?
-
V70 mk1 2.4 -00 hävittää nesteet paisarista. Ei kuitenkaan näytä mistään valuvan pihalle. Korkin kautta välillä tulee...eli vissiin liikaa painetta järjestelmässä? Kuitenkaan ilman korkkia käynnistäessa ei kuplia tule. Jos ajon jälkeen avaa varovasti korkkia ni säiliö täyttyy kokonaan, vaikka oliskin tyhjä ennen availua.
Viittaiskohan tuo nyt eniten kansipahvivikaan?
Viittais.
-
Aivan prikulleen samat oireet ja kansipahvia täytyy ens kesänä vaihdattaa. Nyt lyötiin uutta tiivistys ihmeainetta kiertoon ja katoaminen väheni huomattavasti. Valitettavasti aineen nimi ei jäänyt mieleen. Autokorjaamo Bäckfält sitä myy, joku flytande kork .. Tms ruottinkielinen.
-
Selvä, kiitoksia. Soiteltava huomenna huoltoon jos kerkiisivät vaihella. Ku ei oo ikinä tullu ite moista hommaa tehtyy ni ei oo tietoo onko mitenkin v-homma.
-
Selvä, kiitoksia. Soiteltava huomenna huoltoon jos kerkiisivät vaihella. Ku ei oo ikinä tullu ite moista hommaa tehtyy ni ei oo tietoo onko mitenkin v-homma.
Ei se kovin v-mäinen homma ole, mutta aikaa ja rahaa siihen saa palamaan.
Jos on paljon ajettu mylly niin suosittelen tekeen kannen kunnostuksen samalla.
Venttiilin kumit on kuiteskin jo ihan muruina.
Samalla vaihtuu vesipumppu, jakohihna, kiristimet ja apulaitehihna.
-
200tkm pyörähti vähän aika sitten. Jakopäänremppa tehty -09, n.65tkm sitten, eli ei ois vielä ihan ajankohtanen homma.
-
Jos noin paljon hihnalla ikää ja kansirempan meinaat teetättää niin ehdottomasti jakopää uusiksi samalla. Menee siinä sivussa, vesipumpun vaihto vähän vie lisäaikaa, mutta kummiskin.
-
Paljon? Eikös se väli ookkaan 6 vuotta/120tkm? Näin ainakin jostain oon lukenu...
-
En kattonu millä koneella autos oli, oletin että 4v/160k, mutta kohtahan se kummiskin olisi ajankohtanen kun lähestyy 5 vuotta jo. Tulee ehkä puol tuntia huollossa lisätyötä hihnan vaihdosta, ja jos tarvikkeenki lykkää sinne niin ei paljoo köyhdy, saa kummiskin ajella sen 6 vuotta taas ilman pienintäkää pelkoa hihnan rikkoutumisesta ;)
-
Äitin autosta on kyse, mut samanlainen ärrä sillä on ku miullakin, eli tuolla 2.4T. Totta turiset, että järkevin homma tuokin remppa ois hoitaa samalla alta pois.