Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Kierrätyskeskus => Takavetoisten ilmoitukset => Myydään varaosat => Aiheen aloitti: kebakko - 26.12.2025, 22:32:43

Otsikko: D24 osia: moottoreita ja niiden osia
Kirjoitti: kebakko - 26.12.2025, 22:32:43
Myydään D24 harrastus:
Lähtökohtaisesti myydään alla olevina kokonaisuuksina.

D24T moottori + M47

Nostettu pois 23.12. 240 keulalta. Ollut käyttöautossa, mutta nostettu pois suuren öljynkulutuksen johdosta. Ollut vapaastihengittävänä 240 keulalla. Toimii kuitenkin muuten, ei kuluta jäähdytinnestettä tai sekoita nesteitä ja öljyjä.
Vanhanmallin jakopää, eli remmi kiristetään vesipumpulla, nostajat mekaaniset.

Jakoremmi ja vesipumppu vaihdettu 23tkm sitten toukokuussa.

M47 toimii, kaikki vaihteet löytyy. Joskus kylmänä jollain vaihteella on hetkittäin ujeltanut lyhyitä max 10s pätkiä.

Hinta 450e
Koko kuvassa näkyvä paketti Kaikkine apulaitteineen 240 keulalle sopivana. Sisältää kuvasta poiketen D24T pako- ja imusarjan sekä väljän, mutta korjauskelpoisen ahtimen.

Voidaan myös myydä 740 D24T öljypohjan ja imuputken kanssa.

(https://www.dropbox.com/scl/fi/ag90q0oh6fgqnduum8ynf/Photo-23.12.2025-19.11.51.jpg?rlkey=k0kuwvumne8xaapdfga9uespg&st=3srrjpt7&raw=1)

D24 moottori osina: porattu ja remontoitu täydellisesti vuonna -97, jonka jälkeen ajettu 2007 asti ja seissyt aina vuoteen 2025. Ei ole ollut itsellä ajossa, mutta käynnissä kuitenkin.

Lohko + sisuskalut
Ehjä hyvä aihio, mm. Vesikanavat täysin puhtaat, kampiakseli hyvä, sylintereissä ei merkittävää rappua, mutta itse kuitenkin tekisin remontin, kun moottori on levällään. Ns vanhanmallinen jakopää tässäkin.
Ei sisällä syöttöpumppua, joka lohkossa kiinni.

Hinta 100e

(https://www.dropbox.com/scl/fi/ylhdvxm2k99ldj6pdyvme/Photo-26.12.2025-0.02.05.jpg?rlkey=0j4ys5jryn92c6a093p5aitmn&st=uqkzk4w0&raw=1)

(https://www.dropbox.com/scl/fi/j39azfn8w77f0t8u6l1gu/Photo-26.12.2025-0.02.11.jpg?rlkey=r0dgkqlhlxketkvvqc792n7y4&st=6m3zxaut&raw=1)

ehjä kansi, jossa ei edes venttiilin väleissä halkeamia. Nokkapukit löytyy, vaikkei kuvassa olekaan paikallaan. Kannessa kiinni myös suuttimet, jotka vaativat korjausta. Testattu -97, mutta olleet kuivana 2007-2025, ja näillä moottori kävi huonosti.
Mekaanisilla nostajilla, ei nokkaa.
Likainen, mutta ehjä. Suosittelisin tiivistepinnasta siivun ottamista vanhojen tiivistejäämien johdosta
Hinta 250e

(https://www.dropbox.com/scl/fi/o8xyaoibdx4155h0yvsmu/Photo-26.12.2025-0.05.39.jpg?rlkey=e5c8v10u3pbxuitqqgkmdq5k6&st=tks0ehju&raw=1)

(https://www.dropbox.com/scl/fi/46u75fv362pr48j3is2xj/Photo-26.12.2025-0.04.55.jpg?rlkey=dw73lerehzyvc9lc6ezw90qvi&st=boobvmsi&raw=1)

(https://www.dropbox.com/scl/fi/7ks1p8hpif9djqoqwrjxl/Photo-26.12.2025-0.04.30.jpg?rlkey=gyg1wy1c6klyl6ibenpznz2db&st=ce33uylj&raw=1)

Tdic imusarja, pakosarja, egr putki ja syöttöpumppu 120e. Syöttöpumppua kokeiltu sen verran, että ollut sen kanssa käynnissä huonoilla suuttimilla ja kävi heikosti, näkyy aiemmassa kuvassa lohkon kyljessä. Muuta takeita toiminnalle ei ole.
(https://www.dropbox.com/scl/fi/0snxwj3a9bpogriops54n/Photo-26.12.2025-0.13.13.jpg?rlkey=rkrug599u5lh4y5zpza7imz90&st=dh422byx&raw=1)

Lisäksi löytyy yksi 240 vaparin imusarja kumisen päätytulpan kanssa 40e. Turbokäyttöön voin hitsata päädyn umpeen, jolloin hinta 75e.

VIRRAT
VAIN NOUTO
YV / o4o8223436

Pienemmät osat sylinterikanteen asti kulkeutuvat tampereelle omien menojen mukaan.