Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: wianve - 31.01.2012, 09:07:29
-
Millaisia virityksiä olette laittaneet syylärin eteen? volvossani on sellainen ongelma että ei nosta lämpöjä tarpeeksi pakkasella mutta paikallaan ollessa nostaa normaalisti puoleen väliin mutta ajossa lämmöt laskee. auto on v70 vm2002 ja 140hp.
-
Kuullostaa termostaattivialta, jos ei ole koskaan vaihdettu niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaa.
-
ei taida olla vaikea vaihtaa?
-
No ei oo vaikee vaihtaa.. Tais tarvita T35 tai T40 torxi avaimen.. Kaks ruuvii auki, kansi ylös, vanha termari pois, uus tilalle uuden tiivisteen kans, kansi paikallee ja kaks ruuvii piukkaan.. Aikaa menee maks. 10min. Pikkasen lorauttaa letkusta, ja termarin alta nestettä, joten joku rätti moottorin alle. Siihen öljyn suodattimen paikkeille.
Ilmota hallitukselle, et saattaa merkata reviiriään hetken aikaa.. Näin ainaki mulla kävi.
-
jeah kiitos.
-
Lisätään vielä että omien kokemuksien mukaan nämä tinakoneiset Volvot pitää lämmöt viivasuoraan normaalissa vaikka olisi -35 astetta pakkasta. Olen vaihtanut jokaiseen termostaatin kun aina ostaessa on tuntunu ettei ihan normisti lämpiä.
Yritä ny kuiteskin löytää lämmin halli vaihtoon, tympiä ropata tämmösillä keleillä ulkona kädet tunnottomana :P
-
Itsellä joskus paikallaan ollessa lämmöt laskee kun lämppäri puhaltaa kuumaa sisälle. Mutta heti liikkeelle lähdettäessä lämmöt nousee takaisin.
-
auto sammui 10km moottoritiellä ajon jälkeen ei jaksanut pysyä tyhjäkäynillä voisiko johtua siitä että auto oli lämpimässä hallissa päivän ja ulkona oli 24 pakkasta eli oisko yrittänyt jäätyä?
-
Lisätään vielä että omien kokemuksien mukaan nämä tinakoneiset Volvot pitää lämmöt viivasuoraan normaalissa vaikka olisi -35 astetta pakkasta. Olen vaihtanut jokaiseen termostaatin kun aina ostaessa on tuntunu ettei ihan normisti lämpiä.
Yritä ny kuiteskin löytää lämmin halli vaihtoon, tympiä ropata tämmösillä keleillä ulkona kädet tunnottomana :P
Varmaan totta, mutta koskee vain bensiinikäyttöisiä, niitä jolla lämpöä synnyttää 10L/100km kulutus. ;)
TDI/D5 koneiset ei pysy lämpimänä kun pakkasta on reilut -20C edes 80km/h ajossa.
-
Varmaan totta, mutta koskee vain bensiinikäyttöisiä, niitä jolla lämpöä synnyttää 10L/100km kulutus. ;)
TDI/D5 koneiset ei pysy lämpimänä kun pakkasta on reilut -20C edes 80km/h ajossa.
Tjaa, kyllä entinen 855Tdi ainakin oli lämmin, vielä -25:n pakkasilla :P ei vaatinut mitään etuosan verhoilua, jos termari on kunnossa.
Tietenkin jos ajaa vajaat 20km, niin sitte voi ollakkin ongelmia.
-
auto sammui 10km moottoritiellä ajon jälkeen ei jaksanut pysyä tyhjäkäynillä voisiko johtua siitä että auto oli lämpimässä hallissa päivän ja ulkona oli 24 pakkasta eli oisko yrittänyt jäätyä?
Juu,ei yrittänyt, vaan jokin jäätyi,,,polttoainesudatin,,ehkä ? koska vaihdettu ?
-
missäs on lämpötilamittarin mukaan normilämpö? s60 -01
mulla ainakin viisari puolivälissä, ehkä viisarin verran yli. silti scangauge näyttää max 84astetta?
-
missäs on lämpötilamittarin mukaan normilämpö? s60 -01
mulla ainakin viisari puolivälissä, ehkä viisarin verran yli. silti scangauge näyttää max 84astetta?
Vanhaan V70N T5:een vaihdoin termarin, 92 oli stanssattu termariin. Siniseltä ostin.
-
Terve!
Eli V70 2,4 bensa-05 nostaa lammot melkein keskelle mittaria n. 15 km matkalla. Onkohan termarissa vikaa, kun ei nosta taysin kohtisuoraa "keskelle", vaan jaa mittarin neulan verran vajaaksi. Edellisessa Vw:ssahan mittari pysyi vakaasti keskella, vaikka lammot eivat varmasti olleet viela nousseet 90c...faktaa ja mutua.
Testerilla pystyy varmaan mittaamaan todellisen lampotilan...paljon sen pitaisi pakkasella olla kun kone on ajettu lampimaksi?
-
missäs on lämpötilamittarin mukaan normilämpö? s60 -01
mulla ainakin viisari puolivälissä, ehkä viisarin verran yli. silti scangauge näyttää max 84astetta?
Se mittarin viisarinäyttö onkin yleensä/monesti omalta anturilta ja kalibroitu siten että kun lämmöt on suunnilleen tontilla niin sojottaa siihen puoleen väliin. Tulee kuskille hyvä fiilis. Todellisen lämpötilan kanssa sillä on aika vähän tekemistä, mutta toki suuntaa antava jos rupee esm lämmöt nousemaan.
-
Terve!
Eli V70 2,4 bensa-05 nostaa lammot melkein keskelle mittaria n. 15 km matkalla. Onkohan termarissa vikaa, kun ei nosta taysin kohtisuoraa "keskelle", vaan jaa mittarin neulan verran vajaaksi. Edellisessa Vw:ssahan mittari pysyi vakaasti keskella, vaikka lammot eivat varmasti olleet viela nousseet 90c...faktaa ja mutua.
Testerilla pystyy varmaan mittaamaan todellisen lampotilan...paljon sen pitaisi pakkasella olla kun kone on ajettu lampimaksi?
Termari vika, mulla lämpiää auto jo 5 kilsan jälkeen normilämpöön näillläkin pakkasilla.
-
Tyhmä kysymys:
Kun vaihtaa termostaatin niin tarviiko jäähdytinjärjestelmää "ilmata" sen jälkeen?
-
Tyhmä kysymys:
Kun vaihtaa termostaatin niin tarviiko jäähdytinjärjestelmää "ilmata" sen jälkeen?
Kyllähän tuo itse itsensä ilmaa, mutta kuitenkin pikkusen joutuu nesteitä lisäämään, niin itse ainakin olen pikkasen pumppaillut ylä-ja alavesiletkua.
-
termari on nyt vaihdettu ja auto lämpiää nyt hyvin:D
-
:tykkää:
-
Ajelin tolla V70 2.4 -05 kulkineella ScanGauge II mittari kiinni n. 20 km matkan. Jäähdyysnesteen lämpötila seilasi arvoissa 85-88c, tosin kylmääkin oli vain -6 astetta. Eikös tuo olekin normaali lämpötilä vai käykö kone aavistuksen kylmänä? Nyt lämpötila ei laskenut tyhjäkäynnilläkään tuosta, toisin kun tuolla jossain -20 laski heti kun seisoi paikallaan ja nousi vaivalloisesti, jos ollenkaan siihen "klo 12:sta"...tämähän ei ollut normaalia, vaan termari on vaihdon tarpeessa?
Termari menee vaihtoon joka tapauksessa kun kerkiää, mutta jos enää ei tule noita hirmupakkasia kai tuollakin hetken selviää, vai kärsiikö/kuluuko kone ennenaikaisesti noilla lämmöillä. Entisellä diesel autolla vastaavat lämpötilat (mittaristosta katsotut, ei mitatut) olivat ihan normaaleita, joten vähän ihmetyttää tuon Volvon lämmöt.