Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: V70S40 - 31.01.2012, 09:58:40
-
Moi,
Mikä mahtaa nyt vaivata Volvon mieltä, kun moottori on alkanut viimeisten parin viikon aikana sammumaan heti ekan hörähdyksen jälkeen. Ja nimenomaan kylmän moottorin kanssa tuo ongelma. Moottori siis lähtee pakkasella heti käyntiin, mutta jos kaasua ei polkaise heti starttauksen jälkeen, niin koneen kierrokset putoaa ja kone sammahtaa. Heti perään uusi startti, ja kone jää nätisti käymään. Näin siis nyt viimeaikoina joka kerta. Muita käyntihäiriöitä ei ole, paitsi se perinteinen, että kierrokset notkahtaa kytkimen painalluksen jälkeen n. 600 rpm tullessa vaikkapa risteykseen.
Noin vuosi sitten vaihdettu kaasuläppäkotelo, joten tuskin vikaa vielä siinäkään. Auto manuaali 103kW ja vm 02, ajettu n. 190tkm
-
Moi,
Mikä mahtaa nyt vaivata Volvon mieltä, kun moottori on alkanut viimeisten parin viikon aikana sammumaan heti ekan hörähdyksen jälkeen. Ja nimenomaan kylmän moottorin kanssa tuo ongelma. Moottori siis lähtee pakkasella heti käyntiin, mutta jos kaasua ei polkaise heti starttauksen jälkeen, niin koneen kierrokset putoaa ja kone sammahtaa. Heti perään uusi startti, ja kone jää nätisti käymään. Näin siis nyt viimeaikoina joka kerta. Muita käyntihäiriöitä ei ole, paitsi se perinteinen, että kierrokset notkahtaa kytkimen painalluksen jälkeen n. 600 rpm tullessa vaikkapa risteykseen.
Noin vuosi sitten vaihdettu kaasuläppäkotelo, joten tuskin vikaa vielä siinäkään. Auto manuaali 103kW ja vm 02, ajettu n. 190tkm
Mites polttoainesuodatin, milloin vaihdettu?
-
Mites polttoainesuodatin, milloin vaihdettu?
Suodatin vaihdettu 180tkm-huollossa. Muutenkin auto huollettu huolto-ohjelman mukaisesti.