Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: heikinheimo - 31.01.2012, 20:06:52
-
Elikkä äsken viritin Typhoonin(acdelco) tcv selonoidin orkkiksen tilalle.
Elikkä tein seuraavasti, otin volvon oman liitännän irti(nippasin pois ja yhdisitn johdot uuteen liitimeen) ja johadatin se suoraan uuteen liittimeen joka kuuluu kyseiseen tcv:hen ja turbon letku isoon hopeiseen liittimeen ja kaksi muuta alipainelatkua(hukkaportti+paluu) kahteen jäljellä olevaan liittimen. Samalla kiristin löysät pois hukkaportinkellosta (0,9b kello).
Ok, lähdin ajamaan ja ajoin 20km oppimisajoa autolle ja sitten tunnelissä kokeilin miten vastaa kaasuun. Noh ongelma on se että ahdon nousee 1,5b :-\ :-\ kun normaalisti enne modia ahto semmosen 0,7b. Eihän tolla enään kaasua uskalla painaa, vai? Missä meni vikaan :-[
-
Siinä että lähdit tekemään koko hommaa autoon, jossa ahtopaineet säädetään softalla.
No asiaan: Luultavasti toiminta on erilainen tuossa GMC;n palikassa.
Miksi muuten vaihdoit koko osan moiseen?
-
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/113099-ac-delco-boost-control-solenoid-tcv-mod-impressions/ Suht yleinen parannus ymmärtääkseni.
-
En ota kantaa noihin jenkkien horinoihin.
Onko kytkentä varmasti oikein, niin sähköjohdoissa kuin alipaineletkuissa?
Onko venttiili ehjä ja toimiva?
-
Montako kierrosta sitä kelloa kiristit?
-
Kävin kelloa löystämäsä parkkipaikalla ja ihemettelin että mitäs mitäs mitäs....
Tiedätte sen hetken kun tajuaa---> :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :nuhtelu
Mulla oli mennyt by-passin ja takaisin kierron letkut väärinpäin.. Noh uusi yritys ja tadaa tasanen 0,8b paine!
Välillä tuntuu ettei pitäisi ikinä tehdä mitään, noh sainpa kokea ehkä hienoimmat 2sek volvolla kun suhahti reilu 1,5b tunnelissa ;D
Välillä ei vaan osaa, nyt taju kankaalle ja nukkumaan. Huomenna voi herätä häpeään ja nauruun :hello:
-
Ja vielä, kiitos ja kumarrus avusta. Ventiilli on bränikkä ja taitaapa jokunen foorumilainenkin ajaa kyseisellä ventiilillä :hello:
-
Siinä että lähdit tekemään koko hommaa autoon, jossa ahtopaineet säädetään softalla.
No asiaan: Luultavasti toiminta on erilainen tuossa GMC;n palikassa.
Miksi muuten vaihdoit koko osan moiseen?
En kommentoisi mitään jos ei ole tietoa kyseessä olevasta asiasta.
GMC:n venttiiliähän ei voi sähköisesti kytkeä väärin kun napaisuudella ei ole väliä, toki mittaamalla selviää auton johtosarjasta napaisuus ja GMC:n venttiiliin on merkattu + napa. Letkujen kanssa voi mennä metsään. Todella paljon parempi tuo GMC:n venttiili kuin Volvon oma. Itsellä on myös sama modi ja on todella paljon käytetty muissakin kuin Volvoissa.
-
Terve, saisiko kysyä mistä olet hankkinut venttiilin?? Itsellä Rican softa ja vakio venttiili ei kestä, toinen menossa puolen vuoden sisällä.
-
Terve, saisiko kysyä mistä olet hankkinut venttiilin?? Itsellä Rican softa ja vakio venttiili ei kestä, toinen menossa puolen vuoden sisällä.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=214-474&_sacat=0&_odkw=ac-delco+typhoon&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
Tuosta selailemaan. Tuolla 214-474 haulla löytyy.
-
Eikö ameriikanska tilaaminen ole vaivalloista..tai tilaaminen tietty helppoa mutta tullit sun muut säädettävä..
-
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=214-474&_sacat=0&_odkw=ac-delco+typhoon&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
Tuosta selailemaan. Tuolla 214-474 haulla löytyy.
Juuri täälltänäin tilasin ja taisi olla posteineen 70€, ja aivan julmetun kokoinen laatikko ;D itse tavara oli kännykän kokoinen...
Mutta on kyllä pirusti parempi ajaa, vastaa välittömästi ja paineet heti sisällä!
Ei tule tulleja alle 150€ tms, siis tilaat ja odotat. Eihän siinä ole mitään vaikeeta ;)
Ja tosissaan ne letkut meni ristiin kun oli merkitti samoilla väreillä kaikki..
-
Selvä!Tilaamaan siis. Kiitos!
-
Toinen vaihtoehto on IPD HD Tcv joka on asteen hinnakkaampi mutta postien jälkeen ollaan aika samoissa.
-
Vanha topicci, mutta kun nyt tuli eteen niin vastataan.
Omassa -98 V70 R:ssa on tuo mainittu "Typykän" eli GMC Syclone / Typhone TCV valve ja toimii ihan eri tavalla kun vakiolla. Ahtopaine on sillä 14 PSI eli n. 0.95 bar ja nousee muutenkin jotenkin paljon napakammin kun vakiolla...venttiili on ajettu sisään IPD:n ohjeen mukaan, kannattaa tehdä.
Asennus on helppo kunhan hankkii GM:n pissapojan liittimen jossa johdot vamiina ja johtoihin liittää BOSCH:n uros liittimen, siitä syntyy kätevä adabteri johto. Letkut menee ihan samalla tavalla kun vakiossa. (+) napa on merkitty selvästi molempiin venttiileihin.
Jenkeistä / Ebay:sta tilaamisessa ei ole mitään vaikeaa, helpompaa kun useimmiten kotimaasta ja tavarat tulee kotiovelle. Lisäksi tälläiset osat jäävät tulliin vain ani harvoin ja mitäs sitten jos käy huono tsäkä...teet nettitullauksen tullin sivulla, maksat sen mitä valtio haluaa, aikaa menee se n. 5 min ja kamat ovat huomenissa kotiovella. Helpompaa kun heinänteko, siinä tulee niin hikikin ;D
-
Edelleen sitä mieltä että auton käyttöominaisuuksia ajatellen yksi parhaita hinta/laatu modeja!
-
Kumminkohan päin pitäis letkut laittaa, kun tilasin ks. tcv:n jossa onkin tuo metallinen letkuliitäntä se filtteröity..? Jenkkien kuvissa filtteröity liitäntä on tuo toisessa päässä keskellä palikkaa oleva musta muovinen lähtö... Mietinkin että onko tässä nyt toiminta käänteisesti, vai miksi näin?