Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 7 neliskantti - 31.01.2012, 20:59:20

Otsikko: mitä eroa?
Kirjoitti: 7 neliskantti - 31.01.2012, 20:59:20
juu elikkä olen vähä kahtellut diiseli v70. kysymys kuuluu mitä eroja on 2,5tdi ja 2,5d:llä ja kumpi on parempi?
Otsikko: Vs: mitä eroa?
Kirjoitti: pakettivolvo - 31.01.2012, 21:46:07
Tässä korimallissa on vain 2,5 tdi, joka on VAG-konsernin kone. Uudemmassa korimallissa on ensimmäisissä tuo sama 2,5 tdi ja myöhemmissä joko 2,4 D tai D5. Nuo ovat sama kone mutta 140 hp ja 163 hp versioina.

Paremmuudesta en tiedä, molemmilla pääsee yli 500 tkm. Näin pakkasilla tulee mieleen semmoinen, että 2,5 tdi:hin saa oikean lohkolämmittimen. Uudempaan mosaan taas säteilylämmittimen, tai sitten letkulämmittimen. Noissa on monissa Ardic-lisälämmitin, mutta sen toimintavarmuus on heikko.
Otsikko: Vs: mitä eroa?
Kirjoitti: Rahtari84 - 01.02.2012, 07:54:47
Vai tarkoittiko kysyjä tätä mk1 V70 2.5 TDI ja 2.5D eroja?. Noissa ei ole mitään eroja keskenään, mitä nyt tuossa loppupään mk:1ssä muuttui vain tuo mallimerkintä 2.5D:ksi. Ja jatkui tuossa mk2:ssa vuoteen 2002 asti.
Otsikko: Vs: mitä eroa?
Kirjoitti: 7 neliskantti - 02.02.2012, 17:08:16
joo tarkoitan tarkoitan mk1:stä. yks auto myyjä sano että 2,5d muuttuu jotaki polttoainenn syöttö puolella sähköseksi (en vaan muista mitä se sano muuttuvan)
Otsikko: Vs: mitä eroa?
Kirjoitti: Kulmamies - 02.02.2012, 17:19:58
-99 vuonna moottorinohjausjärjestelmä uudistui ja samalla sähköihin tuli aavistus jo jotain can-väyläjuttuja. Mekaanisesti moottoreissa ei ole mitään eroa. Periaatteessa mitään erityistä eroa ei siis ole, eikä tämän takia kannata ostopäätöksiä tehdä. Auton yleiskunto ratkaisee mielestäni paljon enemmän.