Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jakem - 01.02.2012, 18:08:22
-
Moi,
eli tuollainen tilanne autossa. Viime perjantaina auto pukkas moottoriöljyjä ulos öljykorkin kautta, jonka jälkeen lauantaina auto korjaamolla. Huohottimen venttiilin alipaineletku oli haljennut 1cm matkalta ja tämän lisäksi huohottimen letku oli likainen ja jäässä. Alipaineletku meni vaihtoon ja huohottimen putki puhdistettiin. Maanantaina auto pukkas taas moottoriöljyjä ulos, mutta nyt öljykorkin ja mittatikun kautta. Auto oli korjauksessa uudestaan ja siihen tehtiin moottorin puhdistus, huohottimen puhdistus, moottoriöljyn ja suodattimen vaihto. Auto ei lämmennyt oikein kunnolla viime viikollakaan, joten ostin uuden termostaatin jälkimmäiseen korjaukseen ja sekin vaihdettiin.
Hain auton äsken korjauksesta ja ihmettelin, kun sisälämpötila huojui taas; välillä tuli todella haaleaa ilmaa ja välillä kuumaa ilmaa. Lopulta huomasin paikallaan ollessa, että sisätilaan tuleva lämpötila muuttuu käytännössä suoraan moottorin kierrosluvun mukaan. Kun auton antaa käydä tyhjäkäynnillä, niin puhaltimista tuleva ilma on haaleaa ja sitten, kun nostaa kierrokset edes 1500rpm:ään, niin puhaltimista tulee kuumaa ilmaa. Jäähdytysnestettä ei katoa ja se on puhtaan väristä.
Mikä voi aiheuttaa tuon?? Vesipumppu? Kansipahvi rikki?
Autossa ei ole ilmastointia ja en näe nesteiden lämpötiloja, koska mittaristossa kyseisen mittarin paikalla on kaasumäärämittari maakaasua varten...
-
vesipumppu?
-
Tutkin asiaa toissapäivänä enemmän ja huomasin seuraavat asiat:
-rintapellissä olevat kaksi putkea lämpiävät kuumaksi vain kuljettajan puolelta ja vieressäistujen puolella ne ovat jo jääkylmiä.
-moottori huohottaa vieläkin vissiin öljyn mittatikun kautta, koska sieltä tuli kosteita hönkäyksiä siten, että ensiksi tuli pieni harmaa hönkäys ja perään pidempi ja voimakkaampi hönkäys.
-paisuntasäiliö ei kerää minkäänlaista painetta, vaikka nesteet ovat kuumat.
Eli näiden perusteella jäähdytyskiertoon ei tule painetta alunperinkään, paitsi moottorin kierroslukua kasvattaen, tai se kadottaa paineen jonnekin. En tosiaan näe miten moottorin nesteiden lämpötilat menee, koska mittaristossa ei ole kyseistä mittaria.
Puhaltimista tulevan lämmitysilman lämpötila riippuu moottorin kierroksista; tyhjäkäynnillä, lämpöasetusten ollessa maksimilla, ohjaamoon tulee vain haaleahkoa ilmaa ja heti, kun kierroksia nostaa, niin ohjaamoon tulee kuumaa ilmaa puhaltimista.
-
Tuntuu, että järjestelmässä voisi olla ilmaa. Eli ilmausta lisää?
-
Vesipumpun kannalla olisin myös.
Itsellä 850 2,4L ja sylkäsi jakopään puolelta jostain hieman öljyy
pihalle hoitamattoman huotinjärjestelmän takia... :idiot2:
-
Tuntuu, että järjestelmässä voisi olla ilmaa. Eli ilmausta lisää?
Lähtisin kyllä komppaamaan tätä kantaa.
Jos vesipumppu porsinut, niin tuskin kierrosten nosto vaikuttaa kovin paljoa lämppärin vesikiertoon.
Tosin ei se silti mahdotontakaan ole.
-
Kiitoksia vastauksista! :) Tuon ilmauksen osalta olin pihalla auton kimpussa vajaat 1½h ja puristelin syyläriltä lähtevää ja syylärille tulevaa nesteputkea todella pitkään, auton ollessa kylmänä ja lämpimänä. Jälkimmäisessä huollossakin olivat joutuneet ilmaamaan järjestelmää termostaatin vaihtamisen jälkeen. Sitä on siis ilmattu moneen otteeseen ja kauan, joten en enää jaksa uskoa, että siellä olisi ilmaa.
-
Vesipumppu.
Outoa olisi kyllä jos on uudehko vesipumppu...
-
automaatin ilmaaminen on joskus työlästä nimim. passattia ilmattu 2 päivää.
piti paisarin korkki auki käyttää ja antaa kuplia ilmat pois.
käytettiin vanhanajan 1 1/2 litran limupulloa paisarin jatkeena ettei kaikki aineet hukkaan valu.
leikattiin pullosta pohjapois ja kaula vaan paisarin sisään. siitä on hyvä lisäillä nestettäkin, mutta
varo tosikuumaa nestettä :)
-
Ja taas tänään yritin ilmata järjestelmää puolen tunnin ajan, paisuntasäiliön korkki auki. Autossa oli sisällä suhteellisen voimakas palaneen öljyn ja todennäköisesti jäähdytysnesteen haju, kun menin autoon sen oltua tunnin lohkolämmittimessä. :idiot2:
-
Outoa on :o
vieläkö hönkii höyryjä tikun reijästä... tai muualta?
Jos laitat paisarin korkin kiinni, niin nouseeko letkuissa paineet
käyttäessä pidempään... letkut siis kovenee?
Olisiko se vesipumppu sitten kuitenkin... paha sanoo.
-
Outoa on :o
vieläkö hönkii höyryjä tikun reijästä... tai muualta?
Jos laitat paisarin korkin kiinni, niin nouseeko letkuissa paineet
käyttäessä pidempään... letkut siis kovenee?
Olisiko se vesipumppu sitten kuitenkin... paha sanoo.
Vielä hönki höyryjä moottoriöljyn mittatikun kautta. Ei luonut painetta, mutta antoi höyryä siitä ulos.
Ei paisarin korkin sulkeminen auta käytännössä mitään esim. termostaatilta lähtevään putkeen, vaan se pysyy "löysänä" koko ajan. Eikä paisariinkaan kerry painetta, että se edes suhahtaisi lämpimänä avatessa.
Vesipumppu alkaa tuntua järkevältä...
-
...ja jäähdytysnesteen taso ei ollut laskenut, eikä myöskään moottoriöljyn taso ollut muuttunut.
-
http://tinyurl.com/3hwwaqb
niin olisiko tämä hönkäilyn syynä..
-
http://tinyurl.com/3hwwaqb
niin olisiko tämä hönkäilyn syynä..
Kiitos linkistä, huollossa olivat tarkastaneet ja puhdistaneet huohottimen. Eli oletan, että ne on tehneet tuon. Toivottavasti ainakin! ;D
-
Ei kyllä järki riitä jos pumppukin kohtuullisen uusi.
Olisiko mahdollista jos vaikka olisi joku tukos jäjestelmässä...?
Mieleeni tulee ainoastaan järjestelmän tyhjennys ja huuhtelu kaikille "lohkoille/alueille"
erikseen esim. lämppärin kenno erikseen, syyläri erikseen, lohko jne. erikseen ja sillain yrittää
todeta mahdollinen tukos.
Taikka järjestelmän huuhtelu jonka eri toteutus tapoja löytyy haulla... googlestakin ainakin.
Järjetöntä vesipainettahan tähän mottiin ei kannata sit painaa sisään...
Nyt tarvis kyllä jonkun viisaan neuvoja tosissaan...
Huohottimen putsauksestahan tosiaan kirjoitit aiemmin... :facepalm:
-
Eli tuo jäähdytysjärjestelmän paine purkautuu kampikammion kautta ulos ,mutta nestettä ei häviä? Olisiko näin näreet?
Vai tuleeko männän ohi vuotoo kampikammioon niin reippaasti,jotta
siksi puhaltaa ja ilmaa kuitenkin jäähdytysjärjestelmässä tai peräti kannessa /kannentiivisteessä vuotoa?
Voihan sen kärryn ajaa keula pystyyn johonkin jos siellä lorina kuuluu lämppärin kennosta kaasutettaessa ,niin siellä vois silloin ilmavaivaakin olla.>avautuuhan se säätöventtiili silloin ,kun lämmöt täysillä molemmilta puolilta? jos kylmä se toinen puoli?
Jokatapauksessa paineistetussa järjestelmässä on oltava painetta lämpösenä, ellei ole luulis olevan vikaa jossain ja
ennenpitkää ilmenevänkin jotain?, korkki ok ja tiivis?>luulishan sen vesipumpunkin jo tiputtavan alle jos painetta sen akselilta ulos pääsee? Tarvikepumpuissa ei välttämättä riitä tehot kierrättää joutokäynnillä nestettä vaikka olis kunnossakin ja ne muovisiivetkin... ei hyvä....jos minulta kysytään. Toisaalta ei liene merkkikorjaamon/huollon tuote tuo muoviversio?
-
Jos paine jäähdytysjärjestelmän purkautuisi kampikammion kautta ulos lentäisi siinä paineessa hieman muutakin mukana... pullauttaa stefoja tms.? Paine kuitenkin terveessä järjestelmässä kait n.1bar?
Kannen tiivisteessä vuoto ilmenisi kuplina paisarissa ja varsinkin kierroksia antaessa?
Luulisi kyllä ilmojen olevan jo pois, kun monta tuntia jo käynyt?
Ja olen samaa mieltä noista muovisiivistä...
Mitenköhän tuon vesipumpun toiminnan voisi helposti jotenkin todentaa?
Uskaltaisiko ottaa esim. letkun irti pumpun jälkeen ja pyöräyttää konetta
ja katsoo saako glykoli suihkun päällensä? ;)
-
Tämähän menee jännäksi. Nyt kelien lauhtuessa kävin testaamassa autoa ja kaikki toimi niinku pitääkin: :idiot2:
-auto keräsi paisuntasäiliöön painetta
-yhtään painetta ei poistunut moottoriöljyn mittatikun, eikä moottoriöljyn täyttökorkin kautta
-auto puhalsi ohjaamoon yhtä kuumaa ilmaa ja samalla paineella, riippumatta siitä oliko auto tyhjäkäynnillä vai oliko moottorissa enemmän kierroksia
-rintapellin kaksi metalliputkea, jotka lähtevät alaspäin vieressäistujan puolella, olivat molemmat tulikuumia myös alhaalta, toisin kuin pakkasilla
-nesteitä/öljyjä ei lisääntynyt/vähentynyt mistään/minnekään
Eli auto vaikuttas toimivan niinku pitääkin. Olisko jäähdytysjärjestelmässä ollut ilmaa?
-
Itelläni kanssa ongelmia että kierrrosten laskiessa pukkaa kabiiniin viileetä. Olen tullut siihen johtopäätökseen että vika on vesipumpussa. Todennäköisesti paikallaan on tarvike pumppu, joissa osassa kuuluu olevan liian pienet siivet. Lämpöä kyllä luulisi tulevan 11l. keskikulutuksella ;)
Edit: Papereita tutkittuani ainakaan edellisen hihnanvaihdon yhteydessä ei ole vesipumppua vaihdettu, pelkästään hihna ja rullat. Eli lieneekö tuossa vielä alkuperäinen pumppu. Mitarilukema 265tkm. Edellinen omistaja oli sisälämpöjen takia käyttännyt autoa useamman kerran huollossa, termari vaihdettu viimeiseksi.
-
Itelläni kanssa ongelmia että kierrrosten laskiessa pukkaa kabiiniin viileetä. Olen tullut siihen johtopäätökseen että vika on vesipumpussa. Todennäköisesti paikallaan on tarvike pumppu, joissa osassa kuuluu olevan liian pienet siivet. Lämpöä kyllä luulisi tulevan 11l. keskikulutuksella ;)
Itselläni on 33tkm paikallaan ollut, Wetterillä jakopäärempan yhteydessä vaihdettu vesipumppu, eli alkuperäinen on ja siitä huolimatta tämä ongelma.
Taisin sanoa vähän liian aikaisin tuon, että nyt tulee hyttiinkin lämmintä tyhjäkäynnillä, mutta näin ei toisen ajoreissun perusteella ollut. Vieläkin siis ohjaamon puhalluslämpötila riippuu moottorin kierrosluvusta. :(
-
Ja lisää päivitystä: Ennen ajoon lähtöä tarkastin moottoriöljyn määrän ja huomasin, että siellähän on lähes valkoista majoneesiä siinä mittatikussa, eli öljyt ja jäähdytysnesteet menee ilmeisesti sekaisin? Onko mitään muuta, kuin palanut kansipahvi, joka voi aiheuttaa tämän?
Paljonko maksaa sinisellä kansipahvin vaihto kaikkine osineen? Mitä muita osia (stefat, vesipumppu, jakopäähihna, kannen ruuvit jne.) kannattaa uusia, jos tuollaiseen remppaan ryhtyy?
-
Ja lisää päivitystä: Ennen ajoon lähtöä tarkastin moottoriöljyn määrän ja huomasin, että siellähän on lähes valkoista majoneesiä siinä mittatikussa, eli öljyt ja jäähdytysnesteet menee ilmeisesti sekaisin?
Näkyykö öljy korkissa majoneesia?
Jos mahdollista pudottaa pohja ropusta hieman öljyä ulos tai mielellään vaikka kaikki,
niin saa 100% varmuuden=mielenrauha.
Ja kansipahvihan selittäisi nuo lämpö ongelmatkin sitten.
Ja lisää päivitystä: Ennen ajoon lähtöä tarkastin moottoriöljyn määrän ja huomasin, että siellähän on lähes valkoista majoneesiä siinä mittatikussa, eli öljyt ja jäähdytysnesteet menee ilmeisesti sekaisin? Onko mitään muuta, kuin palanut kansipahvi, joka voi aiheuttaa tämän?
Paljonko maksaa sinisellä kansipahvin vaihto kaikkine osineen? Mitä muita osia (stefat, vesipumppu, jakopäähihna, kannen ruuvit jne.) kannattaa uusia, jos tuollaiseen remppaan ryhtyy?
Kannattaa kysellä muiltakin hyvä maineisilta pajoilta työnmäärää ja hintoja.
Hinnoista en osaa edes suuntaa antaa...
Harmittaa kyllä tuommoset :-[
-
En katsonut korkkia. Öljyn määrä ei ollu kyllä lisääntyny ollenkaan. Tein tosin kylmästartin eli kylmissä öljyissä voi vissiin näkyä tuota ihan lyhyestä ajosta johtuvan kosteudenmuodostuksen takia, eikö?
-
kyllä siis ei öljyjen sekaan mene kylmässä vesiä, mutta tikussa näkyy, kun hikoilee siihen tikkuputkeen hieman kosteutta.
Öljy korkkiin katsominen lisää tietoa ja öljyt valuttamalla astiaan saa ihan täyden varmuuden asiaan
öljyjen/vesien sekoittumisen mahdollisuudesta.
Muista vaan laittaa sitten uudet öljyt ennen ajoon lähtöä/starttausta!!!
Onko vedet vielä puhtaat?
-
kyllä siis ei öljyjen sekaan mene kylmässä vesiä, mutta tikussa näkyy, kun hikoilee siihen tikkuputkeen hieman kosteutta.
Öljy korkkiin katsominen lisää tietoa ja öljyt valuttamalla astiaan saa ihan täyden varmuuden asiaan
öljyjen/vesien sekoittumisen mahdollisuudesta.
Muista vaan laittaa sitten uudet öljyt ennen ajoon lähtöä/starttausta!!!
Onko vedet vielä puhtaat?
Jäähdytysneste on puhdasta. Pitää tutkia ens viikolla lisää...
-
Ölppätikussa voi olla muutenkin vähän "Majoneesia", jos ajettu paljon vaan lyhyttä matkaa (muodostuu Kondenssivettä)
tai öljytikikun tiiviste huono, pääsee kosteutta.
-
Jeps, kävin ajelemassa taas ja öljy oli lämpimänä niin puhdasta ja kirkasta, että piti LED-lampulla katsoa tarkasti, että näki edes öljyn siinä mittatikussa. Katsoin myös täyttökorkin ja sekin oli täysin puhdas, mitä nyt hieman öljyä heijastui pinnasta. Öljymäärä oli pysynyt samana verrattuna edelliseen.
Kaksi huomiota:
-konetilan etuosan alle kääntyvä muovi on märkänä syylärin matkustajan puolelta ja se tiputtaa siitä koko syylärin alueelta tippoja maahan eli siellä on jossain vuoto
-matkustajanpuoleisen eturenkaan kohdalla, noin 10cm renkaasta moottoriin päin on kasautunut sellainen jäinen patti maahan. Oliskohan sielläkin vuoto?
-
Coolerissa on apparin puolella reikä mistä pääsee öljyt pois, juurikin siellä muovin takana. Eli cooleriin on päässyt öljyä. Huohottimelta menee yksi letku just ennen turbolle, just siihen imupuolelle. Eli huohotin jäässä, öljyä turbolle ja sieltä cooleriin.
-
Joo, rupean tarkastelemaan sitä jahka sää rauhoittuu. Autoon tulee muuten vieläkin välillä sisälle palaneen haju tai joku kitkerä haju, varsinki ku pysähtyy autolla paikalleen.
-
Coolerissa on apparin puolella reikä mistä pääsee öljyt pois, juurikin siellä muovin takana. Eli cooleriin on päässyt öljyä. Huohottimelta menee yksi letku just ennen turbolle, just siihen imupuolelle. Eli huohotin jäässä, öljyä turbolle ja sieltä cooleriin.
Moi,
eli tuollainen tilanne autossa. Viime perjantaina auto pukkas moottoriöljyjä ulos öljykorkin kautta, jonka jälkeen lauantaina auto korjaamolla. Huohottimen venttiilin alipaineletku oli haljennut 1cm matkalta ja tämän lisäksi huohottimen letku oli likainen ja jäässä. Alipaineletku meni vaihtoon ja huohottimen putki puhdistettiin. Maanantaina auto pukkas taas moottoriöljyjä ulos, mutta nyt öljykorkin ja mittatikun kautta. Auto oli korjauksessa uudestaan ja siihen tehtiin moottorin puhdistus, huohottimen puhdistus, moottoriöljyn ja suodattimen vaihto. Auto ei lämmennyt oikein kunnolla viime viikollakaan, joten ostin uuden termostaatin jälkimmäiseen korjaukseen ja sekin vaihdettiin.
Hain auton äsken korjauksesta ja ihmettelin, kun sisälämpötila huojui taas; välillä tuli todella haaleaa ilmaa ja välillä kuumaa ilmaa. Lopulta huomasin paikallaan ollessa, että sisätilaan tuleva lämpötila muuttuu käytännössä suoraan moottorin kierrosluvun mukaan. Kun auton antaa käydä tyhjäkäynnillä, niin puhaltimista tuleva ilma on haaleaa ja sitten, kun nostaa kierrokset edes 1500rpm:ään, niin puhaltimista tulee kuumaa ilmaa. Jäähdytysnestettä ei katoa ja se on puhtaan väristä.
Mikä voi aiheuttaa tuon?? Vesipumppu? Kansipahvi rikki?
Autossa ei ole ilmastointia ja en näe nesteiden lämpötiloja, koska mittaristossa kyseisen mittarin paikalla on kaasumäärämittari maakaasua varten...
Oliko tämä turbo malli... meni mulla ohi jossain vaiheessa sori :facepalm:
Autohan on ollut putsauksessa ja hollossa muutenkin... :o
-
joo, niinpäs muuten, sotkinko mie tän jutun väärään topikkiin :)
-
Taisi selvitä syy, jonka takia jäähdytysnestettä taas katosi eilisessä ajossa ja jonka takia nestekierto ei toimi; kuivasin kaikki märät alueet konepellin alta, joihin pääsin käsiksi ja rupesin katsomaan auto käynnissä vuotaako mistään. Auto kävi pihalla noin puoli tuntia, jonka jälkeen syylärin ylälaidasta, matkustamon puolelta, rupesi tulemaan suhteellisen voimakkaasti imelänmakuista ja kuumaa höyryä. Vaikuttaisi siis siltä, että syylärin ylälaidassa on reikä, josta järjestelmään pääsee ilmaa! On ollut niin kylmiä kelejä pitkän aikaa, ettei tuo ole tullut aiemmin esille.
Onko syylärinpaikkausnesteet mistään kotoisin ja onko vinkkejä ennen kyseisen aineen paisuntasäiliöön laittamista?
-
Onko syylärinpaikkausnesteet mistään kotoisin ja onko vinkkejä ennen kyseisen aineen paisuntasäiliöön laittamista?
On vähän rahan tuhlausta jos aiot autoa pitää.
-
Eli kannattaa vaihtaa uusi syyläri kerralla? Motonetissä näyttäs olevan 250€, mutta tekeekö sillä mitään? Sinisellä oletettavasti kalliimpi?
-
Toivotaan, että uudella syylärillä korjaantuisi.
Kannattaa kysellä muualtakin, kuin siniseltä tai motonetista.
-
Soittelen huomenna paikalliselle ilmastointi-/jäähdytysjärjestelmien korjaajalle ja kyselen, että mitä kannattaa tehdä ja minkä kustannusarvion ne antaa remontille. Lueskelin tuossa, että on jopa mahdollista juottaa jollain erikoistinalla umpeen tuo syyläri, mutten tiedä tarkemmin siitä. Tietysti siinä tilanteessa varmaan alkaa työ taas maksaa niin paljon, että voi olla parempi vaihtoehto ostaa suorilla uusi syyläri...
Ilmoittelen jahka vika selviää, niin joku muukin saisi apua tästä keskustelusta itselleen. Kiitos jo kaikille vinkkejä antaneille! :)
-
Ei muuten ole flekti minun nähteni lähtenyt pyörimään missään vaiheessa. Pitäisikö sen lähteä lämmenneellä koneella pyörimään näin leppoisilla talvikeleillä, kun nesteet ovat kuumat?
-
kyllähän se pitäisi kun lämmöt menee mittarin mukaan puoleenväliin.
aja lämpimäksi ja seuraa paikallaan ollessa.
-
Soittelen huomenna paikalliselle ilmastointi-/jäähdytysjärjestelmien korjaajalle ja kyselen, että mitä kannattaa tehdä ja minkä kustannusarvion ne antaa remontille. Lueskelin tuossa, että on jopa mahdollista juottaa jollain erikoistinalla umpeen tuo syyläri, mutten tiedä tarkemmin siitä. Tietysti siinä tilanteessa varmaan alkaa työ taas maksaa niin paljon, että voi olla parempi vaihtoehto ostaa suorilla uusi syyläri...
Ilmoittelen jahka vika selviää, niin joku muukin saisi apua tästä keskustelusta itselleen. Kiitos jo kaikille vinkkejä antaneille! :)
Nuo alumiiniset muovipäädyillä alkaa vuotaa niistä päätyjen liitoksista, ei siinä ole paljon muuta tehtävissä, kuin uutta osaa kehiin.
-
Ei lähde flekti päälle ollenkaan. Onko jotain muuta tapaa, jolla testata sen toiminta? Onko mahdollista kytkeä se suoraaan akkuun?
-
Ei lähde flekti päälle ollenkaan. Onko jotain muuta tapaa, jolla testata sen toiminta? Onko mahdollista kytkeä se suoraaan akkuun?
luulempa että suoraan akkuun kytkettynä toimii, veikkaisin anturi vikaa. anturi on syylärissä kiinni. (muistaakseni ??? )
muuten mihin asti lämmöt nousee paikallaan
-
Ongelma on siinä, etten näe nesteiden lämpötilaa, koska auton mittaristossa ei ole kyseistä infoa. Ainoa tapa, jolla pystyn edes vähän arvioimaan nesteiden kiertoa ja lämpötilaa on sisäilman puhalluslämpötila. Eilen noin 60km ajon aikana on hävinnyt jäähdytysnestettä maksimitasosta maksimin ja minimin puoliväliin. Sisäilman puhalluslämpötila riippuu vieläkin moottorin kierrosluvusta. Pidemmän ajon jälkeen syylärin sisäpuolelta tuli taas höyryä...
-
Vuotaviin päätyihin apuna esim Forte jäähdytysjärjestelmän paikkausaine. Riittää puoli purkkia. Varsinkiin punaista tai keltaista nestettä käytettäessa tarpeellinen. Esim uusiin fiatteihin maahantuojan kampanjana laitettu huoltojen yhtedydessä samaa kun niissä esiintyi nestevuotojavuotoja. Ei tuki kennoja.
Miksei näe lämpötilaa???? Lämpömittaristahan se on nähtävissä... Lähtee vasta vähän yli puolen välin jälkeen flekti päälle. Kannattaa tietysti tarkistaa myös flektin sulakkeet.
-
Miksei näe lämpötilaa???? Lämpömittaristahan se on nähtävissä... Lähtee vasta vähän yli puolen välin jälkeen flekti päälle. Kannattaa tietysti tarkistaa myös flektin sulakkeet.
No se oli ihan tuolla ekassa viestissä se vastaus kerrottu. Eli kaasumittari on siinä lämpömittarin tilalla. -H-
Ongelma on siinä, etten näe nesteiden lämpötilaa, koska auton mittaristossa ei ole kyseistä infoa.
en näe nesteiden lämpötiloja, koska mittaristossa kyseisen mittarin paikalla on kaasumäärämittari maakaasua varten...