Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Oliver - 05.02.2012, 13:31:44
-
Huh. Hieman hellittää pakkanen, mutta (V70 -06 Diedel) kerkis hyytyä.
Akku oli jo huonohko/iäkäs, kun starttaus vei lopunkin voiman, pudottaen vebastonkin pois päältä.
Samana päivänä asensin uuden akun, kaikki toimi, vebasto, merkkivalot ym. Ok, mutta eipä käynnistynytkään
enää, ei edes yrittänyt pyörittää, pieni naksahdus kylläkin ja vika-ilmoitus " Käynnistys estetty, yritä uudelleen"
Onko joku törmännyt samaan? Onko joku esto päällä, vai starttim. sökö? Vai...
-
Joskus ku kävin koeajamassa yhtä volvoa, mistä oli akku kuollu. Se heräteltiin buusterilla, ja kaikki muu toimi, mut ei käynnistyny. Asian korjas, ku laitto ovet lukkoon, ja avas uudestaan. Oli jättäny ajoneston jostain syystä päälle.
Jos käynnistys on estetty, niin ajonesto on päällä. Ainaki näin maalaisjärjellä ajateltuna.. :)
-
Kiitti vaan vastauksesta.
Eipä auttanut hälytysten ja ajoneston kokeilut eri versioissaan.
Startti on vain jämähtänyt mykäksi.
Täytynee huomenissa saada "vikakoodiläppärimies" hommiin,
kun itseltä loppuu konstit.
-
En tiedä liittyykö tähän, mutta yritin tänään käynnistää S80 D5 -04 mallia akkulaturin boosterilla, ei jaksanut pyrittää kun hetken ja sitten alko "pärrätä". Mutta onneksi Artic yllätti ja jakso lähteä käyntiin kun oli kunnon laturi joka pukkasi 20A virtaa Articin ollessa päällä. Ei se ole ihme että tavallinen vanha akku ei jaksa antaa virtaa.
-
No niin, auto on taas ajettavana!
Ladattu merkkiliikkeessä CEM-ohjelmisto uudelleen!!!
-oli kadottanut avaimet CEMistä !
KäyttöAuto veloitti ko. tapuhtumasta 161 euroa.
-että tällainen tarina tällä kertaa!