Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: haurala93 - 09.02.2012, 15:25:18
-
eli 8pätkästä kaasu "hirttää" n.3500-4200rpm välillä, eli kun kiihdyttää niin että kierrokset nousee tonne ja nostaa jalan kaasulta jää kierrokset siihen eikä laske ennenkö polkasee kaasua tai jarruttaa voimakkaasti. ja tyhjäkäynti on reilussa tonnissa ja kylmänä ryyppy päällä n. 1500rpm. voiko läppä jumii koska ei tapahdu aina tota "hirttämistä" tänään koko ongelmat alkoi ekan kerran. voihan se olla että seuraavankerran ei tee enää.
-
Voisiko temppuileva vakionopeudensäädin tehdä tollaista?
-
varmaan muuten mutta ei löydy semmosia hienouksia. karvalakki versio kyseessä siis :-[
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=191.0
Tuolla ohjeita.
Oma 850 2,4L 10vent. Hain just pajalta ja olivat seuraavaa todenneet:
-Liekkilukko mönjää täys.
-kaasuläppä mönjää täys.
-Imusarjan ja putsarin välinen letku puhki, jonka johdosta
ko. paikkaan muodostuu ns."kylmä-limaa", sellaista ruskeeta mönjää.
-Liekkilukolta lähtevä pienempi letkun pätkä halki n.10mm matkalta.
Putsasivat kaikki paikat ja vaihtoivat uusia osia ja nyt auto toimii moitteetta taas.
Ennen remppaa auto oli entisestään tehottomampi ja tukkoinen.
Olisin tehnyt itse tuon rempan, jos olisin kiireiltäni kerennyt.
Remppa maksoi n.130€.
Tässä sinunkin tapauksessa voi olla, että tuo mönjä jäätyessään jumittaa
tuon kaasuläpän?
-
juuri ennen talvee putsattu systeemi, mutta tarvii kattoo viellä jos ois ehtiny kerääntyy jo.
-
mulla teki viimetalvena 10 -venttiili kone samaa, kovemmin kiihdyttäessä jäi kaasu kantamaan juuri samanlailla..
Siinä oli ihan paljaana se kaasuläppäkotelo, (ei siis ollu sitä muovikoppaa siinä päällä) ja ongelma ilmeni vapaavirtaussuotimen kanssa, ja hieman vakiosuodattimellakin.. oma diagnoosini asiaan oli kaasuläpän jäätyminen ::)