Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: LarryV - 09.02.2012, 19:23:33
-
Moikka
Eka postaus uutena volvon omistajana VW:n jälkeen ja tietenkin huolia murheita...
Volvo on ollut nyt viikon verran ajossa ja tänään huomasin että tasakaasulla ajettaessa noin 60km/h kun kierrokset ovat 1500 rpm tulee selvästi esiin nykimistä. Ikäänkuin pintakaasulla polttoaineen syöttö katkeaisi ja palautuisi.
Muissa nopeuksissa ei ole huomattu vastaavaa ilmiötä. Kulku on ollut mukavan tasaista, tämä on ollut ikävä huomio..
Vuosimalli on -09, kilometrejä on nyt 148 Tkm ja laatikon öljyjä ei ole vaihdettu tietääkseni (ei kuulu huolto-ohjelmaan). Ajatus oli että ne vaihdetaan 150 Tkm huollon yhteydessä.
Voiko suutinvika ilmetä nykimisenä? Käynnistyminen on ollut normaalia.
Pitää tarkkailla vielä viikonloppuna ja sitten olla myyjään yhteydessä..
-
Eka postaus tuli nyt väärään osioon. Täällä keskustelee köyhemmät kanssa volvoilijat, me ei ymmärrätä noin hienosta pelistä mitään ;)
Joku varmaan siirtää tän tuonne: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=47.0
Täällä: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90
-
Ja tuo ei ole vika sun volvossa, se on valitettava ominaisuus :idiot2:
Myös mun D5 -03 tekee samaa.
-
Kannattaa nuo laatikonöljyt vaihtaa, näin sivuavana heittona. On se ehkä vähän tyhmää, kun eivät sitä pidä huolto-ohjelmassa. Moni ei välttämättä mieti koko asiaa ikinä. Kerrankin juttelin yhden entinen työkaverin kanssa asiasta. Hänellä on automaatti ja heitin, että kyllähän se toimii ja on mukava, muistaa vaan öljyt vaihtaa. Hän vastasi, että "kyllä ne huollossa katsoo". Eipähän katso :P
-
Eka postaus tuli nyt väärään osioon.
Täällä: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90
Tervetuloa vaan. ja kyllä se tuli ihan oikeaan osioon. 09 on vielä vanhakoppanen eli kyllä sen päälle täällä pitäis ymmärtää ;)
-
Jeps, eli on vielä wanhaa mallia tämä minun volle.
Onko tämä "nykimis ominaisuus" kiinni laatikosta vai moottorinohjauksesta, saako virisoftalla muutosta aikaan?
Öljyt on menossa vaihtoon ens kuussa joka tapauksessa.
-
Ja tuo ei ole vika sun volvossa, se on valitettava ominaisuus :idiot2:
Myös mun D5 -03 tekee samaa.
Jaa.... Mun T5 saattoi tehdä jotain tuon suuntaista, sanoisin että se johtui kuitenkin koneen/alustan löystyneistä kiinnityksistä.
Ei mulla D5 oo mitään ollu, pehmeesti menee.
-
Jaa.... Mun T5 saattoi tehdä jotain tuon suuntaista, sanoisin että se johtui kuitenkin koneen/alustan löystyneistä kiinnityksistä.
Ei mulla D5 oo mitään ollu, pehmeesti menee.
No ei se ole alustasta kiinni.
Kun laittaa vakionopeussäätimen päälle nykiminen katoaa.
Eli olisko kaasupolkimen anturi joka hakee???
-
Moikka
Eka postaus uutena volvon omistajana VW:n jälkeen ja tietenkin huolia murheita...
Volvo on ollut nyt viikon verran ajossa ja tänään huomasin että tasakaasulla ajettaessa noin 60km/h kun kierrokset ovat 1500 rpm tulee selvästi esiin nykimistä. Ikäänkuin pintakaasulla polttoaineen syöttö katkeaisi ja palautuisi.
Muissa nopeuksissa ei ole huomattu vastaavaa ilmiötä. Kulku on ollut mukavan tasaista, tämä on ollut ikävä huomio..
Vuosimalli on -09, kilometrejä on nyt 148 Tkm ja laatikon öljyjä ei ole vaihdettu tietääkseni (ei kuulu huolto-ohjelmaan). Ajatus oli että ne vaihdetaan 150 Tkm huollon yhteydessä.
Voiko suutinvika ilmetä nykimisenä? Käynnistyminen on ollut normaalia.
Pitää tarkkailla vielä viikonloppuna ja sitten olla myyjään yhteydessä..
Mulla kans sama homma. Autona S80 D5 Autom. -05, ja tämä nykiminen tapahtuu juurikin noin 60km/h nopeudessa. Se ei ole semmoista terävää nykimistä vaan pehmeää ehkä ennemmin "humpaamista". Sen huomaa helposti kierroslukumittarista tasaisena muutaman sadan kierroksen edestakaisena humpaamisena ja semmoisena hieman epämiellyttävänä etenemisenä :-\
Vaihdatin itse laatikon öljyt n.10Tkm sitten eikä vaikutusta ja autoon muutenkin vaihdettu öljyt laatikkoon n.80tkm välein.
Taitaa olla se valitettava ominaisuus :D
-
Ei tuo mihinkään vaihdelaatikon öljyihin tai vastaavaan liity. Öljyt on hyvä vaihtaa, mutta tuo ominaisuus ei siitä poistu.
Minulla on kaksi nämä kriteerit täyttävää my2005 d5/aut v70 volvoa. Jossain aikaisemmassa ketjussa väitin ettei nyki. Testasin taas pari viikkoa sitten: Nykimistä ei esiinny toisessa volvossa. Erona on rica:n lastutus n. 210 hv.
Voisiko joku lastutetun volvon omistaja testata onko lastutus poistanut tuon nykimisen?
-
Ei tuo mihinkään vaihdelaatikon öljyihin tai vastaavaan liity. Öljyt on hyvä vaihtaa, mutta tuo ominaisuus ei siitä poistu.
Minulla on kaksi nämä kriteerit täyttävää my2005 d5/aut v70 volvoa. Jossain aikaisemmassa ketjussa väitin ettei nyki. Testasin taas pari viikkoa sitten: Nykimistä ei esiinny toisessa volvossa. Erona on rica:n lastutus n. 210 hv.
Voisiko joku lastutetun volvon omistaja testata onko lastutus poistanut tuon nykimisen?
Täällä kanssa sama homma, -06 2,4d aut, Harisen ohjelmoima. Nykii taajama-ajossa n. 1400-1500 kierroksen kohdalla. Tärisee myös tyhjäkäynnillä enemmän mitä toinen samanikäinen auto. Välillä kiihdyttäessä kuulostaa siltä, että suutin nakuttaisi (kilometrejä on 168tkm).
-
Kevyt ohjelmointi nimenomaan poisti "nykimisen". Aihetta on käsitelty täällä toisaalla. Se johtuu siitä että suurinpiirtein tuossa vauhdissa automaatin ohjaus ei osaa päättää lukitseeko momentinmuuntimen vai luistaako se. Sitä tässä kai tarkoitettiin. On enemmänkin ominaisuus.
-
Mulla ei nyi ollenkaan vaan kulkee pehmeesti. Ei tietoa lastutuksesta mutta tuntuu kyllä perus pirteelle. G-techillä mittasin joskus niin vartti oli 17,1s ja 136km/h loppuja. Onko vakio vai lastutettu?
S80 d5 a
-
Keväällä 150 Tkm:n huollossa vaihdettiin öljyt kaiken varalta. Nykiminen jatkuu, huomaa nyt kun on talvirenkaat taas alla. Renkaiden vierintäkehä on talvirenkaissa 6 mm pienempi (kesä: 225/45R17 talvi:205/55R16). Taajamassa kun joutuu ajelemaan noin 60 km/h tasanopeutta, tulee käsin vaihdettua pienemmällä jolloin kierrokset nousee -> ei nykimistä. Momentinmuunnin tosiaan miettii lukkiutumista tuossa nopeudessa.
Ongelman kanssa voi kyllä elää, mieli tekisi lastuttaa edes hetkeksi niin vois testata että poistuuko nykiminen.
Asiasta toiseen, kuuluuko moottorilämpöjen olla "normaalitilassa" (neula pystössä) kun ajelee nollakeleillä 20-30 min? Webastosta otettu ohjelmoinnilla pois automaattikäynnistyminen, jottei turhaan käynnisty itsestään pätkäajossa. Onko näissä D5:ssa ollut termostaattivikaa?
-
Asiasta toiseen, kuuluuko moottorilämpöjen olla "normaalitilassa" (neula pystössä) kun ajelee nollakeleillä 20-30 min? Webastosta otettu ohjelmoinnilla pois automaattikäynnistyminen, jottei turhaan käynnisty itsestään pätkäajossa. Onko näissä D5:ssa ollut termostaattivikaa?
Ei nää nykydiisselit tuota lämpöä.
Eli tukkimaan keulaa "pahvilla". Ja kylmällä olis hyvä automaattilootaisella olla se puskurin alempi reikä tukittuna
Jos haluaa autostaan viellä kylmemmän (siis sen Ardic/Webaston poiskytkennän lisäksi) nin laittaa koneeseen nolla-öljyä ja vielä tulppaa EGRään.
Sen jälkeen saakin pakkasella ajella toppahaalarit päällä.
-
Mulla oli ainakin termari vik. Vuosi vähäm ohitse. Sit sai jo vähän lämpöä mökkiin ja pitikin lämmöt. Sit lämppärin kenno vielä vaihtui niin tuli suorastaan sauna.