Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Haxu.R - 10.02.2012, 15:13:06

Otsikko: B234 öljypumpun pultti?
Kirjoitti: Haxu.R - 10.02.2012, 15:13:06
Mikäs olis momentti tuolle hihnapyörän pultille? Ei kehtais yhtään varmistella 'tarpeeksi kireälle' kun on muutenkin vissii heikko. Uus pultti tietysti on jo.
Otsikko: Vs: B234 öljypumpun pultti?
Kirjoitti: Timo_R - 10.02.2012, 15:28:25
Mikäs olis momentti tuolle hihnapyörän pultille? Ei kehtais yhtään varmistella 'tarpeeksi kireälle' kun on muutenkin vissii heikko. Uus pultti tietysti on jo.


Muistelisin että 60nm , mut kannattanee varmistaa vielä.


Volvon vihreäkantinen kirja antaa 20nm + 60 astetta
Otsikko: Vs: B234 öljypumpun pultti?
Kirjoitti: pikatraktori - 10.02.2012, 17:10:59
Se on menetelmällä esikiristys Nm + asteita. Valitettavasti en muista enää lukemia. Minulla pultti oli korjattu vakiokierteelle ja kiristin sen laskentatuloksena suurlujuuskuusiokoloruuvilla Nm 60. Ilman lujuuslaskuja epäilisin tuota arvoa kovastí ylisuureksi, koska ruuvi on pienemmällä nousulla. Hanki jostain se oikea arvo, koska tehtaan ruuvin lujuus on luokkaa 8.8 !
Ruuvia ei saa käyttää uudelleen!