Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: tappi77 - 12.02.2012, 17:57:52
-
Tuli mieleeni täräyttää tallissa reilun 3v. seissyt 240 volvo tulille. Startti pyöritti hienosti vaan eipä edes luvannut. Siinä virta-avainta rempatessa huomasin ettei bensapumppu pidä surahdusta joka kuuluu virrat kytkettäessä. Vaihdoin releen ja tarkistin sulakkeet. Ei apua. Diagnoosiboksi ei myöskään ollut yhteistyöhaluinen. Kun piuhan kytki paikalleen niin ledi paloi himmeästi niinkuin aina ennenkin mutta mitään koodia ei kuulunut. Ledi ei välähtänytkään. Ruiskun boksilta mittasin että virta tulee sinne asti. Mikämikämikämikämättää?!
Niih, moottori on siis b230ft 2.4 LH-jetronicilla.
-
vaihda bensa+ suodattimet, voi olla pumppu jumissa kopauta kylkeen. Lediloota varoen auki, jousta kadottamatta ja kevyt rapsuttelu, ei saa kontaktia.
-
Kävin mittailemassa lisää. Ruiskun boksi ei saa sytkäboksilta tulevaa pyörimisnopeussignaalia. >:(
-
heiluuko kieklamittari startatessa? Sytkäboxin liittimet ja maa kandee tarkastaa.
-
Eipä taida.. => tutkimaan
-
Nopeusmittari heiluu mutta kiekkamittarissa ei ole mitn eloa. Otin järjestelmä(?)releen irti ja yritin kytkeä virtaa bensapumpulle. Ei eloa, vaan eipä löytynyt kipinääkään. :'(
-
kaikki maadotukset katsottava ja puhdistettava konehuoneesta ja boxilta. Sulakkeet puhdistetttu?
-
Nopeusmittari heiluu mutta kiekkamittarissa ei ole mitn eloa. Otin järjestelmä(?)releen irti ja yritin kytkeä virtaa bensapumpulle. Ei eloa, vaan eipä löytynyt kipinääkään. :'(
Puola tai sytkäboksi. ECU ei anna maadotusta bensapumpun releelle mikäli sytkäboksilta ei tule kierroslukutietoa.