Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Huikkoster - 12.02.2012, 20:15:32
-
Mietittiin tuossa että mikähän olisi erikoisin moottori mitä on 200/700/900 volvoihin laitettu. Muutamia mitä tiedän:
-Nissanin 2,8 diesel
-Vw 1,9tdi
-Bmw V12
-Chevy v8
yms.
Onko tiedossa muita outouksia tai "hienoja ideoita" mitä voisi laittaa. Ja pidetään ideat realistisina. Olishan joo Cummins kiva pellin alla mutta vähän ehkä isohko :D
Oma outo idea olisi meidän -86 Mazda 626 gti:n 2,0 ruisku kone. Ei tulis heti toista vastaan kun ei noita kyseisiä moottoreitakaan ole joka nurkalla ::)
-
Joku nykyaikainen iso diesel. VAG 3.0TDI, vastaavat Bemarin isot naftat tai Mersun.
-
3satkusta saisi melkosen talousihmeen kun ruksisi moottoriksi jonkun volkkarin uuden 1,2 TSI:n ja mitä niitä nyt
onkaan. Kakkoseen tai seiskaan voisi olla joku nykyaikanen 1,8-2,0 kone jossa tehoa enemmän mitä omassa ja
samalla menisi kulutuskin pienemmäksi. Eihän näissä muuta "vikaa" olekkaan kuin isohko kulutus. Etanoli näkkyy
menevän siinä missä muutkin, sillä saa jo polttoainekuluja monta kymppiä pienemmäksi mutta kyllähän sitä silti
menee ihan riittävästi :P
Miksei sitä voisi alkaa vaikka hybridi-tekniikkaa istuttaan, mutta siinä onkin jo melkonen homma akustojen ja
sähkömoottoreiden ja niiden vaihteistojen kanssa.
-
Olisiko ajatuksena myös yrittää kilpiin ehdotettua autoo?
Muutenhan se kaiketi on sama minkä sinne palkin päälle pudottaa kunhan on heppoi tarpeeksi ;D ;D ;D
http://www.youtube.com/watch?v=YwcjlsrnqWw
http://www.youtube.com/watch?v=5sKfEXLOTCs&feature=mfu_in_order&list=UL
-
Sillä juuri laitoin tuon realistinen sana tuonne aloitusviestiin :D. :D
-
Saakeli, ku mopo ihan joka kerta karkaa omille teilleen... mielessä kävi jo ihan tähti tieteellisiä ideoita.
Semmoine saattaisi olla ihan realistinen volvossa olisi sama valmetin pannu mitä käytettiin aikoinaan jeepissäkin.
Painojen takia ei kaiketi kuitenkaan leimalle asiaa :(
http://www.youtube.com/watch?v=woDeL2Xnino
Ja pannuhan on 411 B sarjan (4 syl, 4,2L) Valmetin kone... ja turbotettuna saa lisää potkua ja ÄÄNTÄ! ;D ;D
-
960/S 90 T6/V8 olisi hieno. Varmaan mahtuisikin sinne kätevästi. Enkä yllättyisi, jos vaikka naapurissa moinen olisi väsätty.
Olisihan se ollut hieno loppurutistus, jos kasikympin T6 olisi laitettu ysikymppiin 8) Mutta lieneekö enää kovin järkevää, kun (valitettavasti) tiedettiin mallin ihan kohta loppuvan...
-
Ei tämä topic höpinäosioon kuulu vaikkei ehkä kaikkein vakavahenkisin topic olekaan, nostin tänne yleisen keskustelun puolelle. Katsotaan hieman että mihin suuntaan menee, valitaan sitten tarvittaessa uusi osio. :)
Audin viisimukinen ahdettu bensapannu (mitä ne 90-luvun S4 Audien koneet nyt olivatkaan...) voisi olla mielenkiintoinen kone takavetovolvossa. Voisin kuvitella olevan ihan realistinen toteutettava osaavalle tekijälle. Jotain D24 osia voisi ehkä hyödyntää?
Muistaakseni joskus vanhan foorumin puolella joku tällaista suunnittelikin vai peräti toteuttiko myös?
-
Suomessakin pitäis mun mielestä rakentaa kunnon Volvette. :P
-
http://www.youtube.com/watch?v=woDeL2Xnino
Ja pannuhan on 411 B sarjan (4 syl, 4,2L) Valmetin kone... ja turbotettuna saa lisää potkua ja ÄÄNTÄ! ;D ;D
:D Pieni maailma. Toi Artun Paja, missä video kuvattu, on tossa muutaman sadan metrin päässä. On siinä meikäläisenki rakennelmiin tullu peltejä taivuteltua, mut en kyllä tienny, että tollastakin toimintaa on esiintyny...
Mutta asiaan. Mitenkäs olis RX8:n wankel? Joku kiree vapari olis hyvä, vaikkapa Tojomopon 3S-GE Beams tai 2ZZ-GE, Honikan F20C (S2000), turbo-osastolla Mitsun 4G63 tietty, ehkä WRX Impun boxeri. Hondalta yks mielenkiintonen vois olla D14A1, siitä sais helposti melko vihasen, mutta taitaa pyöriä väärään suuntaan.
E: Vähän lisäilin...
-
Jos pistät wankelin lankun konehuoneeseen niin mitäs sillä puolikkaalla tyhjäksi jäävällä konehuoneella tekis? :D
Sais toisen tavaratilan :2funny:
-
Joskus pähkittiin, 1.6TD Vwtä Sianpäähän, tai foortin jotain 1.25konetta remmillä ja turbolla, taloudellista mutta hätästä.
Pientä ja tehokasta isompaankin koppaan.
-
Sillä juuri laitoin tuon realistinen sana tuonne aloitusviestiin :D. :D
Se rajaa kummasti noita vaihtoehtoja, varsinkin niiden kuutiotuumia ja tehoja :(
Taavin kanssa samoilla linjoilla. Audin bensa vitonen voisi olla hauska vaihtoehto. Tehoa saisi sopivasti irti ja ei varmasti ole niin iso operaatioa rakentaa.
-
En halunnut rajoittaa noin tarkasti ihmisten mielikuvitusta.
5,0 V8 350hv on realistinen vaikkakin hankala saada kilpiin. 2000kg painava panssarivaunun kone ei ole ::).
-
Se rajaa kummasti noita vaihtoehtoja, varsinkin niiden kuutiotuumia ja tehoja :(
No toisaalta, jos autoa ei olla katulailliseksi rakentamassa, ei ihan niin äkkiä tule moiset kuutiotuumien ja tehojen rajoitteet vastaan. :smoke:
:D
-
Audin viisimukinen ahdettu bensapannu (mitä ne 90-luvun S4 Audien koneet nyt olivatkaan...) voisi olla mielenkiintoinen kone takavetovolvossa. Voisin kuvitella olevan ihan realistinen toteutettava osaavalle tekijälle. Jotain D24 osia voisi ehkä hyödyntää?
Ei sotketa D24 osia hienoon Audin koneeseen. Vakio 2.2 20v pannu kestää n.500Nm vääntöä ilman kankien vaihtoa.
-
Ei sotketa D24 osia hienoon Audin koneeseen. Vakio 2.2 20v pannu kestää n.500Nm vääntöä ilman kankien vaihtoa.
Ajattelin lähinnä koneen kiinnityksiä ym, lohko lienee kuitenkin vahvasti sukua tolle d24 pannulle?
-
Ei sotketa D24 osia hienoon Audin koneeseen. Vakio 2.2 20v pannu kestää n.500Nm vääntöä ilman kankien vaihtoa.
Ei kai siihen tarvi kun deekun perästä M46:n tai sitte tekee adapterit ja jotain järkevämpää.
-
Ei kai siihen tarvi kun deekun perästä M46:n tai sitte tekee adapterit ja jotain järkevämpää.
M90 deekun perästä? :)
-
Ei kai siihen tarvi kun deekun perästä M46:n tai sitte tekee adapterit ja jotain järkevämpää.
Kai tolla swapilla laittas jo jonkun järkevän vaihteistonkin sen perään... ;D
-
Potenttiaalisia ja mielenkiintoisia vierasmoottoreita Volvoihin löytyy muilta valmistajilta yllättävän paljon. Esimerkiksi japseista 1jz, 2jz ja rb26 tai vaikkapa vag vr6 12v on katsastettavissa olevia ja melko hyviä lukemia niistä on revitty ja bolt-on osia saa mukavasti.
-
Sianpäähän on sumujensaarella laitettu Renaultin F7R:ää.
-
ite haikaillu just ton audin 5 koneen laittamisesta volvon keulalle S* 10 tai 20venasena.... Tossa koneessa on vaan sitä jotain 8)
-
Pitäsköhän seuraavaksi älyvapaaksi projektiksi ottaa se, et kasailisi tuon seinustalla lojuvan VW:n vitoskoneisen tekniikan ympärille volvoJA, risteyttäisi Amaa, satkua ja lankkua sopivassa suhteessa.... :idiot2:
-
Saksasta ruttutukusta joku risa- audin pannu. Ittelläänkin pieni fetissi ollu esim. B7 4.2 V8, laulais vaparina jo vakionakin korkealle +8000rpm ja vaparitehokin 420hp. Tuota jos "vähän" ylipaineistaisi...
Nuo ei älyttömän hintaisia ole olleet, mitä muutamia tullut kuolattua.
-
Tuolla jenkkilässä paikallinen jamppa laittanu 940:aan skylinen moottorin.
http://www.youtube.com/watch?v=6_kw3TLoQgw&feature=related
-
Tuolla jenkkilässä paikallinen jamppa laittanu 940:aan skylinen moottorin.
http://www.youtube.com/watch?v=6_kw3TLoQgw&feature=related
Ei taida olla jenkkilässä tuo Volvo kun on ratti väärällä puolella. :)
-
Ei taida olla jenkkilässä tuo Volvo kun on ratti väärällä puolella. :)
Olisko Australiasta?
-
Jakomäestä... tuonti auto ;D ;D ;D ;D ;D
Olisiko etelä afrikka?
Puhuu hieman murtaen ???
-
Olisko Australiasta?
Kylläpä juu.
-
Rakentais B30 kutoseen ylänokkakannen ja istuttais 760 kopppaan. Sehän ois pitäny tehä jo tehtaalla.
-
Rakentais B30 kutoseen ylänokkakannen ja istuttais 760 kopppaan. Sehän ois pitäny tehä jo tehtaalla.
Mikä järki, kun B6304:kin on olemassa? Ellei sitten välttämättä halua museoon kuuluvaa valurautamöykkyä keulalle.
-
Nimenomaan siksi ku se on vielä kunnon valumöykky. Toinen ois tietysti prv v8 mut niitä ei varmaan oo ees missään museossa muuta ku paperilla.