Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: sämpy - 11.01.2011, 18:18:52
-
Moi
Rusahti vaihdelaatikko kuivuuttaan säpäleiksi.
Nyt tarviis uutta tilalle. Käykö vaihdelaatikko v70tdi -99:stä tuohon 850:iin.
Eroa on ainakin kytkin työsylinterissä. 850:ssä sylinteri ulkopuolella ,kun taas v70:ssä sisäpuolinen.
Kiitos jo etukäteen.
-
Jos niissä on kerran eroa niin en kannata :) Osta ihan 850 loota volvolta tai jostain... Silloin se ainakin toimii ;D
-
s/v70 on ulkoisella sylinterillä 98 vuoteen asti.
jos sulla on mahdollisuus saada kuva tuosta 99 laatikosta niin näet onko siinä sylinterille korvakkoa vai ei.
-
Todennäköisesti ei ole kiinnitysmahdollisuuta ulkopuoliselle sylinterille.
Laatikkohan käy fyysisesti paikalleen, mutta miten vetarit? Kytkinasetelma varmaan on eri?
Ei oikein ole tarjolla kohtuu kilometreillä(alle 500tkm. :) ) 850:n laatikkoa, ja nuita v70 laatikoita kyllä löytyy.
Onkos kukaan tilaillu ruottista mitään, kiinnostaisi rahdin hinta?
-
Onkos kukaan tilaillu ruottista mitään, kiinnostaisi rahdin hinta?
Joskus tilasin automaatti laatikon ruotsista. Muistaakseni jotain 50e oli rahti ja laatikko oli n. viikossa koti ovella. Mitä ite vertailin silloin, niin useamman satasen siinä säästi 170tkm ajettu 850 aut.laatikko oli 740e rahteineen, kun suomessa purkaamot pyytävät samaa hintaa rikkinäisilläkin.
-
Jos sulla säästyi kuoret vanhasta vaihteistosta, tarkemmin etupään puolisko eli kytkinkoppa, niin voit hiukan vapaammin katsella tarjontaa kun kopan vaihtamalla bensakoneisen M56-H on samanlainen. Kuorissa ei ole juuri muuta eroa kuin startin paikka joka bensassa on koneen etupuolella.
Tietysti pieniä perävälityseroja niissä on, suurimmassa osassa 850 bensamalleja on 4.00:1 perä.