Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: slööki - 11.01.2011, 21:23:39

Otsikko: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: slööki - 11.01.2011, 21:23:39
moro oon jonkin aikaa taistellut koneen kanssa jossa motronic ruisku
ongelma on se että kun auto lähtee käyntiin se käy pari sekunttia ihan hyvin ja sen jälkeen  motronic jostain syystä työntää niin plajon polttoainetta että se tukehtuu...

jos ja kun sen sää käymään ehkä...niin tyhjäkäyntiä ei saa säädettyä alle 1000rpm 

oon jo vaihtanut kirjaimellisesti kaikki anturat , motronicin boksin virtaboxin motronicille cis-boxin, suuttimet ,lisärikastin suuttimen
bensa regun bensapumput...
tankin paluulinja on tarkistettu ja on auki
puristukset tasaiset ....
bypass venttiili ok...
ei havaittuja imuvuotoja

alkaa maalaisjärki loppumaan ...  olisko jollakulla  mitään ehdotuksia... ?
  :idiot2: :'( :(
Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: TVS - 11.01.2011, 21:56:14
IMM vaihdettu/testattu? Jos on, niin sitten kallistun johtosarjavian suuntaan, itellä lakkas imusarjan tiivisteen vaihdon yhteydessä käymästä yks pytty, syy oli oikoseen vetäneet suuttimenjohdot johtonipun sisältä. Onneks on etuvastukset niin ei aiheuttanu kummempia toimenpiteitä se oikkari...
Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: slööki - 11.01.2011, 22:02:04
joo imm vaihdettu... toi johtosarja kuulostaa järkevältä... tarvii varmaan kaivaa se esiin sieltä... noissahan tosiaan kuoriutuu osa johdoista vanhemiten...
Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: estate - 12.01.2011, 10:42:06
Kaverilla oli sama vika, edellinen omistaja oli uusinut vaikka mitä osaa ja ei ollut auttanut. Paljastui lopulta boksiviaksi, koska toisella boksilla rupesi toimimaan. Mutta boksin olet jo ilmeisesti vaihtanut. Onkos ruiskun lämpöanturi testattu tai vaihdettu? Aikalailla tuo kyllä johtovialta kuulostaa.
Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: Viltsu - 12.01.2011, 17:54:38
Ootko kattellu ettei ne ruiskun lämpöanturin ja kk-suuttimen töpselit ole väärinpäin?  ::)
Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: JuHaU - 12.01.2011, 19:37:11
Onko vauhtipyörä ollut irti lähiaikoina? Jos niin onko voinut mennä väärään asentoon?
Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: slööki - 12.01.2011, 22:42:29
joo boxi vaihdettu ja lämpötila anturat vaihdettu

vauhtipyörä on ollut irti... asento merkattu iroittaessa ja tarkastanut sen jo kertaalleen uudelleen ...

ja on tarkistettu että oikeat johdot menee oikeaan paikkaan...

ajattelin tossa ruveta kaivamaan johtosarjaa seuraavaksi että josko löytyis jotain järkevää...





Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: TVS - 12.01.2011, 23:45:45
Eli imusarjan alla sininen liitin menee mustaan liittimeen ja toisinpäin?
Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: hevonen - 13.01.2011, 08:21:25
Eli imusarjan alla sininen liitin menee mustaan liittimeen ja toisinpäin?
Kyllä se tää on. Jos sulla on johdot ollu irti, oot varmaan laittanu noi väri/väriin. Niin ne ei tule.
Onhan jotkut saanut sekoitettua vielä läppäkytkimen liittimenkin tuohon soppaan... :P
Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: slööki - 14.01.2011, 22:36:23
kokeilin nyt vielä varmuudeksi vaihtaa niiden paikkaa ja lopputulos ihan sama...

johto sarjaa repmällä muuttuu käynti hieman niin eiköhän se oo siinä jossain aika lähellä se vika
Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: hevonen - 14.01.2011, 22:52:18
Juu, suosikkikohta on itellä ollut heti siinä lämpöanturista alaspäin, missä piuhat menee siihen isoon nippuun... :facepalm:
Otsikko: Vs: b230et ja motronic ongelma
Kirjoitti: slööki - 17.01.2011, 22:46:40
vika korjattu ja taas sykkii volvo kuin olisi uuden elämän saanut  8)

tuli sitten korjattua johtosarjaa 8 johdon verran ...   :pomo:

kiitos kaikille jotka vaivautui asiaa kommentoimaan ja henkisesti tukemaan   ::)