Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Jomppa - 14.02.2012, 14:40:46

Otsikko: B23et pakolämmöt
Kirjoitti: Jomppa - 14.02.2012, 14:40:46
Mahtaisikohan Toisenlainen pakosarja poistaa ongelmaa joka tällä hetkellä vaivaa.. Elikkä auto on 240 volvo b23et koneella ja uuden mallin turbopakosarjan päässä on t3/4 garretti ahtoja on kilo eikä mene laihalle mutta polttaa jatkuvasti pakosarjan tiivistettä.. :(
Otsikko: Vs: B23et pakolämmöt
Kirjoitti: Kisko - 14.02.2012, 14:57:02
Minkälaiset tiivisteet käytössä? Turbokoneessa on syytä käyttää laatutiivisteitä, joissa toisella puolella oleva pelti kiertää tiivisteen sisäreunan ympäri toiselle puolelle. Esim. Victor Reinz, Elring, Goetze...
Otsikko: Vs: B23et pakolämmöt
Kirjoitti: Jomppa - 14.02.2012, 15:37:17
En tiedä vielä minkälaiset tiivisteet sieltä löytyy,en ole itse vaihtanut..Ketä mahtaa esim goetzen tiivisteitä myydä?
Otsikko: Vs: B23et pakolämmöt
Kirjoitti: Morjenz - 14.02.2012, 15:41:24
Itse hain Volvolta alkuperäiset peltiset monikerrostiivisteet, eikä maksanut montaa euroa kappaleelta...
Otsikko: Vs: B23et pakolämmöt
Kirjoitti: Veksi - 14.02.2012, 18:19:34
Oikoo sen pakosarjan laipan
Otsikko: Vs: B23et pakolämmöt
Kirjoitti: J_Lanttola - 18.02.2012, 14:16:38
Kuten jo mainittiin, laipan oikaisu tai suoruuden tarkistus ja kunnolliset tiivisteet niin pitäisi kestää.
Ihan pakolämmöistä riippumatta vuotaa jos laippa on kiero ja/tai huonot tiivisteet. Kun kaikki on kunnossa niiltä osin niin männät sulaa ennenkun tiivisteet palaa. Ja mutterit tietysti oikeaan momenttiin.
Otsikko: Vs: B23et pakolämmöt
Kirjoitti: hevonen - 18.02.2012, 18:00:04
Oikoo sen pakosarjan laipan
Tässä se ratkaisu on. Ovat vakiotiivisteillä kestäneet kovempaakin kuritusta kuin tuo sinun moottorisi saa aikaan.