Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: timpax44 - 14.02.2012, 16:14:33
-
V70 D5-02 hyytyi kesken moottoritien ilman varoituksia,tuli vaan ilmoitus"moottori huollettava..jne.."Kaveri lähti hinaamaan ja niinhän se taas käynnistyi ja on toiminut 100km
ilman mitään häiriötä..vikakoodit luettu ja liian pieni polttoaineen paine oli tuomio.
Voisiko pakkasten lauhtumisella olla vaikutusta?..tai sitten polttoainepumppu..kilsoja 321 000.
-
V70 D5-02 hyytyi kesken moottoritien ilman varoituksia,tuli vaan ilmoitus"moottori huollettava..jne.."Kaveri lähti hinaamaan ja niinhän se taas käynnistyi ja on toiminut 100km
ilman mitään häiriötä..onko samanlaisia kokemuksia?,jos volvo d5 on niin varmaan on kokemuksia..tosi luotettava auto.. >:(
Laita otsikkoon esim. "V70 D5 hyytyi kesken ajon", niin on hieman selkeämpi. ;)
Vaikeahan tuosta on lähteä arvioimaan, vikakoodin luku kertoisi eniten. Koska polttoainesuodatin vaihdettu?
-
V70 D5-02 hyytyi kesken moottoritien ilman varoituksia,tuli vaan ilmoitus"moottori huollettava..jne.."Kaveri lähti hinaamaan ja niinhän se taas käynnistyi ja on toiminut 100km
ilman mitään häiriötä..vikakoodit luettu ja liian pieni polttoaineen paine oli tuomio.
Voisiko pakkasten lauhtumisella olla vaikutusta?..tai sitten polttoainepumppu..kilsoja 321 000.
No " liian pieni polttoaineen paine " ilmoitus johtuu kahdesta asiasta, tukkeutunut/jäätynyt polttoaine suodatin, tai antautunut polttoainepumppu.
-
No " liian pieni polttoaineen paine " ilmoitus johtuu kahdesta asiasta, tukkeutunut/jäätynyt polttoaine suodatin, tai antautunut polttoainepumppu.
Nyt on suodatin vaihdettu ja odotellaan seuraavaa hyytymistä..on vähän kallis kokeilla uutta pumppua sitä kun ei voi testata vai voiko?
-
Meikäläisellä vuosi sitten samat oireet. Auto hyytyi parikin kertaa suoraan ajosta... ja vikakoodina oli juurikin sama alhainen polttoaineen paine.
Kummallakin kerralla tankissa oli tavaraa about 1/3 - 1/4 tankillinen, muttei missään tapauksessa aivan lopussa. Ensin kokeilin suodattimen vaihtoa, mutta sillä ei korjaantunut.
Vika oli juurikin tuossa polttoainepumpussa, se kun jotenkin kuulemma tasaa tankin osastojen välillä polttoainetasoja, eli yksinkertaisesti polttoaine loppui tuosta osastosta josta se tankissa imetään. Tuossa vaiheessa taisi kilometrejä olla n. 260.000km.
Hätäensiapuna suosittelen että tankkaa syrjäsemmille reissuille lähtiessä tankki täyteen aina kun viisari puolivälissä! Kokemuksesta voin kertoa että ei ole mukavaa jäädä Kittilän ja Muonion välille 20-asteen pakkasessa tämän vian takia.
-
Hätäensiapuna suosittelen että tankkaa syrjäsemmille reissuille lähtiessä tankki täyteen aina kun viisari puolivälissä! Kokemuksesta voin kertoa että ei ole mukavaa jäädä Kittilän ja Muonion välille 20-asteen pakkasessa tämän vian takia.
Voin vaan kuvitella :)..kyllä se taitaa olla mullakin pumpun vaihto esissä.Kiitos sinulle kun kirjoittelit,mutta osaiskohan joku sanoa miten toi polttoainemäärä vaikuttaa pumpun toimintaan?