Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volgaman - 14.02.2012, 20:30:25
-
nonni volvo 940 230fk 95- vaihdettu saabin turbo ei mikää jättiläinen ahdot 0,7bar. turpon vaihdon jälkeen ajettu 10t
Kysymykset :idiot2:
-Lampda 3 johtonen värit musta-vihreä-valkonen mitä ne meinaa?
-kun lampdan ottaa pois niin eikös valon pitäs syttyä kun laittaa käyntiin ja kun laittaa pelkät virrat niin se syttyy kyllä?
-eli itse vikaan, oltiin jäällä ja rakkaus rupes pätkiin, mutta kävi kuitenki kaikilla, veto oli kohillaan, ajelin kotiin ja lampda valo sytty ja ja, seuraavana aamuna ei millää käyntiin vaik oli vähä pakkast. kasteli tulpat-vaihdoin, lampdan-vaihdoin sain käyntiin mutta kävi samalla lailla kun jäällä eli pätki ja tyhjäkäynti seilas.
ostin juuri fmi 1.4 seos mittarin ja laitoin kiinni ja näytti ihan ok tyhjäkäynnillä mutta vähä anto kaasuu niin aivan punasta vaan.. elikkäs pelkään pahinta että piru on käyny männälle käsiks. :'(
-
nonni volvo 940 230fk 95- vaihdettu saabin turbo ei mikää jättiläinen ahdot 0,7bar. turpon vaihdon jälkeen ajettu 10t
Kysymykset :idiot2:
-Lampda 3 johtonen värit musta-vihreä-valkonen mitä ne meinaa?
-kun lampdan ottaa pois niin eikös valon pitäs syttyä kun laittaa käyntiin ja kun laittaa pelkät virrat niin se syttyy kyllä?
-eli itse vikaan, oltiin jäällä ja rakkaus rupes pätkiin, mutta kävi kuitenki kaikilla, veto oli kohillaan, ajelin kotiin ja lampda valo sytty ja ja, seuraavana aamuna ei millää käyntiin vaik oli vähä pakkast. kasteli tulpat-vaihdoin, lampdan-vaihdoin sain käyntiin mutta kävi samalla lailla kun jäällä eli pätki ja tyhjäkäynti seilas.
ostin juuri fmi 1.4 seos mittarin ja laitoin kiinni ja näytti ihan ok tyhjäkäynnillä mutta vähä anto kaasuu niin aivan punasta vaan.. elikkäs pelkään pahinta että piru on käyny männälle käsiks. :'(
siinä lambdassa on signaali ja lämmityksen + ja -
joku syttypuolen vika tai imupuolella, IMM, virranjakaja, ECU ehkä
-
sit semmonen et autosta tulee lampdan liitimelle se vihr,val,musta ja se vihree on paksumpi ja itse lampdasta lähtee musta,valk,valkonen eli miten kytken ja muutes käyntiin ei vaikuttanu ku otin anturin pois käytöstä.
-
Topicin otsikko on toki hieno, mutta voisiko aloittaja kuitenkin muokata sen paremmin autoa ja sen vikaa kuvaavaksi? Esim. 940 230fk pätkii tms.
-
-kun lampdan ottaa pois niin eikös valon pitäs syttyä kun laittaa käyntiin ja kun laittaa pelkät virrat niin se syttyy kyllä?
Valo syttyy sitten kun lambdaa käytetään ja sitä ei olekaan saatavilla, eli kun kone lämpeää. Ei kuitenkaan heti.
Ja se valo on siis moottorin vikavalo, ei lambdan särkymisestä ilmoittava valo.
Veikataan Bensapumpun relettä ja suutinrelettä, kumpikaan ei aiheuta vikakoodia.
-
kuuntelin pumppua ja se kyllä hurisi kun laittoi virran päälle noin 2 secundea. moniko napaisista releistä kyse? ku ei ole hajuakaa noista releistä mikä on mikä. avaimet pysyy kyllä kades mut sähköt ei anna minkään laista tälliä aivoihin... ;D
-
takaveto FAQ ja releiden sijainti tai vastaava.
(http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/relay.jpg)
-
tossa lambdas on 2xvalkosta ja musta niin onko väliä miten nou piuhat menee ku valkosiin käsittääkseni menee + ja - ja sit musta on signaali? vai oonko vääräs
-
kattele imuvuodot...
-
tossa lambdas on 2xvalkosta ja musta niin onko väliä miten nou piuhat menee ku valkosiin käsittääkseni menee + ja - ja sit musta on signaali? vai oonko vääräs
Just noin. Valkosilla ei ole merkitystä.
-
sit huomen pitää kattoo vikakoodit. onko sillä väliä ku mun pitää rakentaa led systemi niin käykö ihan vaan t10 lasikantaled kunhan vaan on 12v ku mulla on kyynärnojalla se pistoke
-
Muokkasin hieman tätä otsikkoa. Aloittaja voi muuttaa sen parempaan muotoon halutessaan.
Koettakaapa kaikki muistaa, että topicin sisältöä selkeästi kuvaava otsikko auttaa sekä aloittajaa kun asiasta tietävät auttajat paremmin löytävät topicin sekä tietysti myös heitä, jotka myöhemmin hakevat foorumilta vinkkejä oman autonsa ongelmissa.
Kiitokset yhteistyöstänne! :)
-
Jos kastaa kaikki tulpat, oisko sytkän pääte menny.
Muut vaihtoehdot ykk-anturi ja puola. Puola näistä harvoin menee.
-
- sitte oli semmonen vika kun ostin auton 3kk sitte niin heti kun ahdot nousi 0,0bar yläpuolelle ja poisti vedon eli kytkin pohjaan niin auto sammuu niinkuin saunalyhty mutta lähtee kyllä heti käyntiin. ei ole dumppia tai bybassia eli ampuu takas johtuneenkohan siitä??
ja nyt ilmenneen vian myötä huomasin että tyhjäkäynnillä ahtomittari näyttää -0,6 ja ennen vikaa -0,4??
-
- sitte oli semmonen vika kun ostin auton 3kk sitte niin heti kun ahdot nousi 0,0bar yläpuolelle ja poisti vedon eli kytkin pohjaan niin auto sammuu niinkuin saunalyhty mutta lähtee kyllä heti käyntiin. ei ole dumppia tai bybassia eli ampuu takas johtuneenkohan siitä??
ja nyt ilmenneen vian myötä huomasin että tyhjäkäynnillä ahtomittari näyttää -0,6 ja ennen vikaa -0,4??
Jossain on imuvuoto.
-
kun volga on vakiona matalapaine turbo niin ku on vaihdettu toinen tilalle (aero saabin turbo) niin nyt on siis ahdot 0,7 niin kuinkahan laihalla se on käyny koko ajan. ku hiljan vast hain sen seos mittarin ja nyt se ei pidä kutiaan ku toi auto ei muutenkaan toimi. kokemuksia turbon vaihdosta??
-
ei vaikuta elämään, FK/FT samalla ohjelmalla
-
kun volga on vakiona matalapaine turbo niin ku on vaihdettu toinen tilalle (aero saabin turbo) niin nyt on siis ahdot 0,7 niin kuinkahan laihalla se on käyny koko ajan. ku hiljan vast hain sen seos mittarin ja nyt se ei pidä kutiaan ku toi auto ei muutenkaan toimi. kokemuksia turbon vaihdosta??
oliko vanha turbo rikki vai miks vaihettu? eikös ne matalapaineiset oo tavallisia turboja senjälkeen kun turbon kellon vaihtaa toisenlaiseen ?
0,8 luulis kestävän ahtoja mut joku hyvä lastu ei ole pahitteeks.
-
joo no ite en oo vaihtanu turboo vaan ex-omistaja. kehui vaan et ei tykänny matalapaineisesta. :D mistähän sais hyvän lastun?? ja kun pitäs saada seos mittari toimimaan ku asensin just, mut seilaa niin että tulee merisairaaksi. pitääkö olla sille erillinen lamra ku ei tosiaan wörki,heittää ledeis 0-6 edestakas tyhjäkäynnillä. (FMi1.4)
-
joo no ite en oo vaihtanu turboo vaan ex-omistaja. kehui vaan et ei tykänny matalapaineisesta. :D mistähän sais hyvän lastun?? ja kun pitäs saada seos mittari toimimaan ku asensin just, mut seilaa niin että tulee merisairaaksi. pitääkö olla sille erillinen lamra ku ei tosiaan wörki,heittää ledeis 0-6 edestakas tyhjäkäynnillä. (FMi1.4)
Pitää olla erillinen lambda. Kapeakaistan ominaisuus että heittelee laidasta laitaan ;D
-
jos laitan lämmitettävän niin mistä siihen otetaan virta ja maa. ja onko paikalla väliä kunhan vaan on ennen miukua? :)
-
jos laitan lämmitettävän niin mistä siihen otetaan virta ja maa. ja onko paikalla väliä kunhan vaan on ennen miukua? :)
Jostain mihin sytytysvirta päällä tulee virtaa ja ei ole väliä.
-
itellä on ainaki tieto että pitäs olla erillinen lambda kun asentaa fmi:n. tyhjäkäynnillä se ruukaaki seilata vaan kierroksilla pitäis asettua.
-
itellä on ainaki tieto että pitäs olla erillinen lambda kun asentaa fmi:n. tyhjäkäynnillä se ruukaaki seilata vaan kierroksilla pitäis asettua.
"Heittely" ei johdu lambdasta, vaan lambdakorjauksesta.
-
juu tuotapa niinko tarkotinki, ei vaan osannu pukea sanoiksi....
-
mut veljen b200et on vaan yks lambda ja se on neli piuhanen je toimii niinku unelma
-
mut veljen b200et on vaan yks lambda ja se on neli piuhanen je toimii niinku unelma
Joo niin pitääkin toimia koska siinä ei moottorinohjaus käytä lambdaa mihinkään.
-
elikkäs onko siihen sitte jälkeenpäin laitettu lamppa?
-
ja mulla on 9satkuun yks ylimääränen lambra ja jos laitan sen pelkälle mittarille niin pitäs vissiin toimia
-
elikkäs onko siihen sitte jälkeenpäin laitettu lamppa?
on