Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: modsman - 15.02.2012, 12:31:01
-
Pitääkös näiden teevitosten olla sellainen ettei pienellä kaasulla oikein pääse mihinkään vaan pittää polkaista enemmän?
Kaipaisin laatikkoon liikkeelle lähdettäessä terävyyttä.
Laatikkoöljyt on vaihdettu kahdesti.
V70 T5 01 aj. 190tkm.
-
Pitääkös näiden teevitosten olla sellainen ettei pienellä kaasulla oikein pääse mihinkään vaan pittää polkaista enemmän?
Kaipaisin laatikkoon liikkeelle lähdettäessä terävyyttä.
Laatikkoöljyt on vaihdettu kahdesti.
V70 T5 01 aj. 190tkm.
850 automaattina ainakin on vähä vastaavan oloinen. Ei oikein tapahdu mitään, ennenkun polkasee kunnolla.
-
Siinä on vähän turhan pitkät välitykset paikaltaan lähdettäessä. Täytyy vaan survoa syvempään.
-
Pitääkös näiden teevitosten olla sellainen ettei pienellä kaasulla oikein pääse mihinkään vaan pittää polkaista enemmän?
Kaipaisin laatikkoon liikkeelle lähdettäessä terävyyttä.
Laatikkoöljyt on vaihdettu kahdesti.
V70 T5 01 aj. 190tkm.
Juu, tuo automaatti laatikkohan herää kierroksien mukana.
Samaa on havaittu 855 ja nykyisessä S60:ssä ;)
Likka sai marraskuussa kortin, ja ajoi eka kertaa vollella, ja tuumi,," onks tässä joku vieteri, mikä pitää vetää, ennenkun tää kulkee " :2funny: no, ei voinu ku nauraa,,mutta sitte ku lähti kulkemaan, niin sen jälkeen oltiinkin nenä valkosena,,," tää lähtee niin sairaan äkkiä ",,,,,,mitään lähde minnekkään sairaan äkkiä.
No joo, mielestäni kanssa on ominaisuus, mutta sitä en tiedä, että auttaisko laatikon ohjelmiston päivitys, mulla nyt ei mitään odottelua kuitenkaan ole.
-
Jees, mukava kuulla että kyseessä vois olla ominaisuus. Manuaaliversio tuntui hyvin herkältä kaasun suhteen mut kyl se automaattikin herääpi kuhan vaan polkasee enempi. :)
Öljynvaihdon vois tehdä hyvää ihan varulta. Ohjelmistopäivitys kustantaa jotain 60e muistaakseni.. Kulutuksenkin suhteen vois olla vaikutusta..
-
Onkos jollakin kokemusta vaikuttaako päivittäminen jotakin? Kulutusta en pidä pahana kun kovimmilla pakkasilla lyhyessä ajossa 12l. Verrokiksi tutun Saab 900 vie kovalla pakkasella kaupungissa 20l.
-
Onkos jollakin kokemusta vaikuttaako päivittäminen jotakin? Kulutusta en pidä pahana kun kovimmilla pakkasilla lyhyessä ajossa 12l. Verrokiksi tutun Saab 900 vie kovalla pakkasella kaupungissa 20l.
Kyllähän tuo päivitys aina johonkin vaikuttaa, ei niitä muuten tehtäisi :)
Itellä kun on tuo AW55-51 laatikko Geartronic:illa, niin siinä päivitys tosiaankin auttoi, muista laatikoista ei niinkään paljon tietoa, että voisin sanoa varmasti että auttaa.
Oppivaa laatikkoahan voi itekkin kouluttaa ajotapansa mukaan. 8)
-
Kokeilin kesällä kouluttaa laatikkoa mut ne bensakulut hirvittää vieläkin. :D
-
Kyllä tuo päivitys vaikuttaa aika paljonkin ajo haluihin, muutamaa olen kokeillut ja varsinkin t5r muuttuu pedoksi... :)
-
Ohjelmistopäivitys kustantaa jotain 60e muistaakseni..
Syksyllä sai Volvo Essentials -huollon hintaan 150€ ja siihen sisältyi tuon service 2.0 konseptin mukaan ohjelmistopäivitykset. Kannattanee kysäistä mihin hintaan tuollaista huoltoa olisi nyt tarjolla, toi taisi olla jokin tarjouskampanja.
-
Syksyllä sai Volvo Essentials -huollon hintaan 150€ ja siihen sisältyi tuon service 2.0 konseptin mukaan ohjelmistopäivitykset. Kannattanee kysäistä mihin hintaan tuollaista huoltoa olisi nyt tarjolla, toi taisi olla jokin tarjouskampanja.
Hyvä kun kerroit!
-
Syksyllä sai Volvo Essentials -huollon hintaan 150€ ja siihen sisältyi tuon service 2.0 konseptin mukaan ohjelmistopäivitykset. Kannattanee kysäistä mihin hintaan tuollaista huoltoa olisi nyt tarjolla, toi taisi olla jokin tarjouskampanja.
Avain Vaunu -ketjulla tuo Essential-huolto on ollut jo ainakin toista vuotta tarjolla vakituisesti tuohon hintaan. Lienee ihan pysyvä juttu.
-
Ei noi Essentielit mitään tehopäivityksiä kyllä sisällään pidä :idiot2: Laatikon päivitys toki muuten tekee sen toiminnalle hyvää. Itse ainakin tykkäsin kun tehtiin NC:n poiston yhteydessä.
-
Pitääkös näiden teevitosten olla sellainen ettei pienellä kaasulla oikein pääse mihinkään vaan pittää polkaista enemmän?
Kaipaisin laatikkoon liikkeelle lähdettäessä terävyyttä.
Miksei lisää tehoakin jos se auttaa. :)
Voikos jotenkin tarkastaa onko autoon joskus asennettu lastu?
Valoista ei meinaa pikainen kiihdytys onnistua.
-
Minusta tuntuu että kello on tuossa se luotettavin tapa selvittää onko vakio vai ei, ellei sitten ole dynopenkkiä käytettävissä.
Ja kyllä se pikainenkin kiihdytys pitäisi luonnistua, kun antaa vaan rutua tarpeeksi. Se miksi se tuntuu hitaalle, voi vaikuttaa että kun viereinen auto lähtee jo liikkeelle, Volvo miettii vielä sekunnin ja vasta sitten hyökkää. Jarrua vasten-lähdöllähän tuota ongelmaa ei ole mutta en suosittele, muuta kun niissä parissa kiihtyvyys mittauksessa kellon kanssa sulien aikaan :)
Nämä automaatti Volvot ei ole mitään valoistalähtö-ohjuksia, parhaat puolet tulee mielestäni esiin ohituskiihtyvyytenä tai siitä että on jo vähintään 60km/h vauhtia kun lähdetään kiihdyttämään.
Tällaiset arvot olen itse saanut kun vaihdoin IMM:un ja TCV:n.
0-100km/h +7sek
80-120km/h 4,5 sek, käsivaihtein tasan 4sek.
Pitäisi varmaan olla melkolailla siinä missä vakion kuuluukin.
-
Tarkoitin ettei pito riitä kesällä valoista lähtiessä. :)
Siksi en enää kisaa kun häviän kuiteskin.. 8)
On tässäkin sekunnin viive ennen kuin alkaa tapahtua.
-
Dodii, nyt on laatikonpäivitys käyty hakemassa.. jos vertaan entiseen niin eroa on huomattavissa. On paljon lupsakampi ja pikkuylämäkiä kiipeää kuin sukkasillaan.. S*