Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: J0NZA - 15.02.2012, 19:41:14
-
Aikani kuluks kirjottelen tuosta kesäkulkineesta. Autoa on tehty lompakon tahtiin ja vuodenaikojen siten että kesät ajetaan. Auto tuli minulle vuonna 2008´, bonggasin myynti ilmoituksen museon puolelta auto siaitsi espoossa ja hintakaan ei ollu paha. Espoosta tuotiin kotiin sitten tuo kauniin vihrea Volvo. Konepellin alla oli vahva b20a moottori ja m40 vaihteisto ja mittarissa 131tkm . Aluksi pienet ruostevauriot korjattiin ja autosta maalattin kyljet.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/volvo1_zps6ef306ea.jpg)
Tyytyväisenä ajeltiinkin yksi kesä jonka jälkeen vakio alusta ei enää miellyttäny. Alustaan laitettin uutta kaikki jarrusatulat, jarrukilvet, jarruputket/letkut, puslat, etupyörän laakerit, jouset -40, Bilsteinin b6 iskarit ja kaverilta viellä käyttämättömät volvon paketissa olevat turbon kallistuksenvakaajat. 8)
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/volvo2_zpsc84c67b9.jpg)
Sitten meni taas kesä ajaessa ja mieli rupes tekemään lisää voimaa kun tua 82hp ei kovin vauhdikkaasti koppaa liikuta. Varaosa autoksi/ aluksi käyttöautoksi hommamani 740 230ft:n kone olisi tarkoitus ensi kesäksi saada keulille. Mitään hirveitä tehoja tässä autossa ei tulla näkemään koska tämä on kesäsin käyttöauto ja kilometrejä tulee kuitenkin noin 10tkm. Perus lastuviritykset. Kone kuitenkin perus korjattiin.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/volvo3_zpsb7540a77.jpg)
Koska tehon lisäyksellä ei tee mitään ilman pitoja tuli amerikanmaalta lukko viellä takarenkaiden iloksi. Lukoksi tuli Eatonin True Trac.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/volvo4_zpscadd92a3.jpg)
Auto on edelleen saman näköinen eikä siitä tule muutumaan muilta osin kuin vanteiden. Nälkä kasvaa syödessä ja käyttömukavuutta hakiessa ostin kaverilta viellä 100tkm ajetun m90 laatikon jossa valmistus vuosi 98. ;) Nyt olisi kuitenki tarkotus saada auto kesäksi ajoon...
Jonza kuittaa.
-
Nonii, saithan säkin tästä tarinointia tännekkin :P Hyvähyvä, kyl se siitä. Rupee olemaan meiänkin suunnilla kohta näitä turbolankkuja enemmänkin liikenteessä 8)
-
Komea peli!
-
Konehuone ammottaa tyhjyyttä ja odottaa puhaltamista. Kuvia päivittelen jahka saan uuden tietokoneen toimimaan.
-
Hiljasta on ollu koska kaverin Manta on vienny kaiken vapaaaikani, mutta tänä vlk on otettu itteensä niskasta kiinni ja putsattu ja puhallettu konehuone. Lopuksi vetäsin viellä 2k epoksivärin konehuoneeseen. Jos ens vkl sais värin vedettyy konehuoneeseen. ;)
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/pic00013_zps21347027.jpg)
-
Olen kyllä todella huono päivittelemään tänne, mutta parrempi myöhään kun ei milloinkaan?
Moottori svappi alotettiin pääsiäisenä ja auto vuosi/muutoskatsastettiin 18.5 . Tosta moottori svapista nyt ei oo mitää ihmeellistä kerrottavaa.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/DSCN0953_zps8a5ae582.jpg)
En kyllä tiedä miten osa saa konehuoneen niin kliinin näköseksi. Kuvassa kyllä likainen ja kaipaa pesua.
Katsastuksen jälkeen Tonilta hommattiin Ezk ja Ecu lastut. (kiitos niistä :hello: ) Ja ahtopaineet nostettiin 1 bar. Tällä reseptillä ajettu koko kesä. Puoltoista kuukautta ajeltuani asennettiin Eaton Truetrack, uretaani puslat ja tukivarret hiekkapuhallettiin, vahvistettiin ja maalattiin. Ajamisesta tuli paljon nautinnollisempaa, mutta puolentoista viikon jälkeen m47:sta sutas kolmos vaihteen rattaat. Vaihteistoksi vaihtui m90 ja kytkimeksi sre- paineasetelma, diisselin massalevy ja samalla vaijeri kytkimestä hankkiuduttiin eroon ja tilalle laitettin neste kytkin. Vaihteisto jumpan jälkeen onkin saanu ajella huolettomasti. Tässä viellä parikuvaa autosta nykyisillä vanteilla
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/DSCN0946_zpsfa937eb5.jpg)
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/DSCN0944_zps7f86326b.jpg)
Talven aikan olis tarkoitus käydä auto päällisin puolin läpi oikoa muutama lommo, ylimaalata ja laittaa listat kiinni. Kattoo mitä muuta sitä keksii talven aikana.
Jonza kuittaa.
-
Todella asiallinen auto :) Susi lampaan vaatteissa.. I like it :D
-
Onpas näpsäkän näköinen pappavihreä laite! Olispa itselläänkin 2 ovea vähemmän ja vanhan koulukunnan keula!
Isompaa hyrrää ja eikun vetoja otteleen ;)
-Bamse
-
Tuon kanssa sitä moni erehtyy. Tuo väri on kyllä ihan S*
-
Todella asiallinen auto :) Susi lampaan vaatteissa.. I like it :D
Sitä tuossa onkin ajettu vähän takaa. ;)
Onpas näpsäkän näköinen pappavihreä laite! Olispa itselläänkin 2 ovea vähemmän ja vanhan koulukunnan keula!
Isompaa hyrrää ja eikun vetoja otteleen ;)
-Bamse
Eihän sun oikeeta takaovee nytkää saanu avata ? :idiot2:
Tuon kanssa sitä moni erehtyy. Tuo väri on kyllä ihan S*
Kyllä sillä pari kertaa on liikennevaloissa tullu härnättyä. :pomo: Väri on kyllä yks 200 volvon parhaita. S*
-
Väri on kyllä yks 200 volvon parhaita. S*
Paras! ;)
Asiallinen laite myös tekniikan osalta.
-
On kyllä hieno!
-
ristuksen härski peli 8) enemmän vaan sais tulla päivityksiä tästä volvosta ;D näyttää kori olevan hyvässä kunnossa :)
-
On kyllä makia, livenäkin :) Ja hyvät kyydit tarjoaa. Ja mitä voi olettaa kopan kunnosta jos omistaja on autopeltiseppä ;)
-
No ei toi ny niin nätti jokapaikasta ole. Täytyy koittaa päivitellä tota maalaus projektia vähä useemmin. :-[ Jokatapauksessa autolla ajellaan viellä 1-2 viikkoa ja sen jälkeen seisontaan. Tänään pesin auton konehuonetta myöten ja kaiken kukkuraksi imuroin sisätilat. :)
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/P9290912_zpsf891aac8.jpg)
Taustalla villkkuu tämänhetkinen talviauto. Sillekkin tekis mieli tehdä vaikka mitä. :uglystupid2:
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/P9290910_zpsdbecf6f7.jpg)
Tossa viellä kuva sisältä ku sellasta ei viellä tullu laitettuu. Mukavuuden merkeissä ratin vaihdoin Sparcon puolisyvään nahka ruoriin. Vaihdekepin-nuppi on kans Sparcon mutta siitä on ajettu tasaseks palloks ja kiillotettu tämä vaan sen takia ku m47 vaihdekepissä väärä H-kaavio ja m90 vaihdekeppi ei sovi tyyliltään 200 volvoo. Moderni Jvc mankka soittaa parhaita hittejä menneiltä vuosilta, mutta älkää säikähtäkö alkuperänen Roadstar on tallessa.
Jonza kuittaa.
-
Oi että tässä on kyllä tyyliä. Itellä on keltasessa m90 keppi, ja muutenkin ehkä hiukan racehenkinen, mutta erittäin kasari silti. Mutta ei se vedä vertoja tälle. :)
Hommaa vielä harakanrappuset takalasille?
-
Päivitellääs auton nyky kuntoa parilla suttuisella kuvalla. Auto purettiin aika atomeiks maalausta varten. Maalauksen syynä oli että auto oli pahasti kaks värinen viimme maalauksen jälkeen ja lasien ympärystöillä esiintyi alkavat ruostetta. Kahdesta kohtaan sivuikkunoista joutu vaihtaa pienet palat peltiä, mutta suurempaa mätää ei löytyny noistakin toinen ei ollu viellä puhki. Muut ruostekohdat jotka kaipasi huomiota eka hiottiin suuremmat pois ja viellä hiekkapuhallettiin.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/P1010930.jpg)
Hionnan ja hiekkapuhalluksen jälkeen pintaan vedettiin 2K epoksi väri.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/P1010934.jpg)
Epoksin kuivuttua paripäivää ikkunan ympäristöön ja takakylkiin vedettiin kevyt ruiskukitti. Normi kittiä lääpittiin oikeestaan ainoastaan muutamaan oijottuun lommoon. Kori, etulokasuojat ja konepelti on oikeastaan hiontaväriä vaille valmiit. Ovien ja takaluukun tiivisteen urassa oli kukkasia joten kiikutin ne suosiolla tutulle puhallettavaks. Tässä viellä yks kuva auton yleisilmeestä tällähetkellä.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/P1010926.jpg)
Ja harakanrappusia ei ole eikä tule. En ymmärrä hirveetä habitusta niiden ympärillä ehkä hirvein keksintö sillo 80'luvulla. Eikä tarvii vetää hernettä tämä on oma kanta ja oma auto.
Jonza kuittaa. <Kippis>
-
Voi hittolaine, että on nätti Volovo. S* Tämmösestä nappisilmästä sitä on itekki haaveillu. ::)
-
Se on aina mukava kuulla että muutkin tykkää. :pomo: Väliaika tietoa auto on hiontavärissä ollu parisen viikkoa. Loppuviikosta olis tarkotus mennä tekee välihionta ja kasaa luukut ja ovet paikoilleen kuljetusta varten. Ens viikon puolessa välissä pitäs auto kiikuttaa maalaamoon ja hakee sitte luultavasti sunnuntaina pois.
-
Auto vietiin tänää maalaamoon. Huomenna sitten näkee minkä näkönen siitä tuli. :o Asennettiin ovet ja luukut huomista varten valmiiks telineisiin samalla puhallettiin suurimmat pölyt pinnasta pois ja esi pestiin osat.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/DSC_0014.jpg)
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/DSC_0016.jpg)
Lopuksi viellä pari kuvaa hionta värissä. Takakontin ruiskuttelin itse väriin siellä ei oo nii nokonuukaa jos pari roskaa on.
Jonza kuittaa. 8)
-
Hettiin tänään auto maalaamosta. Sävy ei ihan natsannu alkuperäsen kanssa, mutta ei kovin kaukana alkuperäsestä ole. Nyt mennää ton värisenä ja pääasia on että itse pidän. S* Jos rupee tympii nii maalataan sitte uudestaa. :idiot2: Seuraavaks pääseekin kasailemaan kaikessa rauhassa jos ennen Kesäkuuta olis nipussa? Pieniä muitakin päivityksiä on mielessä mutta ne ei ole suuria. ;)
Ja muutama kuva.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/P1010941.jpg)
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/P1010942.jpg)
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/P1010950.jpg)
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/P1010945.jpg)
Auto saa nytten kuivua hetken rauhassa. Seuraavaks jatketaankin turbokalsareita
Jonza kuitta.
-
S*
-
se on oikein ettet ole munapusseja poistanu. monta autoa on pilattu sillä..... O0
siistihän tämä on :P
-
Tottakai pappa volvossa pitää munapussit olla ja kunnon puskurit. ;)
-
ei pääse mihinkään!hieno se tämäkin on! ;),laitahan talvikulkineestakin fotoja!
-
Hyvän tuulinen väri O0
-
Tottakai pappa volvossa pitää munapussit olla ja kunnon puskurit. ;)
Pitää olla.
Tuleehan tähän kommandopuskurit takaisin?
-
ei pääse mihinkään!hieno se tämäkin on! ;),laitahan talvikulkineestakin fotoja!
Talvi auto ei ole enää kovin häävissä kunnossa pinestä osumasta johtuen. :-[
Hyvän tuulinen väri O0
S*
Pitää olla.
Tuleehan tähän kommandopuskurit takaisin?
Onko jotain muuta vaihtoehtoa edes olemassa? :o
-
Onko jotain muuta vaihtoehtoa edes olemassa? :o
Ei :D
Ihan tulee oma kosla mieleen, LH:lla varustettu urpokone on tässäkin keulalla..
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/autoja/DSC04428.jpg)
-
Noniin olisko aika päivittää tätäkin parilla kuvalla? Melkeen puolivuotta menny viimme päivityksestä. Kasaus vaiheesta en kuvia tullu ottaneeksi kun ei siinä sinäänsä mitään ihmeellistä ole. Auto on vuosikatsastettu puolitoistaviikkoa sitten kehujen kera. Ja nyt on ajeltu hymyssä suin suhinoiden kera.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/SAM_0408_zps610de6cb.jpg) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/SAM_0408_zps610de6cb.jpg.html)
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/SAM_0416_zpsc8f9fd7f.jpg) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/SAM_0416_zpsc8f9fd7f.jpg.html)
Noista pienistä päivityksistä hyllyssä odottaa t19 mitsu, EV14 suuttimet, Plx dm6 laajakaista yms roinaa ja Ruotsista kotiin on matkalla viellä Cooleri.
Jonza kuitta.
-
Asialinjan peli! Värin säilytyksestä propsit myös. Minkäkokoiset suuttimet hankit? Minkälaisia kokemuksia Truetrac lukosta?
-
Ai hitto tää onki hieno :) Just sellasen näkönen mistä ite tykkään O0
-
Hieno peli, ja kerro toki kokemuksia tuosta Truetracista. ;)
-
Joo kyllähän tollanen orkkis 200 hivelee silmiä ja hieno on. :D Lukko toimii katuajossa erittäinhyvin, on hiljanen, ei kampee vastaan (vertaa kemppi), tarjoilee kuitenkin tarvittaessa kahta raitaa ja parempaa pitoa kuin avoin tasauspyörästö. Jotkut sanoo että kun toinen pyörä on ilmassa lukko ei toimi, mutta ei oo pähkinää ajaa ramppeihin niin kovaa että toinen fillari olis ilmassa. Ehkä tän kesän aikana tulee kokemuksia miten toimii radalla körötellessä. Voin suositella omien kokemuksien perusteella. O0
-
mutta ei oo pähkinää ajaa ramppeihin niin kovaa että toinen fillari olis ilmassa
Tuota et usko itsekään, kun on sun ajamista seurannut :) Ehkä sulla ei ole vaan riittävästi grippiä renkaissa ;)
-
Tää on ihan törkeen komia peli. O0
Rakkennettu just oikein, et ulkoasu pysyy alkuperäisenä ja tekniikaa hiukan kutitellaan. Samanlaiset suunnitelmat omassa 2-satkussa sit joskus aikanaan.
Seurantaanhan tämä menee.....
-
Pirun nätti peli on. :pomo:
-
Tämä on kyllä vaan niin maukas! Todella siisti toteutus, ja kaikki niin harmoonista. Paitsi tietenkin tuo yllättäjäkone liikennevaloissa ;)
-
.
-
Todella komee ja lähes"orkkis" peli...voi vaan joku tosiaan erehtyä liikennevaloissa ;D
-
Se on aina mukava kuulla hyvää palautetta omasta kotterosta kiitosta vaan. :) Nyt on keskitytty ainoastaan ajeluun ja mukava sillä on päästelläkin menemään. S* Orkkis penkkien kehno miltein olematon sivuttais tuki alkoi häiritä reippaammassa menossa joten ostin toiset penkit. Penkit on Cobra imola gt:t jotka duunikaveri on ostanu uutena ja 5 vuotta täyteen tullessa meni vaihtoon.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/SAM_0014_zps58e8d976.jpg) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/SAM_0014_zps58e8d976.jpg.html)
Haters gonna hate, mutta onpahan paljon mielekkäänpää yrittää saada sitä takarengasta ilmaan rampeissa. Toisaalta penkit rikkoo vähän sleeper lookkia, mutta orkkis penkit on melkein käden ulottuvilla, toisilla kiskoilla joten vaihto on nopeaa ja näppärää.
-
Perjantaina bongattu rusan shellillä ja livenä on kyllä todella maukas peli!! 8)
-
Hmm nuo kuppipenkit pitäisi kyllä verhoilla orkkis kankaalla ja vinyylillä... Tulisi melkoisen herkut :pomo:
-
Heinäkuista fiilistelypätkää ko. autosta 8) S*
http://www.youtube.com/watch?v=Mc46PGEEObw (http://www.youtube.com/watch?v=Mc46PGEEObw)
J0nza varmaan ite heittää perään auton kuulumisiakin pitkästä aikaa?
-
Erittäin hieno laite kyseessä S*
Paljonkos tehoja nykyään löytyy?
-
Heinäkuista fiilistelypätkää ko. autosta 8) S*
http://www.youtube.com/watch?v=Mc46PGEEObw (http://www.youtube.com/watch?v=Mc46PGEEObw)
J0nza varmaan ite heittää perään auton kuulumisiakin pitkästä aikaa?
Mull on teille poijjaat kaks sanaa: Muna seisååå
-
Heinäkuista fiilistelypätkää ko. autosta 8) S*
http://www.youtube.com/watch?v=Mc46PGEEObw (http://www.youtube.com/watch?v=Mc46PGEEObw)
(
J0nza varmaan ite heittää perään auton kuulumisiakin pitkästä aikaa?
Joo eli autollahan on ajettu niinku niillä kuuluu. Kilometrejä on kertyny ihan kivasti olisko 10tkm aika lähellä. Eipä olla tänä kesänäkään vältytty ropaamiselta (ehkä viellä jonain kesänä). Alku kesästä peränvälitys sano ittensä irti pinioni rattaasta kaks hammasta irti ja peräkopasta toinen kurkkas pihalle. Toinen välitys tuli Likoselta ja uudet laakeri kaupasta. Auto olis ollu taas ajossa parin päivän päästä, mutta välitystä shimmatessa todettiin lukonkin saaneen siipeensä ja eiku lukkoa kiikuttamaan sorvarille. Samalla kun auto seisoi sujahti paikoilleen t19, 530cc ruikut, modelpassar cooleri, plx laajakaista+ muuta pientä. Sillä välin sorvari oli saanu sorvattua lukon ja perän pysty niputtamaan lopullisesti. Halut ajamaan oli niin kovat että pari päivää ajettiin pelkällä downpipellä kunnes pakoputki saatiin tehtyä. Viikon ehkä kaks ajeltuani eräänä perjantaisena yönä rivakan kiihdytyksen jälkeen ampu 4 pytyn vesimarkan huisin kuusee. Ja näitähän ei enää tunnetusti saa volvota. Seuraavan viikon lauantaina oli taas pakko päästä ajamaan vanhuksella nii marssin Motonettiin ja ostin uuden Calixin vastuksen lohkon kylkeen ja siitä rälläkällä töpseli pois. Samalla kun pakosarja oli irti kävi snurra sen sisällä miedosti. Ja taas hymyssä suin mutkasta tietä näkymättömiin, mutta iloa ei kestäny kovin pitkään samana iltana m90:sestä hävis 1 ja 3 vaihde. No siinä vitutus päissään sunnuntaina hakemaan toista ja seuraavalla viikolla laatikkoa vaihtamaan. Nyt onkin saanu ajella ihan kaikessa rauhassa bensaa tankkiin ja Hanaa Hanaa.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/volvosutii_zpsada39d12.png) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/volvosutii_zpsada39d12.png.html)
Ja Eetzi ehdotti ohimennen että jos kuvataan joku lyhyt pätkä ja tossahan toi nyt on. Jos katsojia riittää ja kiinnostusta löytyy niin syksyllä saatetaan kuvata toinenkin pätkä, mutta sen näkee sitte. Penkissä ei oo keretty käymään joko autoa on pitäny laittaa tai sitten on ollu mukamas jotain muuta parempaa tekemistä.
Kiitos positiivisista kommenteista Jonza kuittaa.
-
Makia kampe! Ei muuta ku lisää videota tulemaan...kyllä eetzi vaan osaa tuon homman! :o
Ja mahtava nähä et autoilla oikeasti ajetaan...
-
tää on kyllä komia S*
-
Kaunis sleepperi! S*
-
Kiitos kommenteista. O0 Aattelin kirjotella vähän syksyn kuulumisista koskien autoa. Ohjaustehostin mikä oli odotellut asennusta puolitoistavuotta tuli laitettua paikalleen ja kulmat säädettyä. Ois varmaan pitänyt asentaa tehostin aikasemmin ajamisesta tuli paljon mukavempaa ja hieman nopeampi ohjaus helpottaa ajamista joissakin tilanteissa. No seuraavaks eturenkaat rupes tuntumaan nuljuilta tähän lääkeeks asennettiin Toyon R888 eteen. Onhan noi renkaan vähän jyrät normiajossa mutta vähän reippaammassavauhdissa todella kivat. S* Jarrut koki viellä pienen syys huollon jarrupaloiks Ebc Yellow stuffit ja nesteiksi Motulin RBF 600:sta. Näillä eväillä käytiin viikoloppuna Ahvenistolla pärtsäämässä kaverin kanssa ja kivaa oli alusta toimi yllättävän hyvin. Jarrujen kanssa ei suurempaa ropleemoo ollu, mutta saisivat olla paremmatkin jarrut ei varsinaisesti hävinneet, mutta poljin tuntuma kyllä hiukan muuttu ja tässä kohtaan ruutulippu heilui ja ajovuoropäättyi.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/IMG_7624_zpsca371add.jpg) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/IMG_7624_zpsca371add.jpg.html)
Etu renkaissa oli aivan julmettu pitä lämmetessään. Jarrutuksissa perä tahtoi irrota johtuen hieman takapainoisista jarruista ja normaali renkaista. Tilanteita korjatessa kaasulla tuli välillä mentyä vähän sladissaki. Seuraavalle kerralle pitää kyllä hommata koko kierros Toyon R888 tai vastaavia.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/volvo_zps41141dc6.png) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/volvo_zps41141dc6.png.html)
(kuvasta kiitokset puerco)
Kesä alkaa olemaan paketissa jotakin päivityksiä on mielessä mutta kattoo nyt mitä talvella saa aikaseks vai saako mitään.
Hyvät syksyt kaikille. :hello:
-
Bongasin sut ehkä pari viikkoa sitten Klaukkalassa S-Marketin valoissa. Livenähän tämä on kyllä tosi nami :)
-
Bongasin sut ehkä pari viikkoa sitten Klaukkalassa S-Marketin valoissa. Livenähän tämä on kyllä tosi nami :)
Kyllä se minä olin 99% varmuudella tulee käytyä Klaukkalassa melkein päivittäin. :)
-
Heips kaikille!
Eli tämäkin auto vaipui talviunille viikko sitten. Tuli tossa Eetzin kanssa tehtyä pieni pätkäkin, mutta itse pidän enemmän tuosta kesä pätkästä kuitenkin.
http://www.youtube.com/watch?v=Ycza3fVju8w&feature=share&list=UUbMFCrRXddNEIhbqmmxoxeg
Osa pienistä muutoksista on jo työn alla, mutta mitään maatamullistavaa ei tehdä lähinnä alustan kanssa pientä säätöä ja katsoo nyt vanteet tekis mieli vaihtaa. ;)
Tässä viellä yksi kuva ennen seisontaan menoa pestynä.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/WP_20131020_16_20_17_SmartShoot_zps3d17b2df.jpg) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/WP_20131020_16_20_17_SmartShoot_zps3d17b2df.jpg.html)
Eli ens kesänä voi taas bongailla eri auto tapahtumista ja eiköhän kesällä taas kuvata jotain mutta ehkä ei enää fiilistely pätkiä. 8)
-
Sipooseen "asti" pitänyt mennä kuvaamaan :D
-
ihanaisa♥
Mikäs on talvikulkineena?
-
Moi
Kirjotellaas vähä tännekkin vaikka mitään ei oo oikeen tehtykkään, muuta kuin kierreholkit sovitettu etutolpiin ja tolpat kiikutettu puhallettavaksi. Tekeminen on lähinnä ollu osa hankintoja. Jarrut saa taas huomiota osakseen uusilla Wilwoodin satuloilla ja isommilla levyillä. Eteen tulee niin sanotut coilitolpat ja ihan ei viellä varmuutta ole roplataanko iskareita kanssa.
Autolla oli paha tapa kovemmassa menossa höriä ilmaa tankista siiheen lääkkeeksi hommasin kahden litran keruusäiliön.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/SAM_0069_zps6a2e6b0c.jpg) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/SAM_0069_zps6a2e6b0c.jpg.html)
Kaikkea pientä on viellä hommaamatta kuten jarrupalat yms nippeliä ja nappelia. Onko kenelläkään kokemuksia Ferodon ds 2500 paloista?
Niin ja talvikulkineen virkaa toimittaa 945 turbo. ;) Taitaa olla jotenkin muoti ilmiö kaveripiirissä. :idiot2:
Hyvää kesän odotusta ja vauhdikasta uuttavuotta kaikille.
-
Hienon näköstä! Kuinka jäykkiin jousiin päädyit?
-
Hienon näköstä! Kuinka jäykkiin jousiin päädyit?
Jouset on 80kg ainakin aluks, kattoo sitte miltä tuntuu helppohan niitä on vaihdella. Yläpäät pitäisi kanssa hommata ei vaan huvittais leikellä lisä tilaa torneihin.
-
Tää on kyllä upea volssi S*
edit: oon näköjää iha samanlaisen kommentin laittanu jo aiemmin. :D Olikos tähä muita päivityksiä tulossa talven aikana ku noita jarruja ja alusta muutoksia? :)
-
Oletko saanut nopeusmittaria toimimaan m90 laatikolla tuossa vanhassa mittaristossa? :) Videoissa ainakin näytti pysyvän samoilla nurkilla kokoajan mutta kuulin toisaalta huhua että olisit tehnyt jotain asialle.
-
Oletko saanut nopeusmittaria toimimaan m90 laatikolla tuossa vanhassa mittaristossa? :) Videoissa ainakin näytti pysyvän samoilla nurkilla kokoajan mutta kuulin toisaalta huhua että olisit tehnyt jotain asialle.
Moi
Kyllä mulla on mittari ollu toiminnassa. Oon muokannu uudemman sähkömittarin vanhanmallin mittariin, ainut mikä ei toimi on trippimittarin nollaus nappula mut se ei oo haitannu. Laitoin vanhanmallin mittaripohjan ja sähkösen mittarin neulan minkä lyhensin ja maalasin. Sähkömittarin romut on aika ahtaat, mutta pienellä viilauksella ja sovittamisella ne sinne menee.
Jonza
::)
-
Miehellä on automaku kohdillaan!! :pomo: Komia on pirssi ja luonne niinku pitää! :)
-
:) Videoissa ainakin näytti pysyvän samoilla nurkilla kokoajan mutta kuulin toisaalta huhua että olisit tehnyt jotain asialle.
Joo kun tuo välitys viimme kesänä hajos hajotti se samalla nopeusmittarin anturin, eikä sitä ole keretty korjaamaan.
Autolle ei muutenkaan ole viellä tehty mitään, kun lähti tuo käyttöauton fiksailu vähä lapasesta. On aina kiva kuulla että muutkin pitää. :)
-
Moi
Olisiko aika laittaa jotain tarinointiä tännekkin? Vinokoneen ruma käyntiääni rupes rassaamaan toden teolla ja tilalle oli saatava jotain muuta. Puolivuotta sitten tuli käytyä kahvittelemassa eräässä tallissa. Siinä samalla tuli heräteostos mikä tulee muuttamaan tämän auton tulevaisuutta radikaalisti. Tekniikka myytiinkin eteenpäin jo. Ja uutta osaa on kerääntynyt nurkkiin tasasen tappavaan tahtiin. Yksi kuva kertoo enemmän kun tuhat sanaa ?
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/Mobile%20Uploads/20140826_193438_zps8f7e9736.jpg) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/Mobile%20Uploads/20140826_193438_zps8f7e9736.jpg.html)
Ei mulla muuta.
-
No nyt! S*
PS. Jos vinokoneessa on ruma käyntiääni niin siinä on vääränmallinen kansi.. ;)
-
Ihana. S*
-
Oujee! :smitten:
-
PS. Jos vinokoneessa on ruma käyntiääni niin siinä on vääränmallinen kansi.. ;)
Jos vinokonetta olis lähteny päivittämään olis pitäny kaikki muukin päivittää. Nyt menee sit vaihtoon melkeen kaikki.
-
Aivan järjettömän makeen näköinen sleepperi!! S* :) Innolla seurataan!
-
Tämäkin on nopeasti valmistunut, nopeasti rikottu ja nopeasti korjattu ;D
Kaikkee voi sattua...
-
Tämänki voi bongata liikenteestä taas entistä ehompana. :D
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/Mobile%20Uploads/20150312_110048_zpsff0ssgbr.jpg) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/Mobile%20Uploads/20150312_110048_zpsff0ssgbr.jpg.html)
Tämäkin on nopeasti valmistunut, nopeasti rikottu ja nopeasti korjattu ;D
Kaikkee voi sattua...
X2
-
Nopeasti sait kasaan, nopeammin ku lekurit mun selän ;D
-
Onko tämä nyt kuutoskoneella ja turbohilppeillä liikenteessä vai häh?
-
Kyllä :)
Ekat koe ajot suoritettiin jo viimme syksynä. Olen vaan niin huono turinoimaan tästä. Koneeseen tuli perus kutoskoneen jipot. Ahtimeks tuli pienehkö hx40superi tavotellessa mukavaa käyttö aluetta tälläseen käyttö autoon. Vaihdelaatikoks tuli kuus lovinen zf ja kytkimeks 765sre,sintteri lätyllä ja teräsvauhtipyörä.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/Mobile%20Uploads/20150211_174046_zps4hd7texl.jpg) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/Mobile%20Uploads/20150211_174046_zps4hd7texl.jpg.html)
Yleiskuva konehuoneesta
Penkissä käytiin ja se meni hyvin 184hp sieltä tuli. ::) Myöhemmin uudestaan kun saadaan pari pikku juttua viellä tehtyä. Uus peräkin on työn alla. Joku voi miettiä miks ei volvon perä mutta itse laskin volvon perän kustannus tehottomaksi. Amerikan maalta tulossa Torseni Gm12 pulttiseen. 33rihlaset mittatilaus vetarit, välitys ja perä aihio on jo tallissa pölyttymässä.
(http://i1170.photobucket.com/albums/r528/J0NZAA/Mobile%20Uploads/20141211_205200_zpsgeqmuh44.jpg) (http://s1170.photobucket.com/user/J0NZAA/media/Mobile%20Uploads/20141211_205200_zpsgeqmuh44.jpg.html)
vanha vs uus
Ja tosiaan ostin kaverilta tähän mim juvetukset jotka on kokoa 8x16 ja 10x16. Tahtoo vaan olla vähän hankala rengas koko, mutta eiköhän sen kanssa opita elää. Kaikken näköstä suunnitelmaa on pyöriny päässä kattoo sitte mitä toteutetaan. Tahtoo välillä olla aikakin kortilla kun on pitäny työntää sormensa niin moneen muuhunki projektiin
-
Pariin otteeseen Bongattu t-suon lähistöllä on se hieno laite. Milläs moottorinohjauksella tää on?
-Tero
-
Ompas hieno 242 ja varmasti saa mukavan pelin kun rakentelee tuolla tekniikalla :) Seurantaan!
-
Pariin otteeseen Bongattu t-suon lähistöllä on se hieno laite. Milläs moottorinohjauksella tää on?
-Tero
Juuh pitkin pk-seutua tulee pyörittyä. Ruuttana on ms3x vakio antureilla ja puolilla.
-
Bongattu, menikö pikspoks?
-
Menikös etuvanne kieroks? tiedät varmaan mitä meinaan ;)
-
Luulis jos tää on se auto minkä luulen tän olevan..