Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Kaziganth - 17.02.2012, 06:45:00

Otsikko: 200 vs 700
Kirjoitti: Kaziganth - 17.02.2012, 06:45:00
Muistan nähneeni täällä topicin, missä käsiteltiin 200-, ja 700-sarjan osien sopivuudesta keskenään, mutta kun en löydä vaikka olen koittanut kumpaakin osioo kahlata läpi. Eli mitä niistä sopii toisiinsa? Taisi joku sanoa että jarrut ja siinä se?
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: TopiK - 17.02.2012, 09:18:21
Ei taida sopia edes kaikki jarru osat. (vain takajarrupalt + käsijarrukengät on samanlaiset) Koneen osat, jos vinokone sopii melkein kaikki, paitsi koneen korvakkeet, jotka on 700 sarjalaisessa pidemmät.
Jarrutehostin saattaa olla sama, ainakin ulopäin on. Vaihdelaatikkokaan ei käy suoraan, koska keppiteline on erillainen.

Aikas vähissä on yhteneväisyydet 700 ja 200 sarjan välillä.
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: havock - 17.02.2012, 10:11:16
Eikös ennemmin 7 & 9 ole samaa sorttia.
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: s73 - 17.02.2012, 11:16:47
Eikös ennemmin 7 & 9 ole samaa sorttia.
ainakin viimoset 740 ja 940 samoja osia käytetty. 960
on ihan eri juttu.
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: viltsi73 - 17.02.2012, 17:37:05
Ja virtalukon pohja tais käydä 7satasesta noihin viimesiin 2satkuihin.
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: 240 - 17.02.2012, 17:41:11
Motonetin sivuilta kun avaa rinnan 200 ja 700 varaosaluettelon, niin tuotekoodien perusteella helppo vertailla osien yhteen sopivuutta.
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: Jule - 19.02.2012, 20:14:35
Ei taida sopia edes kaikki jarru osat. (vain takajarrupalt + käsijarrukengät on samanlaiset) Koneen osat, jos vinokone sopii melkein kaikki, paitsi koneen korvakkeet, jotka on 700 sarjalaisessa pidemmät.

Itseasiassa uudemman vinokoneet kansijakajallla ei käy seiskasta lankkuun, toisinpäin voi swapata. Lähinnä siis se kansijakaja ei mahdu 200:n.

Niitä ristiinrastiin sopivia pisteosia on kyllä aika paljonkin, mutta aika hankala niistä on oikeasti jotain listaa tehdä, ja toisaalta mikä homman pointti on?
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: Kaziganth - 19.02.2012, 20:15:43
Niitä ristiinrastiin sopivia pisteosia on kyllä aika paljonkin, mutta aika hankala niistä on oikeasti jotain listaa tehdä, ja toisaalta mikä homman pointti on?

tutulla on osittain purettu seiskan raato menossa paaliin ja ajattelin jos siitä olis jotain käyny omaan autoon, mutta eipä siellä sitten kauheesti ole.
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: Jule - 20.02.2012, 17:23:20
Toisaalta tuon voi myös kärjistää niin päin että kaikki osat ovat samoja poislukien muotoilulliset seikat.

Esimerkiksi perä on sama. Mutta kun siihenkin vaikuttavat muotoilulliset asiat takasilta on leveämpi, ja samalla on vähän kiinnitystä muutettu jne, mutta kuitenkin kyseessä on lopulta sama tuote, paljon taka-akselin osia on kuitenkin keskenään vaihdettavissa ristiin.

Sähköosista suuriosa menee ristiin. Toisaalta ne menee pitkälle ristiin jopa muun merkkisten autojen kanssa.

Voisi lähinnä kysyä, mitä osia siinä seiskan raadossa on joita voisit mahdollisesti tarvita.
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: Zero - 03.03.2012, 18:15:49
ainakin viimoset 740 ja 940 samoja osia käytetty. 960
on ihan eri juttu.
spekuloisin hieman tuota "960 on ihan eri juttu." Onhan 940 ja 960 kori sama kokonaan, ainoastaan keulan osat ovat eri näköisiä mutta nekin voi vaihtaa ristiin keskenään, ja tämäkin vain facelift 960 koska mk1 o sama keula ko 940. 960 on myös saanu tuolla turbo vinokoneella(harvinainen on kyllä) elikkä kyllä 960 aika pienellä työllä pitäisi mennä vinokone 940:sestä, sisusta nyt on sekin  vain pintapuolisesti erinäköinen mutta nekin sopii ristiin rastiin. onhan ne eri  autot täysin mutta sama kori kuitenkin tekee paljon yhteen sopivuuteen, varsinkin farkut kun 960 farkus o jäykkä perä.
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: Kisko - 03.03.2012, 18:25:01
960 facelift-keula ei mene 940:iin heittämällä, koska esim. tuulilasi ja sen alapuoliset rakenteet ovat täysin erilaiset. Myös vanhakeulaisessa 960:ssä, vaikka keula näyttääkin näennäisesti samalta.
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: Bono - 13.03.2012, 16:23:43
meneekö 740 syyläri heittämällä 240seen?
Otsikko: Vs: 200 vs 700
Kirjoitti: TVS - 13.03.2012, 21:32:23
meneekö 740 syyläri heittämällä 240seen?
Jos 740 syyläri on se kapea malli (kahdet kiinnikereiät kuskinpuolella, katsele niistä) niin käy.