Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: janne1984 - 17.02.2012, 15:59:44

Otsikko: volvo 440 1.8i vm95 vikakoodit pistokkeesta 1
Kirjoitti: janne1984 - 17.02.2012, 15:59:44
eli mistä löytäisin vikakoodit ykkös pistokkeelle? luin koodit ja anto 2-2-1 -->  5-1-3 --> 5-1-4  :-\
Otsikko: Vs: volvo 440 1.8i vm95 vikakoodit pistokkeesta 1
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 17.02.2012, 16:14:06
eikös nuo tuolla (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=82.0) ole lueteltu ? ???

2-2-1    Fuse or ground terminal (locking
5-1-3    Locking door with ignition on
5-1-4    Unlocking door with ignition on

eli liittyvät näköjään keskuslukitukseen...
Otsikko: Vs: volvo 440 1.8i vm95 vikakoodit pistokkeesta 1
Kirjoitti: janne1984 - 17.02.2012, 17:40:54
juu on samanlaisella vekottimella luettu :D kiitos tästä tiedosta :D
Otsikko: Vs: volvo 440 1.8i vm95 vikakoodit pistokkeesta 1
Kirjoitti: V0lv0mies - 01.04.2012, 20:36:22
Mun ysikakkosessa ainakin on konehuoneen relerasiassa releiden vasemmalla puolella, kolmionmuotoisen rasian kärkiosassa kolmepinninen liitäntä, mistä korjaus-opas ei sano mittään.

Oliskohan se OBD I-liitäntä vai mikä? Eiks siitä pitäis saada dataa tulemaan esim. E-villen sivuilla myytävän Fiatin adapterijohdon avulla?
Siihen jos löytäis vielä obd2 --> USB-adapterin, saattaisi läppärillä tsekkailtua, mitä kaikkea se ECU suostuukaan paljastamaan.
Kännykällä olis vieläkin kätsympää, mutta sit tarvis jatkoks vielä mini-usb-adapterin...
Otsikko: Vs: volvo 440 1.8i vm95 vikakoodit pistokkeesta 1
Kirjoitti: Ristus - 02.04.2012, 09:17:24
Se relerasiassa oleva liityntä ei ole ainakaan mitään tiedonsiirtoon elä mää sorkkimaan sinne millään saat vaan poltettua tietokonees... 400:n ainoa diaknostiikka on tuo rasia joka tuossa FAQ-linkissä on esiteltynä.

Fenix ei tunne käsitteitä obd yms.
Otsikko: Vs: volvo 440 1.8i vm95 vikakoodit pistokkeesta 1
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 02.04.2012, 19:36:45
Samaa mieltä ristuksen kanssa että anna sen relerasian liitännän olla, että sinne ei kannata mennä sorkkimaan millään OBD-lukijalla...

tuskin on missään yhteydessä ECU:n kanssa...