Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: JAMH - 20.02.2012, 20:32:51
-
Piti volvoon (240 -84) laittaa kellon tilalle kierroslukumittari ja sellaisen ostin,
mutta asiaa sen enempää tutkimatta ostin VDO mittariston kierroslukumittarin.
Sehän ei Yazakin mittaristooni millään istu ja tulikin mieleeni että onko tohon
Yazakin -81-85 mallin mittaristoon edes saatavilla kierroslukumittaria? ???
-
Kyllä mä tohon omaan -84 malliseen Yazakiin laitoin kiekkamittarin. Ihan yhtä plug & pray homma ku VDO-mittaristoonki. ;)
-
Kyllä mä tohon omaan -84 malliseen Yazakiin laitoin kiekkamittarin. Ihan yhtä plug & pray homma ku VDO-mittaristoonki. ;)
Eli siihen saa kiekkamittarin? Pelkäsin että Yazakin mittaristo olis laitettu vaan pulsumallin
2satasiin joissa ei koneen kierroksilla oo väliä ja VDO:t sitten erikoisvarusteltuihin
malleihin... :)
Täytyy semmonen sit jostain saalistaa jos vaan joku malttaa luopua omastaan... ::)
-
mä latoin vanhan mallin mittarin ihan selkeesti vaa ruuveil kii kojelautaan a-pilarin viereen. En löytäny kuvii ny tähän hätää mut ihan hyvä siit tuli.
-
Mitä eroa noilla mittaristoilla on ku yritin googlettaa mut joko vaan en osannu ettii ::)
-
Voithan sä toki laittaa vaikka semmosen orkkis 52mm kiekkamittarin kans, jos ei satu isoa löytymään.
edit: muistaakseni Yazakissa oli matka-ja trippimittari kauempana toisistaan. Tossa VDOssa ne on keskempänä nopeusmittaria. Siinä nyt yks tunnuspiirre. ;)
-
Niin mä otin siis sellasen kiekkamittarin mikä on vanhanmallin kojetaulus ja upotin sen kaljatölkkiin :D
-
kyllä sen siihen saa.ainakin minä sain. virittämistä vaatii,mutta ei eroa huomaa. :)
-
Mulla on kyllä semmonen 52mm lisämittari paikallaan, mutta haluaisin päämittariin ison kiekkamittarin että
on helpompi "urheilullisessa ajossa" seurata kierroksia... ;D
Mitä eroa noilla mittaristoilla on ku yritin googlettaa mut joko vaan en osannu ettii ::)
Yazakissa on ainakin trippimittarin "ikkunassa" kannakset numeroiden välissä ja VDO:ssa on neljän numeron levyinen se "ikkuna".
Takapuolelta mittarit on aika paljon erilaiset. Tosin vertasin uudempaan -90 mittariin. Piirilevyt on erilaiset, kiekkamittarin takaosa
on erimuotoinen ja mittaristo on sisältä eri syvyinen.
-
Täällä kun kierroslukumittareista puhutaan niin osaisko joku sanoa miks uusi autogaugen mittari näyttää tyhjäkäynnillä liian isoja kierroksia mutta pikkusen nostaa kierroksia niin näyttää tarkalleen oikeaa lukemaa. Voisko johtua puolasta? Tyhjäkäynnillä siis näyttää jotain 2000rpm (todellisuudessa kierroksia noin 1000) ja viisari elää aika voimakkaasti.
-
Täällä kun kierroslukumittareista puhutaan niin osaisko joku sanoa miks uusi autogaugen mittari näyttää tyhjäkäynnillä liian isoja kierroksia mutta pikkusen nostaa kierroksia niin näyttää tarkalleen oikeaa lukemaa. Voisko johtua puolasta? Tyhjäkäynnillä siis näyttää jotain 2000rpm (todellisuudessa kierroksia noin 1000) ja viisari elää aika voimakkaasti.
Ei kait siinä paljoa vaihtoehtoja oo muita kuin puola tai se mittari itse.
Ootko koittanu muita mittareita saman puolan kanssa?
-
kyllä yhden mittarin jo palautin ja vaihdoin uuteen.
-
Itsellä kävi sama homma epähuomiossa kuin ketjun aloittajalla. Osaako kukaan sanoa että pystyykö vdo.n mittarin asentamaan Yazakin mittaristoon? Onko virta nastat samat tai sopiiko kohdilleen?
Tuntuu olevan nämä jo loppu tästä maasta mutta jos joltain löytyy sopiva niin ostan mielelläni. :)