Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Tuplakontti - 21.02.2012, 13:25:35
-
Moi,
irrotin turbon ja lähetän sen huoltoon. Jouduin siinä rytäkässä rikkomaan sen laipan, jolla downpipe puristetaan turboon kiinni. Vähän tämän jälkeen tajusin :buck2:, että uutta laippaa ei saa sinne putkeen, kun downpipen suu (se joka tulee turboa vasten) laajenee. Millähän tästä selviäis kunnialla? Downpipe poikki, laippa sisään, downpipe hitsataan kasaan? Vaiko laippa kahteen osaan , downpipen ympärille, hitsataan laippa yhteen?
Kumpikin tuntuu ikäville vaihtoehdoille, varsinkin kun ei ole hitsausvälineitä. Tuleeko kellekään parempaa ajatusta mieleen? Muutama päivä on aikaa pohtia, kun saan turbon entrattuna takasin...
-
Moi,
irrotin turbon ja lähetän sen huoltoon. Jouduin siinä rytäkässä rikkomaan sen laipan, jolla downpipe puristetaan turboon kiinni. Vähän tämän jälkeen tajusin :buck2:, että uutta laippaa ei saa sinne putkeen, kun downpipen suu (se joka tulee turboa vasten) laajenee. Millähän tästä selviäis kunnialla? Downpipe poikki, laippa sisään, downpipe hitsataan kasaan? Vaiko laippa kahteen osaan , downpipen ympärille, hitsataan laippa yhteen?
Kumpikin tuntuu ikäville vaihtoehdoille, varsinkin kun ei ole hitsausvälineitä. Tuleeko kellekään parempaa ajatusta mieleen? Muutama päivä on aikaa pohtia, kun saan turbon entrattuna takasin...
Jompsikumpsi tapa on ok, jälkimmäinen jättää putken 100% samaan muotoon.
En tiedä saisko siihen sellasta osissa olevaa laippaa, esim biltemassa on katalisaattorin laippaan tulevaa vastaavaa mutta taitaa olla liian pieni turbon laippaan.
-
Se bilteman laippa on kyllä mielestäni kelpoinen turbonkin päähän, ainakin samanlaiset ne alkuperäiset laipat on molemmissa päissä putkea.
-
Kiitokset rahanarvoisesta vinkistä. Bilteman laippa kävi tosiaan tuohon hyvin, meinasin jo ostaa purkaamolta koko downpipen, kun noita laippoja ei saa irtaallaan (paitsi siis biltemasta). Nyt kun on huollettu turbo paikallaan, niin näemmä ei enää pakokaasua näe silmin :D Ainut ongelma, että öljynpaluuputken lohkossa olevaa tiivistepintaa en saa pitämään millään. Sain sentään siihen kuntoon, että tiputtaa vaan vähän. Ei jaksa enää taistella ja maata alla, vien sen korjaamolle...molle...molle