Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: V702.5tdi - 21.02.2012, 22:39:59
-
otsikon mukainen -98 volvo vetää vissiin ilmoja jostain, saattaa pelata normaalisti jonkin aikaa, sitten alkaa rykimään ja nakkaa itekseen kierrokset 4000rpm ja sammuu, samalla myös savuttaa kohtuu paljon. Sen jälkeen saa käyntiin vasta kun on löysännyt hieman suuttimien putkia, Onko näissä "yleistä" paikkaa mistä se ilmoja vetäis, letkut oon yrittäny jo kattoa.
-
Suodattimen vedentunnistin? Kertyy paskaa ja alakaa vuotamaan, varsinkin suodattimen vaihdon yhteydessä.
-
suodatin juuri vaihdettu, missä tunnistin sijaitsee?
-
Onko suodatin varmasti kiinni?
-
Onko suodatin varmasti kiinni?
Ja eihän sinne suodattimeen ole vaan jäänyt kahta tiivistettä päällekäin? Vanhan suodattimen tiiviste jäi paikalleen ja sitten uuden suodattimen tiiviste siihen päälle...
-
Siellähän se pitäisi olla suodattimen pohjassa semmonen musta "korkki"
-
Onko suodatin varmasti kiinni?
Kiinni on, uudessa suodattimessa oli paikallaan se pohja"proppu". tiivisteet pitää melkein tarkistaa, on kyllä oireita ollut jo ennen suodattimen vaihtoa.. (lambda/vikavalo alkaa palamaan kun vika tulee, löytyy varmaan joku koodi kunhan tuon läppärin saan hommattua?)
-
Joo sielä ei tarvitse olla isoa vuotoa, että temppuilee. Nimim. kokemusta on... :)
-
Siellähän se pitäisi olla suodattimen pohjassa semmonen musta "korkki"
Siis tarkoitatko nyt sitä, mistä suodattimen voi tyhjentää? Ei se kyllä mikään tunnistin ole...?
-
Siis tarkoitatko nyt sitä, mistä suodattimen voi tyhjentää? Ei se kyllä mikään tunnistin ole...?
Ei kyllä minustakaan mitään tunnistinta, ainoastaan proppu josta voi vedet laskea..
-
Ei oo mullakaan kyllä mitään tunnistinta.
-
Joissain on semmonen noin 50mm. halkaisialtaan oleva korkki johon tulee 2 piuhaa, ja sisäpuolella nastat, jotka tunnistaa veden.
-
Joissain on semmonen noin 50mm. halkaisialtaan oleva korkki johon tulee 2 piuhaa, ja sisäpuolella nastat, jotka tunnistaa veden.
Ei näissä suorakylkisissä tdi-volvoissa tietääkseni ole missään tuollaista...?
Suodattimen pohjassa on tyhjennysproppu, mutta siihen ei tule mitään piuhoja.
-
Ei näissä suorakylkisissä tdi-volvoissa tietääkseni ole missään tuollaista...?
Suodattimen pohjassa on tyhjennysproppu, mutta siihen ei tule mitään piuhoja.
Juu ei tuu ei. Onko näissä erikseen siirtopumppu jossain, vai onko se jakajapumpussa itessään?
-
Juu ei tuu ei. Onko näissä erikseen siirtopumppu jossain, vai onko se jakajapumpussa itessään?
Ei ole erillistä siirtopumppua, yksi pumppu hoitaa koko homman.
-
Ei ole erillistä siirtopumppua, yksi pumppu hoitaa koko homman.
Huomasin tuos että tankilta suodattimelle tulevat letkut menevät ristiin, mutta eihän se vois toimia ollenkaan jos paluu ja meno ois väärinpäin?
Jännää on se että kovilla pakkasilla toimii moitteitta, ja lauhalla ilmalla ei. ja kovilla pakkasilla kun kävi lämpimässä hallissa niin sillon alkoi taas temppuilee.
-
Näkyykö pumpun kyljessä selkeästi liikkuvia ilmakuplia, siitä läpinäkyvästä putkesta?
-
Näkyykö pumpun kyljessä selkeästi liikkuvia ilmakuplia, siitä läpinäkyvästä putkesta?
Pitää katsoa vielä... Tarviiko tuossa suodattimen vaihdossa tehä muuta kuin suodatinavaimella pyörittää vanha pois ja uus voidellulla tiivisteellä takaisin?
-
polttoainesuodatinhässäkän päällä on iso muistaakseni 21mm pultti joka pitelee polttoaineletkua kiinni, tarkasta että se on tiukalla. Itse etsin vikaa viikon päivät kovien pakkasten aikaan, kun ei auto lähe käyntiin ja syy oli siinä kyseisessä pultissa.
-
polttoainesuodatinhässäkän päällä on iso muistaakseni 21mm pultti joka pitelee polttoaineletkua kiinni, tarkasta että se on tiukalla. Itse etsin vikaa viikon päivät kovien pakkasten aikaan, kun ei auto lähe käyntiin ja syy oli siinä kyseisessä pultissa.
OK, hyviä mahdollisia vikakohteita otan mielellään vastaan! viikonloppuna menen autoa katsomaan ja otan myös testerin mukaan kun jokin vikavalo siellä kans palaa kun saa käyntiin..
-
OK, hyviä mahdollisia vikakohteita otan mielellään vastaan! viikonloppuna menen autoa katsomaan ja otan myös testerin mukaan kun jokin vikavalo siellä kans palaa kun saa käyntiin..
Tässä vielä kuva mitä pulttia tarkoitin...
(http://i131.photobucket.com/albums/p289/Beagle_87/volvotdi.jpg)
Tuon pultin alla olevan polttoaineletkun alla on tuo "mutteri" se tiukkaan kans.
-
Mitkä kilsat koneessa?: ei fuskaa ohjaustehostinletku eikä muutenkaan ihmeitä... alkuperäinen etuputken joustokin...
tai sit vaan laatu puhuu? Pitäisi toi letku (155€ hydrauliletku) vaihtaa ja jossain vaiheessa varmaan ot-pumppukin kotona olevaan varapumppuun muttei kaikkea kivaa kerralla...
-
Ite totesin aikoinaan, että helepoimmalla pääsee kun vaihtaa suodatinjalan banjopultin kupariprikat ja esilämmittimen O-renkaat aina samalla kun putsarinkin. Tulee lisäkustannuksia muutama euro maksimissaan ja säästyy isohkolta harmitukselta kun joku noista alkaa kuitenkin aina suttarin vaihdon yhteydessä falskaamaan ::)
-
Kuplat vilisee putkessa, kaikki tiivisteet pitäs olla vaihettu suodattimeen/lähistölle..
-
samat ongelmat ja ilmakuplia näkyy siinä pumpulle menevässä letkun pätkässä. täytyy seuraavaksi tarkastaa pa-letkut jos ne saivat siipeensä kun piti vaihtaa takapään puslat. ovat semmosessa suojapellissä kiinni ja joutu vähän vääntään sitä peltiä pois edestä puslien vaihdon yhteydessä.