Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: hevonen - 23.02.2012, 18:38:12
-
Yep. Pyyhkii pari kertaa kuivaa takalasia ennen kuin tulee pesunestettä.
Aattelin että on takaisku sökö, laiskana ihmisenä laitoin konehuoneeseen uuden takaiskun takalasinpesurinletkuun siihen iskaritornin kohdalle.
Sama homma.
Kuivana pyyhkii alkuunsa, viime syksynä tuli nestettä heti...
Eikö sen uuden takaiskun pitäis pitää nesteet siellä ylhäällä? Onko säiliöstä nyt pumpulta jotain antautunut ja viive johtuu siitä pumppu-uusi takaisku välin täyttämisestä?
Kattoverhoilu ei kastu eikä nestettä näytä valuvan mistään helmojen aukoista vaikka kuinka paikallaan käyttää takalasin pesuria.
Onko kellään mitään samantapaista ollut näissä?
-
Laita kokeeksi sinne ihan pumpunkin juureen takaisku :P
-
Laita kokeeksi sinne ihan pumpunkin juureen takaisku :P
Alkaa oleen takaiskuja niin paljon ettei pumppu enää jaksa kaikkien läpi painaa... :D
Voishan tuon uusimman korvata putkella ja laittaa sen iskun sinne pumpulle.
Hatuttaa tommonen epäkohta... :knuppel2:
-
letku vois olla hieman rutussa jostain, oletko purkanut jotain autosta? Takaluukun läpivienti tarkastettu?
-
Ei mitään ole purettu, vika vaan tuli. Takaluukun läpivienti katsottu ekana, on ok. :P
-
jos suutin on hapettunut se on osittain tukkeutunut, kokeile avata reikä nuppineulalla.
-
Voihan siellä olla pumpun käyttöikä olla "lähes täynnä"? Eivät nämä ole "ikuisesti toimivia" edes Volvolla - ihan "tarvikekamaa". Vihdoin etupään pumpun siihen GLT:hen ja samalla sen takaiskuventtiilin. Alkoi lientä tulemaan... ja taas ihan tarvikekamaa.
-
Siellä on alunperin takaisku oikean takavalon yläpuolella, letku kiertelee matkustamossa hanskalokeron alta a-tolppaa ylös ja katonrajassa johonkin asti taaksepäin, mutta sitten kuitenkin takavalon kohdalla se tulee sivulasin alapuolelta ja jossakin siinä takavalon tienoolla siellä oli takaisku. Tuli nimittäin joskus todettua, että jos se letku on tukossa ja yrität paineilmalla avata tukoksen, ampuu se tuolta takavalon tyköä liitoksen auki ;D
-
Pitää varmaan kokeilla uudella pumpulla, voihan se olla jo vähän lousku. Samallahan se tulee kateltua se säiliön tienoo.
Tuohon suuttimen tukkeutumiseen en oikeen usko kun lientä tulee ihan reippaasti kunhan ehtii... :pomo:
Sen verran nyt kateltu että ei se neste sieltä letkusta mihkään karkaa, kai se sitten on siellä pumppuosastolla se vika. :))
-
Voihan sen linjan vielävaruiksi käydä molemmin päin paineilmalla läpi samalla tulee se suutin putsattua.Tietysti vaatii letkun irroituksen molemmista päistä.Ainakin omassa autto tuulilasille tulevan veden paineeseen. Ei riittänyt paineet kun, ajeli sellaista 100km/h nyt piisaa aja vaikka kuinka kovaa
-
Yep. Pyyhkii pari kertaa kuivaa takalasia ennen kuin tulee pesunestettä.
Aattelin että on takaisku sökö, laiskana ihmisenä laitoin konehuoneeseen uuden takaiskun takalasinpesurinletkuun siihen iskaritornin kohdalle.
Sama homma.
Kuivana pyyhkii alkuunsa, viime syksynä tuli nestettä heti...
Olisikohan jossakin orkkis-takaisku ja pissapojan säiliö välillä vuoto (pelkkä ilma riittää jos et olisi lisännyt uutta takaiskua).
Vuotopaikka voisi löytyä konehuoneesta tai sitten ei. Stekkaisin kuitenkin sieltä ensin.
Varovasti puhaltamalla letkuun selviää, onko se siellä A ja D pilareiden välissä.
Kaverin kontissa oli samat oireet mutta siinä syynä oli rikkoutunut takaiskuventtiili.
-
Juu, se pumppu oli vaan sohlo... :-[
Anteeksi vaivaaminen... :))
-
Aina ei voi voittaa.Loton vein jo ja kyllä tästä hyötyä on vielä monelle. :2funny:
-
hyvä keju! löysin tämä ansiosta rikkinäisen takaiskuventtilin sieltä oikealta takalampun päältä. onneksi oli klinikan varastossa yksi uusi. taas pelaa... :hello:
-
Taistelin tänään toimimattoman takalasinpesimen kanssa oikein urakalla. Ensiksi piti saada pumppu toimimaan ja sen jälkeen törmäsin tässäkin ketjussa mainittuun takaiskuventtiiliin, mutta vettä ei oikein tule vieläkään. Tulkitsisin suuttimen olevan tukossa, mutta paineilmalla se ei oikein lähtenyt puhtaaksi ja yritin saada sitä irti, jotta sen olisi saanut johonkin väkevämpään aineeseen likoamaan, mutta en mä sitä irti saanut.
Miten siis takalasinpesimen suutin on kiinni -92 mallisessa farkussa?
-
ei siellä muuta kun muovikynnet,ne on vaan niin pitkät että ei meinaa siitin tulla sieltä luukusta pois. :hello:
-
ei siellä muuta kun muovikynnet,ne on vaan niin pitkät että ei meinaa siitin tulla sieltä luukusta pois. :hello:
Okei! Pitäsikö sen kuitenkin lähteä siitä ihan ehjänä irti?
Muoks. Tässäpä kuva. Kai se teoriassa voisi saada ehjänä irti.
(http://s3.amazonaws.com/fcp-product-photography-us/public/assets/products/32789/large/1369855.jpg?1295384607)
-
saa sen kun ei pakkasessa riuhdo,mulla ei ole mennyt kynnet poikki ne on vaan taipunut ja sit ne vaan taivuttanut takas,joskus käynyt niinkin että suuttimesta on lähtenyt vaan se koppa irti ensiksi ja pohjan on saanut vielä irrotella erikseen.
-
Lähtihän se :) Siitä irtosi juurikin vain se pälimmäinen kotelo, mutta siten se oli paljon helpompi puhdistaakin. Ei sitä vettä siitä huolimatta mitään hirmuisella voimalla lennä, joten taitaa tässäkin olla pumppu vähän väsynyt, kuten "Hevosellakin" (tai siis hänen autossaan)
-
TVS: "Siellä on alunperin takaisku oikean takavalon yläpuolella, ..".
Mulla oli omassani juurikin tuo takaisku menny rikki. Paitti muistelen sen kulmatakaiskun olevan siinä letkussa vähän alempana.... Takana kuitenkin. Ja oikealla.
Samat oireet kun hepan farkussa. Ei auttanut paineilmoilu. Ostin uuden pumpunkin, mutta vasta tuon venttiilin vaihtaminen korjasi tilanteen.
-sfr-