Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Mixu - 26.02.2012, 09:55:02
-
Hei,
Mitä pitää "eliminoida" että pystyy mittaamaan puristuspaineet D5 koneesta. Mittaaminen ilmeisesti helpoin tehdä suuttimien rei'istä. Ilmeisesti tulee tukku vikakoodja päälle kun starttaa pistokkeet irti.
-
Hehkun reijästä on helpompi mitata
-
Hei,
Mitä pitää "eliminoida" että pystyy mittaamaan puristuspaineet D5 koneesta. Mittaaminen ilmeisesti helpoin tehdä suuttimien rei'istä. Ilmeisesti tulee tukku vikakoodja päälle kun starttaa pistokkeet irti.
Kuten mainittiinkin hehkujen rei'istä käy helpoimmin. Uusimmista d5:sta pitää varmistaa että se saa ilmaakin, koska siellä on "kaasuläppä". Imusarjan letku siis auki tuollaisessa versiossa. Starttaaminen käy kätevästi, kun vaihtaa starttimoottorin solenoidiin johdonpätkän jota yhdistellään sulakerasian takana olevaan apuvirran 12V liitäntään. Ei tule vikakoodejakaan.
-
Eli ymmärsinkö oikein, että hehkut irti ja imuputki irti. Ei virtoja päällee ja starille herätte hyppyjohdolla.
-
Eli ymmärsinkö oikein, että hehkut irti ja imuputki irti. Ei virtoja päällee ja starille herätte hyppyjohdolla.
Riippuu vähän vuosimallista se imuletkun irroitustarve, kun tämän palstan viimeisissä malleissa vasta on sellainen sulkupelti siinä imusarjassa. Muuten yksi kerrallaan niitä hehkutulppia irroittelisin ja tuolla irtojohdolla starttaisin ilman virtoja moottorissa