Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: PenttiL - 27.02.2012, 16:10:26
-
240 -87 2.0 -farmarini käytin "leimalla". Muuten olisi kelvannut, mutta sekä edessä että takana kun on pyörän ripustuksiin liittyviä tukia, jotka menevät muhveihin jotka puolestaan on pohjassa kiinni, oli tukiakselin ja runkomuhin tms. välissä ollut kuminen vulkanointi hävinnyt, jolloin tangon pää hakkaa suoraan runkomuhvin reiän reunaan, kun on välystä ja pääsee liitos "elämään". Ihmettelin itsekin joskus tuota kolausta, luulin pakoputken hakkaavan pohjaan tms. Kuukausi tuli ajoaikaa. Mten nuo korjaisi? hatusta heiotetyn arvioni pohjalta nuo tangot saattavat maksaa maltaita, jos niitä joutuu ostamaan. Tanko sinänsä on ehyt, löytyisi jostain uudet kumimuhvit tuonne väleihin, jos ne saisi sitten jotenkin kiinni. Vaan kun ne kumivälikappaleet taitaa olla "paistettu" siihen runkokappaleeseen kiinni? Mitään korkeampaa teknolgiaa tämä noin hommana ei kyllä edusta, pitäisi vain keksiä systeemi millä tuon välin täyttäisi niin, että itseni lisäksi katsastusmieskin uskoo homman toimivan.
-Pentti
-
Motonetistä saa kaikki puslat ja vieläpä edukkaasti ja ovat asiallisia. Tukivarsien irrotus, vanhat puslat pois, uudet tilalle ja tukivarret paikoilleen. Siinäpä sitä aikaa menee ja saattaa hermojakin koitella.
-
Ilman prässiä vähän haastava homma. Eli ne tukivarret on molemmista päistään pulteilla kiinni, siellä mitään muhveja ole. Tosin jos on kauankin kolissut niin ne puslien reiät tangoissa voi olla soikeat.
-
Ilman prässiä vähän haastava homma. Eli ne tukivarret on molemmista päistään pulteilla kiinni, siellä mitään muhveja ole. Tosin jos on kauankin kolissut niin ne puslien reiät tangoissa voi olla soikeat.
Prässi on kyllä poikaa puslatalkoissa mutta menee ne ruuvipenkissäkin, ehkä muutaman kirosanan saattelemana. :D
-
Prässi on kyllä poikaa puslatalkoissa mutta menee ne ruuvipenkissäkin, ehkä muutaman kirosanan saattelemana. :D
Nii, ja ruuvipenkissä, ei Bilteman tai Moponetin kiinaruuvipenkeissä. Kyllä siinä tiukemmassa paikassa antaa ruuvipenkki mieluummin periksi. Kokemusta on, parikin ruuvipenkkiä hajonnu omassakin tallissa, ei kyllä sen jälkee ku hommattii Made In USA vermeet... Kyllä sillä jo painelee puslia jos jonninmoisia. *tumppuun->
-
Ilman prässiä vähän haastava homma. Eli ne tukivarret on molemmista päistään pulteilla kiinni, siellä mitään muhveja ole. Tosin jos on kauankin kolissut niin ne puslien reiät tangoissa voi olla soikeat.
Motonetissa on myös edukkaita prässejä.
-
jos tietäisi tarkemmin nuo "tangot" niin ei varmasti maksa maltaita markkinapaikalla.
-
Taitaa olla niistä ylätukivarsista kyse.
-
Nii, ja ruuvipenkissä, ei Bilteman tai Moponetin kiinaruuvipenkeissä. Kyllä siinä tiukemmassa paikassa antaa ruuvipenkki mieluummin periksi. Kokemusta on, parikin ruuvipenkkiä hajonnu omassakin tallissa, ei kyllä sen jälkee ku hommattii Made In USA vermeet... Kyllä sillä jo painelee puslia jos jonninmoisia. *tumppuun->
Porukoiden tallissa on joku ikivanha ruuvipenkki, ennen tätä nykyistä kiinailmiötä valmistettu. On kestäny. :D
Työkaveri rikko töissä yhden hyvän ruuvipenkin kun pisti siihen jonkun kikkareen kiinni ja rupes lekalla oikomaan sitä. :idiot2: :facepalm:
-
240 -87 2.0 -farmarini käytin "leimalla". Muuten olisi kelvannut, mutta sekä edessä että takana kun on pyörän ripustuksiin liittyviä tukia, jotka menevät muhveihin jotka puolestaan on pohjassa kiinni, oli tukiakselin ja runkomuhin tms. välissä ollut kuminen vulkanointi hävinnyt, jolloin tangon pää hakkaa suoraan runkomuhvin reiän reunaan, kun on välystä ja pääsee liitos "elämään". Ihmettelin itsekin joskus tuota kolausta, luulin pakoputken hakkaavan pohjaan tms. Kuukausi tuli ajoaikaa. Mten nuo korjaisi? hatusta heiotetyn arvioni pohjalta nuo tangot saattavat maksaa maltaita, jos niitä joutuu ostamaan. Tanko sinänsä on ehyt, löytyisi jostain uudet kumimuhvit tuonne väleihin, jos ne saisi sitten jotenkin kiinni. Vaan kun ne kumivälikappaleet taitaa olla "paistettu" siihen runkokappaleeseen kiinni? Mitään korkeampaa teknolgiaa tämä noin hommana ei kyllä edusta, pitäisi vain keksiä systeemi millä tuon välin täyttäisi niin, että itseni lisäksi katsastusmieskin uskoo homman toimivan.
-Pentti
Eipä toi ny kovin paha homma oo...
Tollasta shaissee omasta löyty ::) http://kuvablogi.com/blog/27056/12/
-
Nää reaktiotangon puslat omalla tavallaan vähän ongelmallisia. Kaveri oli alkanut vaihtamaan 244 Turboon viikolla puslia ja onnistunut tuhoamaan toisen tangon. Kävi hakemassa tangon, annoin varuilta kaksi :) Itse piti vaihtaa viime talvena 245een. Löyty varastosta tanko hyvillä puslilla, 5-10min ja oli vaihdettu. Toiseen meni sitten 2 Motonetin puslaa, yksi penkki särjettiin ja aikaa meni toista tuntia. Kaikki hyvillä puslilla varustetut tangot jää itselle varastoon odottamaan alle laittoa. Reaktiotankoja vaihdettavilla puslilla voi kysyä YV :)
-
Eihän noissa ylempien tukivarsien puslissa mitään ihmeellistä ole, sen alatukivarren puslat on paskamaisia vaihtaa.. Tai ainakin siinämielessä että täytyy tehdä "työkalu" jolla ne voi vaihtaa.
-
Pätkä kierretappia ja sopivia aluslevyjä + pari mutteria on puslatalkoissa monesti jopa parempi apu kuin prässi.