Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 8pätkä - 28.02.2012, 08:18:03

Otsikko: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: 8pätkä - 28.02.2012, 08:18:03
Terve, oma auto pitänyt epämäärästä kolinaa ja meinasin että jousi mennyt poikki mutta eilen käytin nosturilla ja huomasin että takaakselin etupuolella menevä tanko on kuskin puolelta poikki, tämä siis ilmeisesti taka kallistuksenvakaaja,vai? Ja mistä moisen osan saa kun en ainakaan motonetistä löytäny. ja voiko sen ottaa pois sieltä siks aikaa että löydän uuden pistää v*tuttaan toi kolina?
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: paku97 - 28.02.2012, 08:49:30
"varaosahaku"
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: Tuomas-89 - 28.02.2012, 12:45:10
Takatukivarren sisähelat ja Takatukivarren ulkohelat tarkoitatko noita?  :idiot2:


(http://kauppa.motonet.fi/images/app/1/big/182493.jpg)
(http://kauppa.motonet.fi/images/app/1/big/182487.jpg)
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: pomo - 28.02.2012, 16:15:59
Terve, oma auto pitänyt epämäärästä kolinaa ja meinasin että jousi mennyt poikki mutta eilen käytin nosturilla ja huomasin että takaakselin etupuolella menevä tanko on kuskin puolelta poikki, tämä siis ilmeisesti taka kallistuksenvakaaja,vai? Ja mistä moisen osan saa kun en ainakaan motonetistä löytäny. ja voiko sen ottaa pois sieltä siks aikaa että löydän uuden pistää v*tuttaan toi kolina?
Sama vika kuin mulla. Tekstin kun lukee niin, taka-akselin etupuolella. Se "levy" mikä menee poikittaistukivarren sisään on sullakin poikki?
Eli kallistuksen vakaaja on poikki. Kuvassa nro 16, etualalla.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/850taka.jpg)
http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/850taka.jpg

Parisen sataa maksaa kuulemma Volvolla. Ite oottelen käytettyä osaa
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: 8pätkä - 28.02.2012, 18:54:15
Juu "pomo":n vastaus oli oikea vastaus, vai että parisataa...... En kyllä mielellään noita "jousto" osia käytettynä lähtis ostelemaan ku voi olla et kestää päivän tai viikon tai lopun ikäs. Pistetään korvan taakse, kiitoksia vaan vastauksista.
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: Phav - 29.02.2012, 20:45:48
Laitetaas kysymys tähän. Eli mulla tuossa v70:ssä takapää tuntuu levottomalta, urissa, kiihdyttäessä ja jarruttaessa. Onko nuo takatukivarren helat miten hankalat vaihtaa? Pikkasen epäilyttää että sieltä voisi vikaa löytyä. Etupäästä kuuluu myös kolahtelu, lienee koiranluu joka ääntelee.
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: volvosami - 09.03.2012, 18:27:36
viimeviikonloppuna meni etuvakaaja poikki,   joka on ilmeisesti suhteellisen harvinainen vaiva..  ?   :idiot2:   
 Ja on muuten mukava työmaa vaihtaa, mutterit jumissa jne. muttei mahdoton.

 ja auto oli 850 T-5R    Farkku.
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: pomo - 09.03.2012, 18:33:44
viimeviikonloppuna meni etuvakaaja poikki,   joka on ilmeisesti suhteellisen harvinainen vaiva..  ?   :idiot2:   
 Ja on muuten mukava työmaa vaihtaa, mutterit jumissa jne. muttei mahdoton.

 ja auto oli 850 T-5R    Farkku.
Oot jo ainakin kolmas. Ja kaikki ei ole edes huomannut että on poikki.   ;)
Helppohan se varmaan on jos mutterit/pultit jumita.
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: hevonen - 09.03.2012, 19:11:30
Juu, helppoo kun heinänteko. Apurunkoa vaan pudotat niin pääset vaihtamaan. Konehan on silloin oltava kannatuksella...
Että ei kai se mikään neljän pultin ihme ole.
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: pomo - 09.03.2012, 19:13:53
Juu, helppoo kun heinänteko. Apurunkoa vaan pudotat niin pääset vaihtamaan. Konehan on silloin oltava kannatuksella...
Että ei kai se mikään neljän pultin ihme ole.
Niin joo. Mullahan on takimmainen poikki.
Lukihäiriö.   :-[
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: volvosami - 09.03.2012, 22:00:16
täytyypä huomenna tuota etupään tankoa ruveta rassailemaan paikalleen, edellämainituin toimenpitein.. On aika epävakaa ajettava tuommoinen auto missä ei etuvakaajaa...  :2funny:
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: tallitonttu - 03.05.2012, 19:50:14
jos teit jo vakaajan vaihdon niin voisitko kertoa miten runkokiinnikkeet irroitetaan kun raidetanko on päällä ja työkalut ei mahdu, vai pitääkö r-tanko irroittaa. Puslat pitäisi vaihtaa, kolisee
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: AtAi - 03.05.2012, 20:02:58
jos teit jo vakaajan vaihdon niin voisitko kertoa miten runkokiinnikkeet irroitetaan kun raidetanko on päällä ja työkalut ei mahdu, vai pitääkö r-tanko irroittaa. Puslat pitäisi vaihtaa, kolisee

Onko sulla apurunko irti?, muuten ei onnistu.
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: volvosami - 03.05.2012, 20:44:51
kyllä joo,  täytyy raidetangosta irrottaa pultit, olikohan niitä 6 kpl. että se raidetanko jää siihen rattiakseliin kiinni vielä.  Päitä en irrottanut olka-akseleista.  Ja fakta juttu on ettei sitä etuvakaajaa saa taisteltua sieltä ilman apurungon alaslaskua  :D   vaikka olis kuinka juonut asennusolutta  :2funny:
Otsikko: Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
Kirjoitti: j_tapio - 14.05.2012, 23:03:30
Kun kori on tuettu tukevasti pukeille niin apurungon takapuslat irrotetaan korista ja keskeltä apurungon takareunaa lasketaan tunkin kanssa 5cm jolloin vakaajan saa vedettyä välistä. Konetta ei tarvi kummemmin kannakoida, eikä muutakaan purkaa.