Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: AKK - 28.02.2012, 12:29:13
-
Teen töissä pakokaasu mittauksia ja ajattelin että voinko tolla samalla laitteella säätää myös kaasaria, kulutus on mielestä litran, kaks yläkantissa (12,5l/100).
Vaiko pitääkö olla jotain muitakin aparaatteja tätä tarkoitusta varten? En ole kaasareita säädellyt (paitsi PV-mopoani joskun 10 vuotta sitten). Onko tuleeko ongelmia esim rikkauden suhteen? Ainakin vähäpäästöset menee sekasin ja venat palaa jos menee liian laihalle... valistakaa hieman ja ohjatkaa oikealle miehelle jos näin vaatii. (pk-seutu)
-
Onnistuu mitä luultavimmin. Mitä asioita pystyt mittaamaan ja mikä Volvo ja moottori on kysessä? Itselläni on halpa CO-mittari ja silläkin saa kaasarin säädettyä kunhan tietää mitä pitää tehdä.
-
Töistä veikkaan että on autokorjaamolla,
niin minimivaatimustesterihän näyttää
HC, Lambda, O2, Co, Co2+ pulssiluku
-
Töistä veikkaan että on autokorjaamolla,
niin minimivaatimustesterihän näyttää
HC, Lambda, O2, Co, Co2+ pulssiluku
Autokorjaamolla hyvinkin ja juuri nämä löytyy. Ennakko on kohillaan joten seuraavaks sitten co:n ja hc:n kimppuun. O2 vuoto ei ollu kummonen, 0,1% muistaakseen. Mut hyvä näin että kaasareihin ei tarvitse seoksia mitata..
-
Et sit ilmesesti kovin vanhoja pelejä oo joutunut vielä mittaileen jossei oo tarvinnu säädellä. Perushommaahan se, letku vaa kiinni ja seosta säätämään. Muista vaan jos esim uudempi strömperi niin tarviit sen erikoistyökalun että saat neulaa säädettyä.
-
Katotaan mitä tapahtuu kun menen joku kerta pajalle..
-
No niin kävin laittaa töpseliä pakoputkeen ja ruuvari käteen... Eihän tossa ole mitää ruuveja, ainakaan näkösällä. Ja kaasari on yksittäinen SU HIF joten mites toi värkki toimii? Meinasin tilatan huvin ja urheilun vuoksi Skandixilta korjaussarjan jos sillä olis jotain vaikutusta. Eli onko tähän laitteeseen jotain vinkkejä isoilta pojilta? T: Antti
-
Säätöruuvi voi olla tulpan alla. Kaasarin kyljessä on tulpattu reikä.
-
Tommonen kuva löyty.. Kannattaa olla sitte varovainen tota seosta kääntäessä.. Ite huomasin omaa k-jettiä ruuvatessa että pakokaasuanalysaattorin arvot tuli vähän myöhässä. :) Ja oli sitte muuten tarkka ainakin siitä seoksia kääntäessä ettei paljoa tarvinut kääntää niin jo muuttu..
numero 4.
(http://www.calverst.com/articles/images/SU%20Carbs%20-%20Connection,%20pic1a.jpg)
numero 7.
(http://www.britishcarforum.com/bcforum/ubbthreads.php/ubb/download/Number/20134/filename/hif-setup2.jpg)
-
LÖYTY! Oli hieman muurautunu umpeen mutta sieltä löytyi ruuvinkanta kun putsaili ja kaivoi esiin.. täytyy varovasti alottaa ruuvailu ettei mene kierteet huonoks.
Thank you very much! -kuten Elvis sanoi..