Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Jukkaw - 28.02.2012, 13:22:36
-
Olisi kellään tietoa mikä olisi tuo volvon vanteiden alkuperäinen värikoodi? Tulisi siis 70 mallin amazoniin. Siinä kuuluu ilmeisesti olla joku sellainen oikein vaalean hopea melkein "kiillotetun alumiinin" tyyliin vivahtava väri?
Pitäisi nuo vanteet puhaltaa ja ruikkia maalit päälle tässä keväällä, joten voisi maalit hakea.
-
Jaa, eikö kellään ole tietoa asiasta? Millä olette niitä maalailleet ja onko tullut lähellekään alkuperäisen väriset, tyyliin aika lähellä, mutta pikkasen olis vielä voinut olla vaaleammat jne. Olis vähän tietoa mistä lähtis väriä tutkaileen.
-
Samoja tietoja tässä pikkuhiljaa kaipailen. Onko Amazonin vanneharmaa ollut kutakuinkin samansävyistä myös vanhemmissa vuosimalleissa, esim. '66-67?
Aihetta sivuten kuulin eräältä 144 -harrastajalta vanteenmaalausta helpottavan keinon. Hiekkapuhalluksessa vanteen julkisivun rakoon tunkevat jyväthän ilmestyvät sitten yleensä ruiskulla suihkiessa pilaamaan lopputulosta. Kaveri oli sivellyt Sika -tms. kittiä tämän raon tukkeeksi ennen pintamaalusta, ei ollut hiekanjyvistä haittaa. Ama -porukalla kokemuksia?
-
vanhemmista en tiedä mut uudemmissa vanteissa ainakin 936 silver bright
-
Samoja tietoja tässä pikkuhiljaa kaipailen. Onko Amazonin vanneharmaa ollut kutakuinkin samansävyistä myös vanhemmissa vuosimalleissa, esim. '66-67?
Aihetta sivuten kuulin eräältä 144 -harrastajalta vanteenmaalausta helpottavan keinon. Hiekkapuhalluksessa vanteen julkisivun rakoon tunkevat jyväthän ilmestyvät sitten yleensä ruiskulla suihkiessa pilaamaan lopputulosta. Kaveri oli sivellyt Sika -tms. kittiä tämän raon tukkeeksi ennen pintamaalusta, ei ollut hiekanjyvistä haittaa. Ama -porukalla kokemuksia?
Pohjamaalattomalle raudalle ei kannata mitään korikittejä...
Pohjamaali välihionnalla lukitsee nuo hiekkapuhalluksen jyvät aika hyvin.
-
Täytyypi kokeilla sitä silver brightia ja verrata ylimääräisen vanteen vanhaan väriin.
Kyllähän sen kitin alle on kaikenjärjen mukaan suotavaa laittaa vaikka happoväri. Varsinkin, jos on suolakylpyjä luvassa. Tosin kyllä paikallisessa väriliikkeessä automaaleistakin jotain tietävä myyjä suositteli taannoin kirkkain silmin kittiä suoraan puhtaalle pellille. Mutta maalimyyjillä nyt taitaa olla yhtä monta mielipidettä, kuin kaupanhyllyllä purkkeja ;)
-
Sen verran mitä minä koritöistä tiedän, niin kitti aina puhtaalle pellille.
-
Hyvin jakaantuu näköjään harrastekentän mielipiteet tässä(kin) asiassa :) Itse olen käyttänyt tuossa Amassa vähän molempia konsteja, ts. muutamassa kohtaa on kitti hiekkapuhalletun pellin päällä. Ja tosiaan "vähän"; kaikkein mieluiten vältän koko kittausta, jos vain mahdollista. Perusedellytys tietty on, että kitin päälle tuleva maali/massakerros säilyy aina ehjänä ja yhtenäisenä, jottei kosteus pääse väliin. Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna.
-
Miten tässä taas menee vanteen liimakitti hommat ja korin pelti kittaushommat sekaisin ja pahasti :o
Työtavat menee monella sekaisin mutta ei niitä korin kittauksia vedelle happojen päälle (oli joku happo joka kestää kittiä )vaan siihen pellille ,happoa tarvita kuin puhtaalle pellille..myrkkyä siellä välissä jossa on vanhoja maaleja ja kittejä..
Niin paljon kärsiä sain kuohuvista hapoista joten jätin ne aineet metallirankaukoille...
-
Joo, no tuskin monelle tulee mieleenkään vetää happomaalia minkään muun, kuin puhtaan pellin päälle. Itse olen yleensä laittanut sen hienolla hiekalla puhallettuun pintaan. Siis ainakin pienemmistä peltipinnoista puhuttaessa.