Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: ama-69 - 29.02.2012, 21:33:38
-
onko kellään kokemusta että onko tuo motonetin kourukiristin lopulta sopiva 960:seen 90-94 ? eli tulee siihen katin jälkeiseen liitokseen.
-
Käyt mittaamassa putken halkaisijan ja ostat oikean kokoisen kiristimen.
-
onko kellään kokemusta että onko tuo motonetin kourukiristin lopulta sopiva 960:seen 90-94 ? eli tulee siihen katin jälkeiseen liitokseen.
Just eilen hain sellaisen, varaoisamyyjän mukaan se sopii, eikö sulla sitten sopinut?
-
no varaosaluettelon mukaanhan pitäisi sopia. itse myös ostin sen mutta kokeiltuani osoittautui liian suureksi, ei jäänyt enää kiristysvaraa. ehkäpä näissä on laatueroja. täytyy hakea volvolta sitten.
-
no varaosaluettelon mukaanhan pitäisi sopia. itse myös ostin sen mutta kokeiltuani osoittautui liian suureksi, ei jäänyt enää kiristysvaraa. ehkäpä näissä on laatueroja. täytyy hakea volvolta sitten.
Prikkoja väliin...
-
no varaosaluettelon mukaanhan pitäisi sopia. itse myös ostin sen mutta kokeiltuani osoittautui liian suureksi, ei jäänyt enää kiristysvaraa. ehkäpä näissä on laatueroja. täytyy hakea volvolta sitten.
Mulla on motonetistä ostettu uudet putket sekä kiristin, ainakin irrallaan näyttää siltä että se sopisi ja kiristysvaraa olisi riittävästi, sovittelitko tarvikekiristintä alkuperäiseee putkeen??
-
Etuvetosessa ei pitänyt tuo liitos niin millään konstilla. Koitin uudella kiristimellä ja vielä pajotinkin sitä mutta ei auttanut.Tutkittuani tarkemmin totesin takaosan olevan originel ja etuosa(katti) tarvikeosa. Niiden liitoskohta ei mennyt riittävästi sisäkkäin että kiristimellä olisi ollut edes joku mahdollisuus.
Alko tympäseen ja leikkasin molemmista putkista sen tötteröpään pois ja liitin putket putkimuhvilla ja taval. pakoputkiklemmareilla. Tulihan hyvä. :)
-
jep jep, mulla alkuperäiset putket. sovitin sitä päältäpäin ennenkuin otan vanhan pois koska vanha lähtee pois enään vain rautasahalla. haluan että uusi on varmasti sopiva koska ei aikaa alkaa temppuilemaan asian kanssa ja paikka jossa pulaan on niin kaukana kaikista marketeista että kaikki tarvittava täytyy olla paikan päällä. no auto meni läpi katsatuksesta kun paikkailin kiristimen juuresta hieman plastic paddingilla niin ei vuotoa enään. joka tapauksessa vaihtoon tuo kiristin menee mutta nyt vuosi aikaa taas...:)
-
Melkoisen iso kiristinsysteemi, kiristysvaraa toki jäikin vielä reilusti ja putki pysyy kiinni, katsastuksessahan tuon sitten näkee että imeekö ilmaa välistä.
Motonetin putki vaan oli näköjään sellainen "multi purpose all vehicle fit" eli tarransa mukaan koko 700 sekä 900 sarjat kattava... Eli ilmeisesti sellainen joka siis ei varmaan sovi yhteenkään kunnolla, nyt se piti rälläkällä silpaista poikki ja hitsata uiuteen asentoon jotta sai sopimaan niin ettei kalise pohjaan.
-
Kyseessä ilmeisesti taka-akselin ylitys? Ei sitä olisi tarvinnut katkaista, olisi pitänyt vaan paakaista oikein kunnolla pohjaan asti se liitos.
-
Kyseessä ilmeisesti taka-akselin ylitys? Ei sitä olisi tarvinnut katkaista, olisi pitänyt vaan paakaista oikein kunnolla pohjaan asti se liitos.
Vanhassa oli liitos taka-akselin etupuolella, uudessa takapuolella, eikä se siis sopinut yksinäänkään (siis ilman takaosaa) paikalleen.