Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jirze - 01.03.2012, 16:43:24

Otsikko: 760 käyntiongelma
Kirjoitti: Jirze - 01.03.2012, 16:43:24
Elikkäs tuli tuossa tuttavalta ostettua tuommonen 760 2.3 turbo volvo vuosimallia 89 tai 90 :) eli taitaa olla  sillä b230ft koneella. Auto lähte käymään kun kaasun kanssa passailee ja käyntiin kun saa niin täytyy pitää korkeita kierroksia että pysyy käynnissä muuten sammuu.Tarkastin tuossa tulppien,tulpanjohtojen ja ilmanputsarin kunnon ja kaikki ne ainakin meni vaihtoon.No ne on nytten uudet mutta en ole vielä päässyt niitä vaihtamaan.Ja entinen omistaja sanoi että todennäköisesti ilmamäärämittari voisi olla sökö? Vaan sekin on veikkaus ja ei kehtaisi uutta (370e) ostaa jos ei vika sitten siinä olekkaan ,eli joku joka näistä tietää niin voisi jeesata että saisi auton takasin tien päälle :)
Otsikko: Vs: 760 käyntiongelma
Kirjoitti: Acke - 01.03.2012, 17:37:18
Jos on L.H 2.4 niin kannattaisi lukea vikakoodi alkuun. Ohjeet (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0).
Jos auto käy paremmin tyhjäkäynnillä kun irroittaa johdon IMM:sta, niin se on luultavasti rikki. Voi se olla rikki vaikka tyhjäkäynti ei muuttuisikaan. Jos on L.H 2.4 niin luultavasti -016 loppuinen IMM, lainaamalla ehjää voit kokeilla muuttuuko käynti.
Otsikko: Vs: 760 käyntiongelma
Kirjoitti: Dartteri - 01.03.2012, 18:40:59
Kierrätyskeskus-osiolta kannattaa kahtoa käytettyä IMMua.

Tarkista myös virranjakajan kunto. Sieltä tunnistat myös, onko LH 2.2 vai 2.4. Jos jakajan alareunasta löytyy kolmenapainen liitin, kyseessä on 2.2, jos taas iskaritolpassa on vikakoodinlukulaite, kyseessä on 2.4.
Otsikko: Vs: 760 käyntiongelma
Kirjoitti: Jirze - 01.03.2012, 21:07:13
Ja siis autohan ei pysy käynnissä ollenkaan ilman kaasua ja netistäkin kahtelin että vikakoodinlukemispistoke olisi pellin alla jossain iskarinkiinnikkeen lähettyvillä vaan en kyllä sitä löytänyt,täytyypä huomenna koulussa ensiksi nuo osat vaihtaa ja kokeilla ja vielä etsiä sitä pistoketta.Ja se virranjakajan kunto katsoa:)
Otsikko: Vs: 760 käyntiongelma
Kirjoitti: hevonen - 02.03.2012, 07:27:45
Tuolla Acken laittamassa linkissä on myös ohje imm mittaamiseen. Kato ihan silmällä, kun irroitat immun että kuumalanka on ehjä.
Tsekkaa lämpöanturi, arvoja faq osiossa.

Imuvuotojahan näissä aina on. Alipaineletkut ja imusarjantiiviste tai sitten ahtoletkut/ vuotava cooleri.

Kato ettei bensanpaineensäädin päästä läpi? Onko bensaa siellä imusarjalle menevässä letkussa?

Tankkipumppu pimeä, ei käy kunnolla jos bensaa alle puoli tankkia. Kuuntele täyttöaukosta suriseeko kun joku pitää autoa käynnissä. :P
Noi kun nyt ensin katot.

Käytetystä immusta yleisin pyynti on 60€ luokkaa...
Otsikko: Vs: 760 käyntiongelma
Kirjoitti: Jirze - 02.03.2012, 18:52:20
Tänään vaihdoin osat ja sitten kokeilin että irrotin ilmamäärämittarin piuhan niin lähti käyntiin ilman kaasua ja pysyi käynnissä mutta kun kaasua antoi niin pätki ja paukku mikä varmaan normaalia kun piuha irti:D Piuhan kun laittoi kiinni niin sammui, ja samalla huomasin että savua työnti kahden viimeisen ruiskutussuuttimen välistä ja ne olivat ihan öljyiset.Nooh täytyy pikkuhiljaa tässä katella ja laitella ei oo kiirettä:)
Otsikko: Vs: 760 käyntiongelma
Kirjoitti: Tomppa83 - 02.03.2012, 23:16:12
jos ruuttana lh2,2 niin muistetaan että sama immu kun mm 1,7i 440 volvossa...
jotennii kummasti romiksella hinta puttoo kun on eri sarjassa sama palikka kiinni ::)