Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: t0mpp4 - 01.03.2012, 23:28:53
-
Elikkäs autoon on vaihdettu koululla automaatti laatikko(vuosimallista 94) itse auto on 95rek mutta 96mallia.
Auto on siis 2,3litranen T-5 ja alunperinkin automaatti. Remontin aikana seisoi pari kuukautta ja nyt kun laatikko on paikallaan on kipinä hukassa? Eivät kuulemma keksi minkäänlaista syytä siihen miksei auto käynnisty.
Myöskin kiinnostaisi jos jollakin on ohjeet miten tuollaisesta poistetaan sellainen "tappi" mallin käynnistyksenesto, tuossa kun tarvii joka kerta tökkiä sitä tappia sinne reikään ennen käynnistämistä ja tästä olisi mukava päästä eroon, mutta en mistään löytänyt ohjeita kuinka tuollaisen poistaa.
Kaikki avut ja ideat etenkin tuon käynnistymättömyyden saralta kiinnostavat :hello:
-
Kampiakselin asentotunnistin kai lakkauttaa kipinöinnin jos saanut asennusvamman?
Tuo kännistyksen estokin suattaapi herjata?
Noita estollisia ajokkeja olen tosin onnistunut välttämään ,joten purkuohjeet hukassa.
Toivottavasti kipinä löytyy....se siis pyörittää muttei anna kipinää? PNP kytkin taitaapi sitten estää starttauksen jos semmonen sattus olemaan rikki vaihtolootassa.
No niin, arvausosio alotettu toivottavasti saadaan tietoakin jossain vaiheessa :)!
-
Ajoneston ohitus löytyypi FAQ:sta http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11293.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11293.0), mutta kuva pieni että Axu85:lle mailia ni löytyypi isompi kuva, lähettää varmasti. Itselle pitäisi kanssa pyytää.
-
Voisiko olla vaihdelaatikon asentotunnistin rikki? Näin oli ainakin meillä yhdessä 850:ssa. Auto ei tiedä mikä vaihde on päällä, joten ei käynnisty.
-
Kyllä oma veikkaukseni menisi myös tuonne vaihdelaatikon asentotunnistimen / pnp-switchin suhteen.
-
Itse onnistuin laatikon vaihdon yhteydessä hajottamaan syylärin takapuolella olevan releen liittimestä yhden johdon. Rele taisi olla moottorinohjauksen päärele tms. Ei lähtenyt käyntiin ja antoi jotain vaihdelaatikon tai moottorin vikakoodiakin.
-
onko siellä vauhtipyörän kopassa mitään sytkän merkkiä mikä pitää olla kohdillaan? Jos on ja laatikkoa asentaessa merkki ei ole kohdillaan, ei käynnisty.
-
Meiltä jäi S60:sen T5:sen manuaali askista 2 pulttia vaihteiston kehältä, ampuili putkeen pirusti eikä lähteny käymään.. Pultit paikalleen ja kaikki kunnossa, niitähän on siellä kai 15kpl, ei luulis vaikuttavan jos kaks puuttuu..
-
Ei tuo faq oleva ajoneston poisto toiminut ainakaan -96 mallisessa jossa tuo volvo tekstinen musta tappi. Vaati ihan oikeasti hieman työtä.