Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: jussims - 02.03.2012, 21:29:04
-
Kysymys kuuluu että saako noita vielä uusia jostain?
Käyttöautolta ei saa kuin niitä isompia laakereita, motonetissä ollut joskus mutta uusia ei enää tule ja paikalliset koneistamot käyty myös läpi. Netistä löysin muutaman puljun joka noita näyttää kauppaavan, mutta hinnat dollareina.
Jos jollain on tietoa mistä näitä saa uutena Suomesta tai jos joku on hamstrannut itselleen ylimääräisiä sarjoja niin saa ilmoittaa.
-
sama ongelma, oonko oikeessa et keskimmäinen ja taaimmainen on saman kokosia.
ja etummainen on isompi(jota vielä saa)
-
Löytyy koko sarja KG-trimningiltä nimellä mellanaxellager. Noin 45€ + postikulut ruotsista. Muista myös päätytulppa (tackbricka).
-
Mulla olis sarja glycon laakereita "ylimääräsinä" ( tappikoneen mutta joku sano että ne olis
samat vinokoneessa, vai koskiko vain alkupään kymppisarjan vinokoneita? )
eli ei sinänsä ylimääräset mutta jos pakottava tarve saaha just nyt ne voin tilata
itelle myöhemmin toisen satsin Ruotsista.
Noita glykoja ei tarvi brotsata asennuksen jälkeen.
-
Mulla olis sarja glycon laakereita "ylimääräsinä" ( tappikoneen mutta joku sano että ne olis
samat vinokoneessa, vai koskiko vain alkupään kymppisarjan vinokoneita? )
eli ei sinänsä ylimääräset mutta jos pakottava tarve saaha just nyt ne voin tilata
itelle myöhemmin toisen satsin Ruotsista.
Noita glykoja ei tarvi brotsata asennuksen jälkeen.
"Joku" ei ole tiennyt mistä puhuu ;)
-
"Joku" ei ole tiennyt mistä puhuu ;)
Toinen hyvä vaihtoehto on et mä en muista oikein mitä se puhu :D
-
oisko muuten jollaki hyviä neuvoja millä/miten vaihtas nuot laakerit?
ite miettiny että termofysiikkaa hyödyntäen (lohko kuumaks, laakerit kylmäks) onnistuuko?
-
oisko muuten jollaki hyviä neuvoja millä/miten vaihtas nuot laakerit?
ite miettiny että termofysiikkaa hyödyntäen (lohko kuumaks, laakerit kylmäks) onnistuuko?
Ite ainaki sain noin ja sopivasti kumivasaraa apuna käyttäen. Toinen asia on että miten saat akselin mahtumaan uusien laakereiden kanssa ::) Ainakin itellä oli ongelmana, mutta sain pienellä akselin laakeripintojen hiomisella sopimaan hyvin. Ehkäpä joku asiantuntevampi osaa kertoa parempia tapoja :)
-
no nyt kantapään kautta lisä-infoo muille, lohkoo ei kärsi sitte yhtää lämmittää uusi asentaessa, lörähti uuski laakeri ko rupes laittaa paikalleen....
ja kosanilla lämmitin lohkoo n.10 sec, joka ilmeisesti oli liikaa.
ei auta ko kokeilla uusie laakereitte saapumise jälkee uuestaa...