Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvo c70 - 14.01.2011, 14:41:54
-
Moro.
Elikkäs autoni on alkanut nykiin ja ei käy tasaista tyhjäkäynti. ETS valo palaa.
Ai niin Volvon C70 -99 (loppuvuonna)
Viisaampi neuvotkoon.
Kitos. 8)
-
Millä koneella? Voisit kuvailla oirekuvaa tarkemmin, esiintyykö nykiminen tasaisessa ajossa, kiihdytyksissä vai tökkiikö kone koko ajan?
Vikakoodit?
-
Moro! Tuosta ETS valosta ei tietoa mikä lie.. Itelläni ei tietääkseni ole.. Millon oot kenties tulpat vaihtanu autoosi? Tai olisko tyhjäkäyntiventtiilissä joku on häikkä ja onko autosi bensa vai dieseli, onko turbolla maustettu?
-
Tuo ETS-valo viittaa kaasuläppäkoteloon. Aiheuttaa toki ongelmia tyhjäkäynnillä ja nykimistä, mutta vika voi olla muuallakin..
-
Tämän mallin C70 diiselillä olisikin jo näky itsessään ::)
Mutta asiaan, kaasuläppäkotelossa ainakin häikkää tuossa, tuo valo kertoo juurikin sen. Heiluva tyhjäkäynti kuuluu myös taudin kuvaan ja nykiminenkin varmaan, jos pääsee jo pahaksi. Omassa tuo merkkivalo syttyilee aina välillä, mutta uudelleen startti yleensä poistaa sen. Tosin, jos sulla palaa koko ajan, niin alkaa ihan oikeasti olemaan loppu. Se, onko jossain muuallakin vielä vikaa, ei tuosta nyt selviä, mutta tuo kaasuläppäkotelo on ainakin huomion tarpeessa.
-
Auto on varustetuna T5 koneella ja kuulemma tuossa mallissa ei ole kaasuläppia... Tyhjäkäynnill vaihtelee kokoajan, sitten tasaisella kaasulla kans ja kiihdytyksessä silloin tällöin. En ole viä kerennyt katsoa vikakoodia. Tulpat on vaihdettu noin 8 000 km sitten. ETS valo palaa ihan koko aika ennen palo silloin tällöin.
-
On siinä kaasuläppä, on vaan sähkönen ilman vaijeria :) Kaasuläppäkotelo se on, usko pois, samanlainen auto seisoo tossa pihalla ja samanlaista vikaa on aluillaan :)
-
Elikkäs missä päin se sijaitsee, ku kerran se on sähköinen.. :D
-
Siellä se on imusarjan alla :)
-
Täytyy kattoo ku saa autonkorjaamolta.. :pomo:
-
juu magneti marelli (ETM) kaasuläppäkotelo siellä on mitä suuremmalla todennäköisyydellä vaihtokunnossa.
Paljos sillä on ajeltu?
Omassani oli vaidettu jo jossain 160tkm:ssä
-
ETS valo alko palaa siinä noin 200 tkm kohdalla ja nykimiset alko 215tkm autolla on ruttattu se 225 tkm. Että epäilen kans noita kaasuläppiä, mistä sais tilatttua hyvällä hinnalla? :pomo:
-
Englannista
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=59339.0
-
No täytynee tilata ku saan auton korjaamolta.
Kiitoksia. 8)
-
Tuli vaan mieleen että miten ton kaasuläppäkotelon voi ohjelmoida? :pomo: Pitääkö marssia sinisille? Autohan on varustettu tomaatilla. Kuulut sellasata huhuu, että automaatikko laatikolla sen voi ohjelmoida ite?? :)
-
Ohjelmointi vain sinisellä.
Ajat vanhalla läpällä sinne ja sitten vaihdat siellä paikanpäällä uuden läpän sen vanhan johdon päähän ja ohjelmoitte, sitten taas vanhan johdot kiinni ja kotiin vaihtamaan uutta läppää. Kannattaa toki varmistaa, että ko. menettely sopii paikalliselle siniselle, on kuullut juttua, että joka paikassa eivät tuollaista hyväksy.
-
Selvä homma.
-
korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös esimerkiksi Debilissäkin tuon ohjelmointi onnistuisi? Muistaisin lukeneeni noin aiemmin jostain.
-
saattaa ollakin, jos niin taitaa olla niitä ainoita yksityisiä pajoja jossa voi tuon tehdä