Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Volvo Fani - 05.03.2012, 17:11:28
-
Takaiskareista ja käsijarrusta tuli hylkäys katsastuksessa. Iskarit ovat nivomat ,millainen yläpään kinnitys on näissä kun iskarit olivat aivan kuivat ei öljyvuotoja katsastusmieskin sanoi että tarkista iskarin yläpää ettei sieltä ole irti.Entä käsi jarru kesällä vaihdettu uudet hihnat ja vaijeri kiristetty, kahva nousee noin yksi kolmasosan.Millä olette saaneet jarrun pitämään?
-
Takaiskareista ja käsijarrusta tuli hylkäys katsastuksessa. Iskarit ovat nivomat ,millainen yläpään kinnitys on näissä kun iskarit olivat aivan kuivat ei öljyvuotoja katsastusmieskin sanoi että tarkista iskarin yläpää ettei sieltä ole irti.Entä käsi jarru kesällä vaihdettu uudet hihnat ja vaijeri kiristetty, kahva nousee noin yksi kolmasosan.Millä olette saaneet jarrun pitämään?
Jaa, että mikäs oli iskarien hylkäämisen syy ?kolinako ? ja jos kässäri on kunnostettu, niin luulisi sen pitävän myös.
No, Nivot voi kyllä loppuakkin ilman näkyvää vuotoa, roikkuuko perä ? ja onko mitään sellaista takaiskareissa, mikä ei tuntuisi normaalilta.
Vieläkö sais tuon auton vuosimallin, ja ajetut kilometrit, niin auttais asiaa.
-
Auto v70 01 ajettu 235000km ehkä vähän löysää perässä en ole niin asiantuntia mutta kuivat olivat,lähinnä kinnostais millainen rakenne on noissa iskareissa on yläpäässä ,onko siellä se kumilätkä ja iskarin pää siitä läpi? jos vaikka se olisi pettänyt?
-
Käsijarrussa tullut vastaan omalla kohdalla tarvikekenkien huono laatu. Silloin tilattu tarvikepalat varaosaliikkeen kautta. En muista varmaksi oliko Motonet vai jokin muu liike.
Tilattuja kenkiä ei saanut uutenakaan pitämään millään. Eivät jotenkin istuneet rummun kaareen mitenkään. Merkkiliikkeeltä uudet tilalle ja rupesivat pitämään heti. Eli kengissä on eroja.
Eli jos vivussa on vielä kehimistä ja eivät tunnu ottavan niin katso kengien pinnat ovatko vielä paikoillaan itse siinä rautakehässä, jos ovat niin suosittelen kenkien vaihtoa parempiin.
-
Itsellä ei Nivoissa ulkoa päin mitään havaittavaa ongelmaa, peräpää oli vain hieman löysähkö.
Nivojen vaihto uusiin ja kas, kummaa, "velttous" oli poissa, eli eivälttämättä mitään päällepäin havaittavaa
nekin on vaan kulutusosia, ikävä kyllä.
Jos laitat setin vaihtoon, henk.koht suosittelen nivojen unohtamista, koska yhden Nivon hinnalla
saat taakse uudet jouset ja iskarit, vieläpä ihan laadukkaat, itse vaan tajusin sen liian myöhään.
Käsijarrusta sen verran, että kai olet käyttänyt sitä aktiivisesti
se nimittäin usein kaipaa jatkuvaa käyttöä toimiakseen, poislukien käsijarrukäännökset
ym. kässärillä leikkimisen saa unohtaa näissä Volvoissa, koska kässäri ei sitä kestä.
-
Tänään tutkin käsijarrun,vaijerit olivat jumissa aika paljon, crc:tä vaijeriin ja edestakaista nyhtämistä jo rupes likkumaan saa nähdä miten pitää kun jarru levyt laittaa? iskarit otin irti toinen nivo vielä kunnossa samoin jouset toinen nivo päivänsä nähnyt.En laita nivoja enää jo hintansakin takia tavalliset kaasu iskarit ja uudet jouset
-
Tänään tutkin käsijarrun,vaijerit olivat jumissa aika paljon, crc:tä vaijeriin ja edestakaista nyhtämistä jo rupes likkumaan saa nähdä miten pitää kun jarru levyt laittaa? iskarit otin irti toinen nivo vielä kunnossa samoin jouset toinen nivo päivänsä nähnyt.En laita nivoja enää jo hintansakin takia tavalliset kaasu iskarit ja uudet jouset
Eli olet vähän lintsannut käsijarrun käytössä :nohnoh ;) :)
-
No joo käsijarrua on tullut käytettyä aika vähän koska automaatti volvo kyseessä aina tulee käytettyä p:tä
-
No joo käsijarrua on tullut käytettyä aika vähän koska automaatti volvo kyseessä aina tulee käytettyä p:tä
Se käsijarru on sitä varten, et sitä käytetään, vaikka olis autom.loota, korostuu erityisesti jos pysäköidään mäkeen ;) :)
Itse käytän jatkuvasti, vaikka autom.loota onkin, vahingosta viisastuneena.
-
Se käsijarru on sitä varten, et sitä käytetään, vaikka olis autom.loota, korostuu erityisesti jos pysäköidään mäkeen ;) :)
Itse käytän jatkuvasti, vaikka autom.loota onkin, vahingosta viisastuneena.
Heh ;) itellä tuo kässärin (seisontajarru ) käyttö rajoittuu yhteen kertaan vuodessa,,katsastukseen, ja aina on moitteetta pelannut.
Tietenkin tuota pitäis käyttää, mutta kun on tuo Park lock tomaatissa, niin ei vaan viitti.
Toki silloin tällöin tulee vedeltyä päälle, mutta ei säännöllisesti, ja mitäs tuo mäki vaikuttaa asiaan ? ei ole koskaan ainakaan oma lähtenyt valumaan missään mäessä P:n ollessa päällä.
-
Heh ;) itellä tuo kässärin (seisontajarru ) käyttö rajoittuu yhteen kertaan vuodessa,,katsastukseen, ja aina on moitteetta pelannut.
Tietenkin tuota pitäis käyttää, mutta kun on tuo Park lock tomaatissa, niin ei vaan viitti.
Toki silloin tällöin tulee vedeltyä päälle, mutta ei säännöllisesti, ja mitäs tuo mäki vaikuttaa asiaan ? ei ole koskaan ainakaan oma lähtenyt valumaan missään mäessä P:n ollessa päällä.
Käskeehän se käyttöohjekirjakin laittaa käkkärin aina päälle pysäköitäessä viettävälle pinnalle. Ihan sama homma manuaali/automaattilootien kanssa.
-
Heh ;) itellä tuo kässärin (seisontajarru ) käyttö rajoittuu yhteen kertaan vuodessa,,katsastukseen, ja aina on moitteetta pelannut.
Tietenkin tuota pitäis käyttää, mutta kun on tuo Park lock tomaatissa, niin ei vaan viitti.
Toki silloin tällöin tulee vedeltyä päälle, mutta ei säännöllisesti, ja mitäs tuo mäki vaikuttaa asiaan ? ei ole koskaan ainakaan oma lähtenyt valumaan missään mäessä P:n ollessa päällä.
Ei mullakaan ole koskaan valunut pelkällä P:llä ollessa, mut kerran aika jyrkkään mäkeen pysäköitynä
ei meinannut vaihteenvalitsin lähteä millään pois parkkivaihteelta, sai oikeen tosissaan yrittää.
Tuli juteltua jälkeenpäin yhen Volvon huoltomiehen kanssa ja se sano et käytä vaan poika sitä
käsijarrua, mäessä Volle pelkällä parkkivaihteella jää jotenkin makaamaan sitä parkkilukkoa vasten tjsp.
selitti kyllä teknisesti asian, mutten muista enää sitä
-
Ei mullakaan ole koskaan valunut pelkällä P:llä ollessa, mut kerran aika jyrkkään mäkeen pysäköitynä
ei meinannut vaihteenvalitsin lähteä millään pois parkkivaihteelta, sai oikeen tosissaan yrittää.
Tuli juteltua jälkeenpäin yhen Volvon huoltomiehen kanssa ja se sano et käytä vaan poika sitä
käsijarrua, mäessä Volle pelkällä parkkivaihteella jää jotenkin makaamaan sitä parkkilukkoa vasten tjsp.
selitti kyllä teknisesti asian, mutten muista enää sitä
Joo, onhan se järkevää käyttää kässäriä, en sitä sanonutkaan, mutta ittellä se jää vaan harvoihin kertoihin, tosin tosi jyrkässä mäessä laitan käppärin päälle, ja vasta sen jälkeen vaihteen P asentoon,,,,mutta noita mäkiä on harvoin. 8)