Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Laaksoi - 07.03.2012, 20:14:36
-
Moottoritiellä kun ajaa ja nostaa jalan kassulta niin auto oikeen tempaisee vasemmalle, jos ei pidä ratista kiinni niin metsähallitus kutsuu. Vika alkoi tuntumaan toissa päivänä kun helsingistä olin tulossa. Tuntuu myös pienemmissä vauhdeissa, mutta ei yhtä voimakkaana. Renkaat ovat painotettu ja ajettu vasta 7000 km, alatukivarret vaihdettu vähänaikaa sitten. Jos kellään tulee ideoita/kokemuksen rintaääntä niin mieluusti otan neuvoja vastaan!
-
Kokemusta ei oo mut tuli mieleen toi nelipyörä suuntauksen tarkistaminen.
-
Moottoritiellä kun ajaa ja nostaa jalan kassulta niin auto oikeen tempaisee vasemmalle, jos ei pidä ratista kiinni niin metsähallitus kutsuu. Vika alkoi tuntumaan toissa päivänä kun helsingistä olin tulossa. Tuntuu myös pienemmissä vauhdeissa, mutta ei yhtä voimakkaana. Renkaat ovat painotettu ja ajettu vasta 7000 km, alatukivarret vaihdettu vähänaikaa sitten. Jos kellään tulee ideoita/kokemuksen rintaääntä niin mieluusti otan neuvoja vastaan!
Ainoa mikä tulee mieleen on juurikin tukivarren puslat, kun veto loppuu pusla antaa periksi, ja silloin tuo vetely tuntuu.
Jos auto menee normisti suoraan,ja äkkinäisesti vauhtia pudottaessa vetelee, niin eipä paljoa muita mahdollisuuksia ole, todellakin, jos on kaikki muut lelut katsottu, mm. pyörien suuntaus,( se, että renkailla ei ole ajettu kun 7000km ei välttämättä kerro niiden kunnosta mitään ) laakerit ym.
-
Ainoa mikä tulee mieleen on juurikin tukivarren puslat, kun veto loppuu pusla antaa periksi, ja silloin tuo vetely tuntuu.
Jos auto menee normisti suoraan,ja äkkinäisesti vauhtia pudottaessa vetelee, niin eipä paljoa muita mahdollisuuksia ole, todellakin, jos on kaikki muut lelut katsottu, mm. pyörien suuntaus,( se, että renkailla ei ole ajettu kun 7000km ei välttämättä kerro niiden kunnosta mitään ) laakerit ym.
Suuntaus on katsottu noin 3000 kilometriä sitten(samalla kun tukivarret vaihdettiin). Pitää tarkistaa uudelleen onko nuo puslat antaneet periksi, vaikka ne on vasta tammikuussa vaihdetut. Ajon jälkeen koitin katsella taskulampun valossa mutta eihän siitä tullut mitään. Ei kuitenkaa renkaat lonksunut väljästi.
-
Tsekkaa myös renkaiden kunto, voi olla valmistus- tai rakennevikoja, jotka ehkä nyt sitten ilmenevät ko. ominaisuuksin.
Itsellä yhdet kesä-Misukat lopetti vetelyn vaihtamalla puolelta toiselle, siis eturenkaat päikseen.
Talvi-Gislavedeissä taas ilmestyi pahkuroita renkaan kylkiin, tietysti sinne huonommin näkyvälle puolelle, tasapainoituksessa huomattiin ja eikun uusia ostamaan.
Todella v-mäistä ajaa, jos kärry ei kulje suoraan.
-
Jumankauta että on heikkoja nykyajan osat. Autokävi pajalla, alapallo mennyt, sanoivat että selvittää meneekö ilmaisvaihtoon kun eivät ole kestäneet kun 3000 kilometriä.
Jos kaikki pallonivelet ovat noin heikkoja niin tulee kalliiksi kun tuollaiset kilometrit tulee välillä 1½ kuukaudessa.
Samalla lukivat vikakoodit ja tälläisiä tarjoaa. TCM-012B ei vapaa-asennon ohjausta ja BCM-0041 Pyöränanturi, oikea/vasentakapyörä. Signaali virheellinen.
-
Vaihdoitko alustanosat alkuperäisiin vai tarvikeosiin?
-
Laittoivat edellisellä kerralla tarvikkeet kun noin heikkoja ovat. Nyt on alkuperäset kun erikseen pyysin.
-
Jumankauta että on heikkoja nykyajan osat. Autokävi pajalla, alapallo mennyt, sanoivat että selvittää meneekö ilmaisvaihtoon kun eivät ole kestäneet kun 3000 kilometriä.
Jos kaikki pallonivelet ovat noin heikkoja niin tulee kalliiksi kun tuollaiset kilometrit tulee välillä 1½ kuukaudessa.
Samalla lukivat vikakoodit ja tälläisiä tarjoaa. TCM-012B ei vapaa-asennon ohjausta ja BCM-0041 Pyöränanturi, oikea/vasentakapyörä. Signaali virheellinen.
Eikö kolissut yhtään tuo alapallo ? meinaan vaan, että jos niin löysä on ollut, että auto meinaa lähteä käsistä, kun pudottaa vauhdin alas, niin kyllä olisi kopseenkin jo pitänyt kuulua.
No, hyvä jos tuo oli syynä, mutta kokeile nyt tuon pallon vaihdon jälkeen samaa. 8)
-
Huomasin tuon sen verran lähellä kotia jo etten keskittynyt vasta sitten kun tuon vetelyn tiedostin, pihatiellä ei kuulunut kolinaa mutta kun huoltoon ajoin seuraavana päivänä kuului kolinaa. Kyllä se siitä pallosta oli kiinni ja toivottavasti nyt kestää! :)
Tuli juuri vollen mittariin 22 000 kilometriä jotka itse ajanut n. puolessa vuodessa ::)
-
Huomasin tuon sen verran lähellä kotia jo etten keskittynyt vasta sitten kun tuon vetelyn tiedostin, pihatiellä ei kuulunut kolinaa mutta kun huoltoon ajoin seuraavana päivänä kuului kolinaa. Kyllä se siitä pallosta oli kiinni ja toivottavasti nyt kestää! :)
Tuli juuri vollen mittariin 22 000 kilometriä jotka itse ajanut n. puolessa vuodessa ::)
No, hyvä että tuli kuntoon, ei muuta kun ajoa ;)