Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 940tic - 10.03.2012, 23:00:17
-
Taistellut kosteanilman käyntihäiriöden kanssa,mutta tänään painoi se "melkein" viimenen niitti. Ohjaustehostin olko V....lemaan,kääntää oikealle ni sanoo trrr trrr ja hakkaa rattiin samaan tahtiin? Jättää myös öljyvanaa parkkiin ajaessa,missä vika? Kaikki muut melkein ymmärrän ja osaan korjata,nyt hydrauliikan superhessuilta neuvvoja.
Sen verran kattelin konehuoneeseen,ei näkyvää vuotoa. Ampuuko jostain hammastangon päästä öölit ulos? Eli 940tic -93,tehot ei tuohon vaikuta ;)
-
kurkkaa valosaan aikaan auton alle ja kato onko putki murtunu joka tehostajaan tulee, tai raidetankojen päähän onko märkänä sieltä.
-
sulla vuotaa joko raidetangon suojakumit tai tehostajanpumpulle menevä paineletku
ilmaa kuitenkin järjestelmässä .
korjaantuu korjaamalla vuoto ja uudet aineet tehostajaan
-
Tulipa nopeaan,kiitti. Meni vaan pikkasen hermot "muthaittaakse",noita muunmaalaisia oon tässä yrittänyt korjailla. Katsastan päivänvalossa mistä pissaa,tosin en oo tuonne ohjauksen hydrauliikkaan joutunut ikinä koskea. Siksi kyselin,vaikka vieraissa käyn,en mää ruottalaisesta luovu... Se on se teho nääs...
-
Niin joo,ilmaa oli aika kovin säiliössä. Oisin voinut myydä vaahtokarkkina atf.ät... laitoin lisää et pääsin kotio...
-
Ja pikkasen viä,oikeelle kääntäessä vain ääntelee. Mut jättää jäljet apparin puoleen...
-
varmaan vaan sitten apparinpuolen suojakumi ehtoopuolella, tutkimalla selviää.
jos uuden suojakumin vaihdolla pääset, kannattaa hakea joko volvon tiskiltä, mutta älä ainakaan sitä muovista motonetistä ota, se kumia muistutava kyllä menee
-
Juu,just viime vk.nloppuna hain tuolta mätänetistä takajarrut. Siis kaikki,mut käsijarrukengät olikin sit aivan "p..selleen" liimattu. No eikun uudet kasaan,ja odota maanantaihin et pääset vaihtaa osat,nykyään kyl raavin jokaisen paketin tiskillä auki! No vaihtoon meni käsijarrukengät,siinä toisessa sarjassa on muka asennus sarja mukana??? edellisestä maksoin erikseen. NO vanha viidakon sanonta, "ei se tyhmä ole joka pyytää,vaan joka maksaa" . Kyl mä kallistun tonne siniseen,näillä bensanhinnoilla ei turhia ajella. Tai voihan sitä ajella,kun pääsee lintassa... ;D
-
varmaan vaan sitten apparinpuolen suojakumi ehtoopuolella, tutkimalla selviää.
jos uuden suojakumin vaihdolla pääset, kannattaa hakea joko volvon tiskiltä, mutta älä ainakaan sitä muovista motonetistä ota, se kumia muistutava kyllä menee
Mut eihän se suojakumi kuulu olla täynnä öljyä alunperin, eli eiköhän sitä vikaa ole jo muissakin tiivisteissä??
-
Niin tuossa on aika pointti,miksi suojata jos ehkäisy jo pettänyt. Ok. eli vakavasti... Ei kai se suojakumi auta jos sylinteri vuotaa?
-
Niin eikös meillä ole tehostettu hammastanko? Mä oon vain pelannut noiden teh. simpukoiden kanssa. Mut varmaan samat hydrauliikka teesit sopii volvoihinkin?
-
Jees.. Ja ikuisuuskysymys tällä ja edellisellä foorumilla on ollut että mistä saa korjaussarjaa/stefoja... Ja vastaus on aina ollut, katso markkinapaikalta käytetty ehjä satasella, pääset halvemmalla!! ;)
-
just silviissiin,eli jos suojakumin sisällä öljyä niin tango sökö eli vuotaa.
-
Kun kattelit konehuoneeseen, niin oliko sulla kone käynnissä saman aikaan? Sattui vaan itselle tässä hiljakkoin, että paineletku vuosi paineellisena suoraan pinnasta läpi kun kone kävi. Muutoin ei vuotoa näkynyt eikä letkussa mitään näkyvää vikaa paineettomana.
-
No niin,vika tuli paikallistettua. Banjoliitin vuotaa,onneksi noin helppo kohde. Nykäsin pultin irti,näyttäisi messinkipirkoista ylempi antaneen periksi. Pieni painauma pinnassa,tuli neulanterävänä suihkuna kun oli käynnissä. Päivällä saan uudet ja toivottavasti pelittää sitten...
-
kupari. se on kuparia se "prikka". ihan vaan periaatteen vuoksi... messinki ei taida antaa tiivistystarkoituksessa tarpeeksi periksi. kantsii aina uusia ne kuparitiivisteet, kun availee niitä banjoliittimiä. ettei tule vuotoja.
-
Niin no joo,eipä auttanut prikkojen vaihto! Kokeilin 2 kertaa uusilla prikoilla,vuotaa jo ilman käynnistystä? Tiukkasin ihan hellävaroen ensin,kuten pitää. Alko vuotaa ni sit yritin kovempaa momenttia,ei auta... Meni hermo ja muki vei vknloppuna... Tulee öölit nimenomaan ton banjon alapäästä,pitänee irrottaa koko putki ja sitä pähkäillä,jossain se vika kuitenkin on?
Tulee pumpulta kai toi putki,marmoritiskille vaan tai hi flexille....
-
Itselläni vuosi pumpun ja hammastangon välisestä hydrauliletkun metallipään prässäyksen välistä. Uusi letku olisi sinisellä tiskillä maksanut muistaakseni 169€. Itse sain kuitenkin vanhan letkun elvytettyä, kun tiukattiin sitä prässäystä alan liikkeessä. Ei ole enään tiputellut, joten taisi korjaus onnistua.. :pomo:
-
Pese kunnolla ulkopuolelta se jollaki niin näet oikeasti, mistä se vuotaa.
-
Joskus tuli vastaan tapaus jossa joku asentaja oli vääntänyt banjopulltin väärille kirteille.Meni vaihtoon koko tanko.
-
Ite tuuppasin kesällä samat puoliks syödyt kuparitiivisteet paikalleen, kun ei uusia ollut. Aika varmuudella sanoisin, että ei niistä sulla kyllä vuoda. Hyvin se kupari pitää, kun näyttää sopivasti voimaa niille :)