Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: TimoI - 13.03.2012, 20:25:47
-
terve, 98 vuoden v70 volvon ovet eivät aukea avaimella laikaan kuskin ovesta, lukko kyllä kääntyilee ja palautuu jousen avulla takaisin keskelle, mitään ei vain tapahdu, auto seisoo laturivian takia.
-akun varaustilanne matala johtuen laturista
-takaluukun lukkopesä totaalisesti jumissa
-oven nupin nostaminen ei auta, kovempaa vetämällä hajoaa todennäköisesti
miten ihmeessä sinne pääsee sisälle?
-
sulla on yv... en laita foorumille miten pääseen nihin sisään... :pomo:
-
akkuun saat virtaa ryömimällä auton alle ja kiinnittämällä + puolan stattimoottoriin tai johonkin siihen lähettyville.
-
jep. katotaan josko huomenna sais auton pois hallin ovien edestä. :)
-
ovet aukes muutamalla pienellä naarmulla. nyt akku ladattuna ovet toimivat normaalisti, onko näissä oikeesti noin idioottimaisesti toteutettu lukitus ettei akun tyhjennyttyä ovet aukea kuin autoon murtautumalla? akun tyhjenemisen syyksi paljastui päälle jääneet parkit (emäntä oli yrittänyt säästää virtaa latauksen merkkivalon sytyttyä)...
mitenkäs tuo kuskinoven nuppi on kiinni? se ilmeisesti ensimmäisellä yrityksellä irtosi jostain...
-
nuppi on ruuvattu tangkoon.
eli ei mitään High-techiä :D
aukesko ovi lataamalla akkua vai käytitkö sitä temppua mitä täällä ei kirjoitettu :D
-
onko näissä oikeesti noin idioottimaisesti toteutettu lukitus ettei akun tyhjennyttyä ovet aukea kuin autoon murtautumalla?
Ei ole, kyllä lukkopesästä pitäisi aueta, jos se vaan olisi kunnossa, kaukosäätimellä varustetuissa autoissa noi lukkopesät tapaa jäädä käyttämättömäksi ja se sitten lopettaa niiden toiminnan kokonaan.
Vastaisuuden varalta kannattaa siis lukot korjata, sen jälkeen rasvata ja käyttää niitä säännöllisesti
-
murtautumiseksi meni kyllä, kuskin lukko on kunnossa ja toimii moitteetta kun akussa on voimaa. tähänhän ei mun aikana ole edes ollut kaukosäädintä lukitukselle.
takalaatikon lukko oli täysin jumissa kun jo ehtisin huolestumaan että lukko on jostakin irti ja pyörii ns tyhjänä. mutta näemmä se toimiikin ainoastaan sähköllä. mikä sieltä sitten on epäkunnossa kun selvästi se tuntuu jotenkin sähköisesti tunnistavan avaimen liikkeen, lukossa ei siis tunnu sitä "normaalia" vastusta lainkaan.
-
Kyllä ainakin se kuskin oven lukko pitää toimia ilman virtaakin.
Ainakin mulla toimii, vaikka akku on pois autosta kokonaan.
-
näin nimenomaan munkin järjen mukaan. tässä kyseisessä ei vaan homma niin toimi, äsken kävin kokeilemassa ei lukossa tosiaan ole mitään vastusta, jos on oikein nopea käsistään niin avaimen saa jopa pois lukosta ennen kuin kuin ovet menevät lukkoon...
-
Moi,mulla nyt tekee samaa ettei avaimella ovi aukea >:( Volvo kerkes pari päivää seistä käyttämättömänä pihassa ja tänää (pe) piti lähtee töihin niin en päässyt lähtee ku en päässyt omaan autoon sisälle niin murtovarma ettei omistaja pääse avaimilla autoonsa :D Yks anto ohjeeksi että kuskinpuoleinen etu vilkku irti ja pitkällä ohuella ruuvarilla ronkittua saa auki nokkapellin lukituksen?? Toinen olis tää auton alta antaa starttimoottorin kautta akulle virtaa että saa oven auki ja kolmas olis tää joku salainen juttu millä saa oven auki :)
-
Vaasassa ainakin hinauspalvelut noita ovia aukoo, ja taitaa mennä joskus vakuutuksen piikkiin. :hello:
-
Tosiaan laturilla virtaa vaikka starttimoottorin päätyyn ja toinen runkoon, vaihtoehtoisesti jos autossa on vetokoukku niin syöttää jatkuvan virran napaan laturilla ja miinus rungossa tietysti.
Itsellekin on käynyt niin ettei ovi aukea edes avaimella jos akku tyhjenee. Tuo etuvilkku maksanee tarvikkeena parikymppiä, sen voi vetää pois jollon pääsee työntämään lokariinpäin( en muista suuntaa varmasti) sitä lukon alapuolella olevaa vipua ja lukitus pellistä aukeaa.
Kuvassa vipu oikealla ylhäällä. (http://www.autopartsapi.com/eEuroparts.com/Images/Parts/lg_72573bf2-826a-4df6-a493-aaa4af04352f.jpg)
En tiedä miten tuon salpalukituksen kuuluisi tässä tilanteessa toimia mutta hyvin yleiseltä kuulostaa tuo ettei autoon pääse edes avaimella.
faq puolella näkyy olevan aiheesta myös juttu http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=59578.0
-
Kiitos näistä ohjeista laatikkovialle :)
-
Mun autossa on sama ominaisuus(ei siis vika)eli kuskin oveen menee avain sisään ja kääntyilee nurmaalisti mutta mitään ei tapahdu.
Takaluukussa ei edes ole lukkopesää kuten ei myöskään apparin ovessa.
Onneksi täällä oli neuvoja kuinka saada avattua lukot jos virta totaalisen lopussa eikä lukot aukea kaukosäätimellä.
Tunsin oloni ylpeäksi kun sain neuvoa hinausauton kuljettajaa kuinka tehdä asia(11v tehnyt hommia ja sillekkin tuli uutena tietona).
-
Ei auttanut näillä vilkun ja vetokoukun pistokkeen virrottamisella, kumpaakin johdotin 12V virralla n.minuutin ja nupit nostettu ylös mut ei silti aukee,taitaa mennä alakerran kautta hommaksi ellei virrat olleet liian vähän aikaa? ;)
-
Voihan se olla ettei akku minuutissa lataudu.
Oliko laturin miinus varmasti rungossa hyvin?
Siitä taas ei ole mitään hyötyä jos vilkun johtoon virtaa antaa, etuvilkun irroittamalla vain pääsee avaamaan konepellin lukkoa.
Alakautta varmimmin pääsee syöttämään virtaa startin päävirtajohtoon kun ottaa solenoidin päältä suojakuoren pois jos se vielä siellä on.
Suoja lähtee auton etuosaan päin nyppäämällä.
-
Sen verran hyvin oli rungossa ku parkit sytty päälle ku tuolta koukun pistokkeestä virtaa latas toisen auton akulla ku mulla ei ole mahdollista käyttää laturia tässä hommassa.Tuolta muualta sain infoo että pitää olla vilkun navoissa ku parkkivalossa on katkasija esteenä
-
Sen verran hyvin oli rungossa ku parkit sytty päälle ku tuolta koukun pistokkeestä virtaa latas toisen auton akulla ku mulla ei ole mahdollista käyttää laturia tässä hommassa.Tuolta muualta sain infoo että pitää olla vilkun navoissa ku parkkivalossa on katkasija esteenä
Laita vaikka Googleen haku vetokoukun kytkentä niin näet navat ja niiden kytkennät.
Kyllä siellä vilkuissakin rele on välissä ja katkaisijakin, eli se viiksi+ hätävilkunrele.
Se muualta saatu info on ihan ...
Eihän tämä mikään trolli ole???
-
Ei ole trolli :) mä oon vaan aikas tietämätön näistä ku entinen auto oli vanha corolla siinä oli ainut herkku koko kotterossa kärjetön sytytys ;D ja auton sähköt on mulle täyttä hepreaa :D
Nyt toimii,joutu alakautta virran antamaan,vilkulta ja pistokkeelta ei onnistunut.Ja syy akku todennäkösesti oikarissa ku ei ota latausta vastaan :)
-
V70 vm. 2000 mk1 ei auttanut nuokaan toimet. Peräkoukun pistokkeesta meni laturilla 1A virralla sisään, mutta samalla syttyi parkit päälle jotka todennäköisesti söivät ko virran. Akullakin kokeilin samaa (sulake välissä) mutta ei aukea keskuslukot. Ainoa lukkopesä kuskin ovessa joka kääntyy auki-suuntaan 1/4 kierrosta ja toiseen suuntaan 1/8 kierrosta mutta mitään ei tapahdu - ilmeisesti jotain irronnut edellisen omistajan aikana? Meneekö ikkunan rikkomiseksi. Biliassa neuvoivat ujuttamaan rautalankaa konepellin avausvipuun oven välistä, mutta eihän sitä edes näe ulkoa päin.
-
Salpalukot ne on siellä konepellissäkin. Et iha turhaa nyppiä luukunvipua.
Akkuun virtaa alakautta startin plussaan ja maat johki runkoon.
-
Eikös ne ihan mekaaniset sentään ole?
-
Vaihdoin yhteen s70 ph1 lukkomoottorihärpäke kuskinoveen, ja itse kun tutkein sitä niin ymmärsin niin, että jos ei o virtaa niin ei aukee edes avaimella ??? Onko näin
-
Nyt on ovet auki ja uusi akku paikoillaan. Keula ylös, yksi mies ryömi auton alle ja tökkäsi paksun n. 3 mm rautalangan startin plussaan (suojattiin muoviputkella muu rautalanka paitsi päät), toinen kytki sen käskystä akkuun ja kolmas painoi samalla keskulukot auki. Ahdasta oli startin päässä ja akun kanssa kannattaa aina olla varovainen ettei hitsaa mitään eli jokú valmiina irtikytkemään liitokset.
Täytyy varmaan hommata defan akkulaturi vastaavan varalle niin saisi moottorilämmittimen pistokkeen kautta virtaa sisään jos akku hyytyy.