Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jari288 - 15.03.2012, 16:35:53
-
missä vika kun ei laatikko pykällä kolmosta isompaa? vikakoodia oli lyöny että huolla laatikko heti :idiot2: ohjainyksikkö vai laatikko paska? winter ei ole päällä, ihan pöhölö sentään ole :D :D
-
Koska siinä on öljyt vaihdettu? En tiedä asiasta mitän, mutta näin ne fiksummat aina kysyy.
-
eij tietoo, ku eij oma auto... öljyt kyllä oli ihan hyvän väriset vielä (punaset) . voiko se vaikuttaa sit että ei pykällä isompaa? itellä ei pahemmin kokemusta nuista automaateista :D
-
Epäilen PNP-switch vikaa(?).
Miten muut vaihteet toimii ja auttaako kaikkien vaihteiden läpi käynti muutamaan kertaan rauhallisesti auton paikallaan ollessa?
Haulla lisää... ???
-
Vikakoodeja kattoisin seuraavaksi, ohjainyksikön pitäisi kyllä jonkinlaista koodia jättää muistiin, jos antaa laatikolle viestiä vaihtaa isompaa, mutta vaihde ei vaihdu. Olikos tässä kyse S90 3.0 vai S80 2.9?
-
Käsittääkseni on kyseessä T6 eli 2.9:n koneella.
No tarkempaa tietoa ei itselläkään ole, mutta laatkkona on mielestäni jenkki laatikko, joten paljonkaan AW:n laatikon omistajana en osaa sanoa.
Kai sieltäkin on jotkut pannat antaneet periksi.
Voi silti olla että tietämykseni kyseisestä autosta on puutteellinen.
-
Käsittääkseni on kyseessä T6 eli 2.9:n koneella.
Ja eikö T6 ole 2,8L pannulla?
Ja vapari 2,9L? ???
Siis jos kyseessä S80 volvo...
Unohdin tosiaan itsekkin, että näissä isoilla pannuilla varustetuissa on GM:n laatikko.
Tuossa jotain automallien laatikoista:
http://www.ajovalo.net/automaattivaihteistot2.htm
-
Ja eikö T6 ole 2,8L pannulla?
Ja vapari 2,9L? ???
Siis jos kyseessä S80 volvo...
Unohdin tosiaan itsekkin, että näissä isoilla pannuilla varustetuissa on GM:n laatikko.
Tuossa jotain automallien laatikoista:
http://www.ajovalo.net/automaattivaihteistot2.htm
T6 löytyy 2.8 ja 3.0 koneella.
Öljynvaihtoahan näihin kannattaa ekana kokeilla ennenkun alkaa kalliimpia remontteja tekemään, ajan kanssa sitä karstaa kertyy sinne venttiilikoneistoihin ja tukkii paikat.
Paljonhan näistä on laatikkoja hajonnutkin, etenkin T6:ssa kun niitä yleensä poljetaan ihan polkemisen ilosta :D
-
T6 löytyy 2.8 ja 3.0 koneella.
Kyllä 3.0L koneellakin, mutta jo vuonna -98?
-
virhe korjattu :D siis ihan vapari 2.9... paha kirjotella toisen auton tietoja :-\ laatikko tuon listan mukaan on tuo GM 4T65-E (92)
lieekö vika siinä että paine ei pääse joka puolelle o.O
-
eij tietoo, ku eij oma auto... öljyt kyllä oli ihan hyvän väriset vielä (punaset) . voiko se vaikuttaa sit että ei pykällä isompaa? itellä ei pahemmin kokemusta nuista automaateista :D
Öljyjen väri ei merkitse aina kaikkea. Enemmän ratkaisee ajetut kilometrit ko. öljyillä ja niiden vaihtojen säännöllisyys.
Lisäksi nuo jenkki laatikot on, ainakin noissa jenkki autoissa (yksi itselläkin)olleet erityisen tarkkoja öljyn määrästä.
Kun nuo edellä mainitut huollot tekee, niin sitten katsotaan ja pähkäillään lisää yhdessä ongelmaa.
Muuten on tuo jenkki laatikko outo tuttavuus kaikin puolin minulle, että viisaammat voi jatkaa ja haulla kannattaa hakea tietoa.
-
Ittelläni ollut muutama jenkki, tosin ne oli -80 luvun kulkineita, uusin oli -89 Chevyn Astro.
Muutaman kerran tuli vaihdettua lootaan öljyt ja ainaski niissä oli toisin kuin näissä Aisinin tjsp
laatikoissa, ihan oikea vaihdettava öljynsuodatin.
Voiskohan se olla tukeutumassa / tukossa ?
Tuli vaan mieleen jos lootan vaihtaminen ontuu, niin se vois yks mahdollisuus.
Varsinkin jos lootan ölpän vaihdosta ei oo tietoo, lootan öljyn vaihto ei ole kuulunut
Volvolla määräaikais huollon piiriin, vaan se on kuulunut erikseen teetettäviin hommiin.
Niissä oli muuten myös laatikonpohjalla reikäleivän muotoinen magneetti
ihmettilin sen tarkoitusta, niin tuttu autonasentaja sano et sen tarkotus on kerätä mahdolliset öljyn mukana seikkailevat
metallit itseensä (jos laatikosta irronnut)
Tosin se oli silloin se... en tosiaan tiedä miten nykyään.