Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tulu - 16.03.2012, 11:10:24
-
Nyppäsin mag. venttiilin johdon irti, kun ahtopaineet seilasi 1bar hujakoilla ja kiihdyttäessä teki "fuel cuttia", mutta ei reagoineet ahtopaineet siihen mitenkään vaikka johto on irti.. Noh säädin vähä tankoa pidemmäksi että nyt paineet on n. 0.5bar ja laiton johdon takaisin, mutta paineet on nyt siinä 0.5 tietämillä kokoajan.. :idiot2: Voiko tuo mag. venttiili olla rikki, kun ei kuitenkaan reagoinu mitenkään ennen tangon säätämistä vaikka johdon irrotti?
-
Voiko tuo mag. venttiili olla rikki, kun ei kuitenkaan reagoinu mitenkään ennen tangon säätämistä vaikka johdon irrotti?
Rikkihän se melko varmasti on. Kulutustavaraa pitkällä vaihtovälillähän nuo magneettiventtiilit Volvoissa on ;)
-
No kulutustavaraa tosiaan.. Vuosi sitten viimeksi vaihdettu nykyinen.. :buck2:
-
No kulutustavaraa tosiaan.. Vuosi sitten viimeksi vaihdettu nykyinen.. :buck2:
Vaihoitko letkut samalla? Kannattaa nekin joskus meinaan uusia. Ei maksa paljoa ;)
-
Kaikki on vaihdettu uusiin.. Pitää siniseltä käyvä hakemassa uusi venttiili.. Eipä siinä auta muukaan.
-
Onko ne letkut varmasti oikeassa järjestyksessä...?
-
Keltanen - Hukkaporttiin
Punanen - Turbolle
Sininen - Ilmaputkeen
Tämä lienee oikea järjestys ja tälleen ne myös siellä ovat.
-
Juu, noin ne muistaakseni kuuluu...
Eli kait se venttiili sitten on rikki, ellei jossain muualla ole häikkää, esim. letku hapertunut tms.
Kannattaa vaihtaa venttiiliksi esim. Ac Delcon venttiili, vähän joutuu näpräämään liittimen kanssa, mutta on varmasti kestävämpi mitä se orkkis...
-
Mistäs tuommonen acdelcon venttiili kannattaisi ruveta hommaamaan ?
Ilmeisesti ebaysta nuita ainakin löytyy.. http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=214-474&_sacat=0&_odkw=ac-delco+typhoon&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313 ja mitä muuta siihen tarviis jos se ei suoraan passaa paikolleen?
-
Mistäs tuommonen acdelcon venttiili kannattaisi ruveta hommaamaan ?
Ilmeisesti ebaysta nuita ainakin löytyy.. http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=214-474&_sacat=0&_odkw=ac-delco+typhoon&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313 ja mitä muuta siihen tarviis jos se ei suoraan passaa paikolleen?
http://www.ebay.com/itm/GM-Boost-control-Solenoid-Pigtail-wire-oem-BCS-/120722114540?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item1c1b9947ec
Tuon tilasin itse ja mukana tuli tuo Pigtail wire eli sellanen solenoidiin passaava liitin johdon pätkällä. Johdot vaan liittää alkuperäiseen solenoidin johtoon niin pelaa ilman isompia kommervenkkejä.
-
Noniin.. Nyt on osa tilattu.. Seuraavaksi ootellaan lentopostia jos se joskus sattuisi tulemaan :D
-
Mistä kiven alta nuo postikulut on kaivettu ?? 39 taalaa eli enemmän kun solenoidi !!
Kannattasko jo ohjata myyjää lähettämään "small flat rate box" -> n. 7$
-
Nyt on acdelcon venttiili asennettu paikoilleen, mutta ei oikeen siltikään pelitä.. Pitääkö tämä nyt säätää samalla opilla kun orginal venttiili, eli sähköjohto irti ja hukkaportti siihen tilaan, ettei ota kuin sen 0.45bar ja sitten sähköpiuha takasin? Vai säädänkö hukkaporttia sen verran ettei mene vain yliahtoille? letkut pitäisi olla nyt oikein, kun kokeilin äsken vaihtaa paikkoja, niin sitten otti varmaan 1,5bar kiihdyttäesää :buck2:
E; pidennin hukkiksen tankoa yhden kierroksen ja nyt paineet 0.8-0.9 kiihdytellessä.. eli toimii kait ihan okei nyt.. ::)