Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: InlineFour - 16.01.2011, 15:22:31

Otsikko: Öljynhuohotus (pönttö)
Kirjoitti: InlineFour - 16.01.2011, 15:22:31
-
Otsikko: Vs: Öljynhuohotus (pönttö)
Kirjoitti: hevonen - 16.01.2011, 16:32:55
Sehän on ns. öljynerotin. Jos vedät suoran putken imupuolelle, saattaa kierroksilla vetää öljyä polttoon... ja vetääkin.

Toteutuksia ovat monet tehneet itse erilaisia, itse säilyttäisin kampikammion tuuletuksen. Hommaa vaikka käytetty pömpeli täältä kierrätyskeskuksen tai landian markkinapaikan kautta. Ei voi maksaa paljoo rahtia enempää.

Ps. Äläkä sitten revi sitä kumilättyä irti lohkosta, joka paljastuu kun irrotat sen pömpelin. On juuri se öljynpaluu öljypohjaan.

Niin ja heitä se liekkilukon sihti menemään, jos sulla semmonen vielä on.
Otsikko: Vs: Öljynhuohotus (pönttö)
Kirjoitti: järviin - 16.01.2011, 16:47:07
Mä tein tollasen. Tuosta vain letku keräyssäiliöön. Putken puolikas jatkuu ÖP:n rattaaseen asti, jotta ratas ei nouse ylös, jos moottoria pyöritetään väärinpäin.
(http://img814.imageshack.us/img814/8536/huohlaip.jpg)
Otsikko: Vs: Öljynhuohotus (pönttö)
Kirjoitti: 240-gl - 16.01.2011, 17:26:28
huomasin et b200e ja b230f koneissa on erilainen huohotuspönttö, toinen oli hiukan korkeampi kuin toinen, että ei välttämättä sovi päittäin jos tila loppuu kesken