Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Eagle| - 19.03.2012, 15:31:10
-
Moikka.
Siskon mies osti tuollaisen V70 2009, uusinta koria olevan.
Alla oli 205/55/16 renkaat? Mittari virhettä jonkinverran...
Minkä kokoiset renkaat tähä oikee kuuluis, millaisia ootte käyttäneet?
Suunnitelmissa olis kesäksi joko 17" taikka 18" vanteet ja renkaat? Mitkä koot, ilman huomattavaa mittarivirhettä.
Ei mielellään älyttömän leveät?
Volvon sivuilta löysin kokoja 16" 205/60/16 245/40/18?
Aika sairaat hinnat noissa ton kokoisissa 18"..
Olisko esim. 225/40/18 passeli koko, joka käy itelle ainaki V50 :seen nätisti.. V70 näyttäis 2km/h mittarivirhettä tuolla koon muutoksella?
-
No, kovin on pienet kumit alla. Kantavuus??
Itsellä on kesä/talvi 225/55-16 XL D5:ssa. Muut koot taisi otteessa olla 225/50-17, 245/45-17 ja 245/40-18.
-
Omassa autossa on 225/50/17" kesärenkaat, ja hyvin näyttää alle sopivan.
Ovat itse asiassa myynnissä, kuinkas sattuikaan...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16787.0
-
No, kovin on pienet kumit alla. Kantavuus??
Itsellä on kesä/talvi 225/55-16 XL D5:ssa. Muut koot taisi otteessa olla 225/50-17, 245/45-17 ja 245/40-18.
Kantavuus.
Esim. Falken FK452 225/40/18 92 = 630 kg
Falken FK452 245/40/18 97 = 730 kg
Eipä taida kumpakaan olla painojen suhteen huonoja.
-
Käsittääkseni oma S80 on hyvin pitkälle samalla alustalla kuin V70. Itselläni on minimi leveys rekisteriotteessakin 225. Ei ole edes vaihtoehtona 205. Talvigummit on 225/55/16 XL ja kesäkumit 225/50/17 ja ovat vakiokoot mitkä on tulleet uutena Volvolta.
-
Käsittääkseni oma S80 on hyvin pitkälle samalla alustalla kuin V70. Itselläni on minimi leveys rekisteriotteessakin 225. Ei ole edes vaihtoehtona 205. Talvigummit on 225/55/16 XL ja kesäkumit 225/50/17 ja ovat vakiokoot mitkä on tulleet uutena Volvolta
Kuulostaa kummalliselta. Tuo 205 lienee nykyään aika standardi perheautoissa. Eihä tuo V70 paina kuin vajaa 100kg enemmän mitä esim. Passatti, missä 205/55 on vakiorengastus. Tuskin yhden suomalaisen miehen istuminen takapenkille räjäyttää renkaita?
Itse olen myymässä nuo 17" vanteet pois, ja hankin tilalle 205/60/R16 nakit kesäksit. Talvirenkaat jo ovat tuota kokoa.
-
Kuulostaa kummalliselta. Tuo 205 lienee nykyään aika standardi perheautoissa. Eihä tuo V70 paina kuin vajaa 100kg enemmän mitä esim. Passatti, missä 205/55 on vakiorengastus. Tuskin yhden suomalaisen miehen istuminen takapenkille räjäyttää renkaita?
Itse olen myymässä nuo 17" vanteet pois, ja hankin tilalle 205/60/R16 nakit kesäksit. Talvirenkaat jo ovat tuota kokoa.
Ei yksi matkustaja räjäytä, mutta voipi tulla esim. katsastuksesta hylsy jos on liian pieni kantavuus renkaissa.
-
Mites toi minimi kantavuus / per rengas oikee lasketaa tai saadaan? :) Otteessa ilmoitetuthan ei voi olla minimit koska noita saapi kuitenki muutoskatsastuksella lisää noit merkintöi.. Enkä tarkoita nyt korjauskehoituksia... ;D
Jakamalla auton kokonaismassasta?
-
vm2012 manuskassa sivulla 382 näyttäisi olevan 205/60/16 mainittuna mahdollisena rengastuksena. Kai se 205/55 menee myös, eihän se ole kuin profiililtaan matalampi. Jostain syystä D5 koneelle pienin koko on merkitty 225/55/16
-
Ja myös 3.2 koneella on pienin koko 225/55/16, ainakin AWD mallissa.
Harmi vain kun ovat aika reippaasti kalliimmat ainakin talvirenkaina kuin esim 205/55/16 mikä oli esim edellisessa V70 vm 2005 vakiokoko.
-
Ja myös 3.2 koneella on pienin koko 225/55/16, ainakin AWD mallissa.
Harmi vain kun ovat aika reippaasti kalliimmat ainakin talvirenkaina kuin esim 205/55/16 mikä oli esim edellisessa V70 vm 2005 vakiokoko.
No siksi minä myynkin pois nuo 225/50/17 renkaat. Just eilen tsekkasin hinnat kesärenkaille, ja 7-800€ hintaan menee setti. 205/60/16 kokoa saa 300e halvemmalla. Eli about sen verran mitä paskat halvat aluvanteet maksaisivat. Ja sellaiset hankin tilalle. Olen antituunaaja :)
-
Ainakin itse mietin noita uusia Hankookin renkaita 225/50/17 luokassa kun pärjäsivät niin hyvin testissä. Hintaa ei ainakaan tilaamalla jää kuin reilu 500e/setti englannista. Hintaero on kumminkin niin pieni että pysyn tässä koossa.
Norden rengas myy 145€/kpl ja jos haluaa vaikka goodyearit niin 154e/kpl.
-
Oman kärryn, D5, otteessa kantavuusindeksi 94 = 670 kg. Kokonaispaino 2300 kg.
205/55-16 XL-renkaana täyttäisi vaatimuksen, mutta olisi 20mm liian kapea ilmoitettuihin 55-sarjalaisiin (225/55-16).
Nopeusmittarin virhe yli 3% verrattuna alkuperäiseen, 205/60-16:iin ero 3%.
-
jee
-
https://www.avk.fi/sivut/varadetail.asp?id=62481&lang=fi
AVK:lla Pirkkalassa on tollaset myynnissä. Mielestäni pitäisi sopia uusikoriseen V70 malliin, en ole varma.
Ei ole ihan priimat vanteet ja kumetkin on loppu.
Mutta kenties silti hintansa veroiset jos uusiin vertaa.
Siistit vanteet!
-
Meneekös muuten 225/45R17 renkaat V70:n alle? Huomasin just, että tuolle koolle saisi Goodyearin satsin melkein 300e halvemmalla mitä 225/50 kokoisena. Tai tokihan nuo alle menee kun kerran pienemmät ovat. Mutta voiko sillä enää valkoinen mies ajaa?
-
Olen ite tilannu renkaat jo useamman vuoden http://www.camskill.co.uk/. Toimitus ollut joka kerralla nopea ja mutkaton. Säästää huomattavasti suomen hintoihin verrattuna.
-
Olen ite tilannu renkaat jo useamman vuoden http://www.camskill.co.uk/. Toimitus ollut joka kerralla nopea ja mutkaton. Säästää huomattavasti suomen hintoihin verrattuna.
Tsekkasin tuon saitin. 520€ maksaisi 225/45/17 Goodyearit Suomeen toimitettuna. Tähän päälle sitten vielä rengastyöt. Kaerlan kumi (http://www.kaerlankumi.fi/index.php?name=Content&nodeIDX=1178) myy Goodyearia 564€ hintaan per setti - sisältäen työt. Tällä Suomalaisella ei vaan ole 225/50 kokoa :-\
-
Tsekkasin tuon saitin. 520€ maksaisi 225/45/17 Goodyearit Suomeen toimitettuna. Tähän päälle sitten vielä rengastyöt. Kaerlan kumi (http://www.kaerlankumi.fi/index.php?name=Content&nodeIDX=1178) myy Goodyearia 564€ hintaan per setti - sisältäen työt. Tällä Suomalaisella ei vaan ole 225/50 kokoa :-\
Riittääkö tuossa koossa kantavuus mk III alla?
-
Riittääkö tuossa koossa kantavuus mk III alla?
Tsekkasin, että omissa Vollen kesärenkaissa on 94Y mekintä. Ja samaa merkintää löytyy ainakin tuolta www.camskill.co.uk listalta. Kaerlalla nyt lukee vain "Goodyear", mutta yleensä se tarkoittaa TM testimalleja. 90% ihmisistä kun kuitenkin ostaa "Miseliinit" eikä F1 efficent grip contact mk2 mallimerkintä tarkoita heille mitään. Ei kyllä kaikille rengasmyyjillekään.
Kerran soittelin paikallisia rengaspuljuja läpi, ja yksi ukko kauppasi Micheliniä. Kysyin mitä mallia ne ovat. "ööö....kyllä nää ihan hyvää mallia on! Niinku michelinit. On mulla Continentaliakin..."
edit: tsekkasin Tuulilasista, että 1220kg on D3 automaatin etuakselin max massa. Eli 610kg pitää olla kantavuus. Eli ts. 91 on minimikantavuusluku.
-
Toi Camskill.co.uk on iha hyvä mesta. Eilen lähti taas (3 kerta) rengas-sarja tilauksee kyseisestä puljusta.. Maksu mutkatonta visa electronilla ja toimitus noin 2 viikkoa.
-
Vastailen itselleni. Katsoin äsken rekisteriotteesta, eikä siellä ollut 225/45R17 sallittujen kokojen listalla. Voi perse...Mutta 205/60R16 on merkittynä siellä kyllä (205/55R16 taas ei).
-
Vastailen itselleni. Katsoin äsken rekisteriotteesta, eikä siellä ollut 225/45R17 sallittujen kokojen listalla. Voi perse...Mutta 205/60R16 on merkittynä siellä kyllä (205/55R16 taas ei).
http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php
Vilkaises toi sivusto, renkaan leveys saa poiketa ilmoitetusta 30mm.. jne.
-
Meneekös muuten 225/45R17 renkaat V70:n alle? Huomasin just, että tuolle koolle saisi Goodyearin satsin melkein 300e halvemmalla mitä 225/50 kokoisena. Tai tokihan nuo alle menee kun kerran pienemmät ovat. Mutta voiko sillä enää valkoinen mies ajaa?
On sen verran hönön näköinen auto alimittaisilla kumeilla että en varmasti tollasia alle laittais vaikka ilmaiseks sponssattais renkaat. :nohnoh Älä leiki köyhää vaan osta oikeankokoiset gummit vaikka lailliset olisikin nuo 45-sarjalaiset jos kantavuus piisaa.
-
On sen verran hönön näköinen auto alimittaisilla kumeilla että en varmasti tollasia alle laittais vaikka ilmaiseks sponssattais renkaat. :nohnoh Älä leiki köyhää vaan osta oikeankokoiset gummit vaikka lailliset olisikin nuo 45-sarjalaiset jos kantavuus piisaa.
Juuei. Pitää varmaan ostaa ne 16" vanteet ja siihen ne 205/60 renkaat. On sitten hiljaisempi, kuluttaa vähemmän ja turvallisempi ajaa huonolla kelillä. Ja puolet halvemmat renkaat ;) Ja pidetään noi 17" myynnissä niin kauan että joku haluaa ostaa.
Volkkarin vanteet kun möin viimeksi, niin tuli viikossa monta kyselyä. Volvolle ei vielä mitään. Ilmeisesti Volkkarimiehet on enemmän kiiltävän perään :D
-
On nuo 16" ja 17" kokoset vanteet niin mahottoman pienen näköset tämän kokoluokan kulkineessa. Itelläni on 19" 245/40 kesäpyörissä. Ajettavuus tosin 16" talvipyörillä on hieman pehmeämpää, ehkä liiankin omaan makuun... On ainakin omista alle 18" vanteista ollut vaikeeta päästä eroon. Tietysti jos hinnan pudottaa reilusti persnetolle ni alkaa kyselyitä tulee... :-\
-
Omassa 18" Crater vanne ja siinä 245/40/18 Misukat. Kävi muutes hyvä tuuri, kun löysin noi lähes käyttämättömät renkaat, jotka oli ollut esittelyautossa alla. Niin ja hintaa jäi 400 euroa. Pakasta vedetyt Contit oli esim. 1090 euroa/setti.
-
245/45/18 S80:ssä alla. Sekä kesä- että talvirenkaat. Mittarivirhe tasan 0%.
Mihinkään ei ota kiinni. En tosin lähtisi noilla madaltamaan neljää senttiä, mutta maltillinen 2 sentin madallus voisi noiden kanssa näyttää hyvältä ollen samalla myös toimiva ratkaisu.
245/45/18 on sentin korkeammalla maasta kuin 245/40/18, joten kahden sentin madalluksen jälkeen oltaisiin vain sentin lähempänä maata kuin orkkis. Järkevää kun kyseessä on AWD.
-
Vanha aihe, toivottavasti sopii kysymykselle. Eli auto vaihtui mkIII V70:ksi, tallissa V50 Caligo 6.5-16 vanteet 205/55-16 Hakkapeliitta7 94T renkailla. Tuleeko ongelmia jos ajattelee V70:n kanssa käyttää? Pulttijako sama, keskireikä sama, ET on 2.5mm sisempänä (52.50 vrt 50). Ajettavuus varmaan hieman kärsii ja mittarivirhe kasvaa, mut mikä enemmän askarruttaa niin mahtuuko kääntymään ja olemaan? Kantavuuden kai pitäisi riittää?? Volvon suosittelema koko taisi olla 205/60-16 ja Volvon V70 16" vanne on kokoa 7.0-16 et50. Niin talvikäytöstä nyt tietenkin kirjootan.
Sama lyhyesti puettuna, onko kukaan laittanut V50:n 16" aluvanteita V70:een ja millä menestyksellä?
-
Nostetaan vanhaa aihetta.
Mahtuuko 225/50/18 vakioalustaisen -09 V70 D5:n alle?
-
mulla 245/40/18 ja ei mitään ongelmia mahtumisen kanssa
-
Herätellään keskustelua.. :)
Täällä taistellaan rengaskoko asian kanssa. Vm 2012 D5 awd ja vakiovanteet 225/55/16"
Tuossa alkukeskustelussa oli puhetta, kun rekisteriote ja huoltokirja määrittävät tuon kokoluokan renkaan, niin onko tähän mahdollista laittaa 205/55/16".
Eli kantavuus tai määrittää sen. Vanteen levyttä en muista, mutta Volvon oma orkkisvanne. Vaikuttaako mihinkään voimansiirtoon yms pieni rengas, eli voiko laittaa alle?
Kiitos, A
-
Herätellään keskustelua.. :)
Täällä taistellaan rengaskoko asian kanssa. Vm 2012 D5 awd ja vakiovanteet 225/55/16"
Tuossa alkukeskustelussa oli puhetta, kun rekisteriote ja huoltokirja määrittävät tuon kokoluokan renkaan, niin onko tähän mahdollista laittaa 205/55/16".
Eli kantavuus tai määrittää sen. Vanteen levyttä en muista, mutta Volvon oma orkkisvanne. Vaikuttaako mihinkään voimansiirtoon yms pieni rengas, eli voiko laittaa alle?
Kiitos, A
Tuohan on liian pieni, miksi sellainen pakko olisi laittaa? Mittarikin näyttää -3 lisää väärin. 205/60/16 menee. Vanne on luultavasti 7" leveä.
-
Okei, voin muistaa väärin kun tuossa kaverini kauppaa uusia renkaita Vianorilta. Voi olla 205/60/16.
Mutta yhtäkaikki, ainut ongelma on tuo mittarivirhe?
-A
-
Okei, voin muistaa väärin kun tuossa kaverini kauppaa uusia renkaita Vianorilta. Voi olla 205/60/16.
Mutta yhtäkaikki, ainut ongelma on tuo mittarivirhe?
-A
Periaatteessa kyllä. Jos sitten tykkää ajaa kottikärrynrenkaat auton alla, noin visuaalisesti. Tuo normi rengaskin 16" vanteella on aika "ujo".
-
Okei, voin muistaa väärin kun tuossa kaverini kauppaa uusia renkaita Vianorilta. Voi olla 205/60/16.
Mutta yhtäkaikki, ainut ongelma on tuo mittarivirhe?
-A
Pistä 205/60 niin mittarivirhettäkään ei ole. Itsellä oli entisessä mk3 70:ssä myös 17" vanteet ostettaessa, mutta myin ne pois ja ostin 16" 205/60:t tilalle. Sai edukkaammin uudet renkaat, rengasmelu pieneni ja onhan se parempi ajettavakin sadekeleillä.
-
onhan se parempi ajettavakin sadekeleillä.
Mites vanteen tuumakoko vaikuttaa ajettavuuteen sateella?
Ja onhan tuo 16" jo todella typerän näköinen vannekoko v70 kokoisessa autossa.
-
Mites vanteen tuumakoko vaikuttaa ajettavuuteen sateella?
Ja onhan tuo 16" jo todella typerän näköinen vannekoko v70 kokoisessa autossa.
No ei mitenkään, renkaastahan se on kiinni.
17":kin on vielä aika soman pieni tämmösen alla, huomasin kun laitoin talvirenkaat :D
-
No ei mitenkään, renkaastahan se on kiinni.
17":kin on vielä aika soman pieni tämmösen alla, huomasin kun laitoin talvirenkaat :D
Niinpä.
Ja juu, kyllä tuo 17" näyttää todella pieneltä tuossa s8kympissäkin. Itselläkin talvirenkaina 17". Ostaessa tuli mukana 16" vanteet ja talvikumit :facepalm: nuo tarvinnee hukata jonnekkin.
-
Mites vanteen tuumakoko vaikuttaa ajettavuuteen sateella?
Ja onhan tuo 16" jo todella typerän näköinen vannekoko v70 kokoisessa autossa.
No yleensä isompi vanne tarkoittaa leveämpää rengasta. Ja se tarkoittaa vesiliirtoriskiä jne. Muuten tuo 16" on ihan normaali koko autoon. Toki tälläkin forumilla huomaa, että toiset tykkää sitten parkkipaikalla esitellä isompaa ja kiiltävämpää :D Ilmeisesti alkuperäisen kysyjän ongelmaan ei kuitenkaan ole vastausta?
-
On 16" normaali koko autoon, mutta pieni v70 kokoiseen. Luulisi ettei tämän hintaisten autojen omistajilla olisi ainoastaan renkaiden hankintahinta perusteena rengasvalinnalle. Muuta järkeä ei 16" vanteelle ole tässä autossa. Mahtaa isommat koot=matalemmat profiilit päihittää tuon esim äkkijarrutuksessa tai väistötilanteessa.
-
... Luulisi ettei tämän hintaisten autojen omistajilla olisi ainoastaan renkaiden hankintahinta perusteena rengasvalinnalle. Muuta järkeä ei 16" vanteelle ole tässä autossa.
...
Mukavammat ajella, lisäksi kulkee ja kiihtyy herkemmin, kulutus myös pienempi.
Itse todettu sillä kuuluisalla persdynolla ja laskurilla.
... Mahtaa isommat koot=matalemmat profiilit päihittää tuon esim äkkijarrutuksessa tai väistötilanteessa.
Siinä vaiheessa, kun pitää tuo mainittu väistötilanne tehdä, niin se 16" pyörillä ajava kaveri on virkeänä ja freesinä siellä ratissa, ei ehkä joudu ollenkaan moiseen tilanteeseen leppoisamman ajotuntuman takia, kun on pystynyt seuraamaan liikennettä. Jollain 18" ajava on saanut hampaat irvessä pitää rattia suorassa uraisilla teillä, hartiat ja niska jäykkinä veri ei kierrä aivoissa normaalisti, niin eipä taida väistöt mennä kuin strömsöössä, puhumattakaan pään sisäisestä vitutuksesta auton vetelyyn. Hmmm... tästäköhän noi rattiraivo -tilanteet johtuukin. :P
-
Luulisi ettei tämän hintaisten autojen omistajilla olisi ainoastaan renkaiden hankintahinta perusteena rengasvalinnalle.
12k€ maksoi edellisen -09 V70:ni uusi omistaja. En tiedä kiinnostiko sen hintaisen auton omistajaa renkaiden hinta :D
Itsekin just mietin, että pitäisikö myydä pois 17" Ocean Race vanteet ja ostaa tilalle halvimmat 16" alut + hyvät renkaat. Viimeksi kun saman tempun tein Volkkarin kanssa, niin melkeimpä vanteiden myyntihinnalla sain toiset vanteet + uudet merkkirenkaat. Toinen vaihtoehto on pistää nuo OR renkaat varastoon ja ajella 3-5 vuotta pienemmillä renkailla. Ja pistää isommat vanteet takaisin alle kun autoa taas vaihtaa. Nuo 235 leveät nakit kun veteleekin aika iloisesti.
-
Mukavammat ajella, lisäksi kulkee ja kiihtyy herkemmin, kulutus myös pienempi.
Itse todettu sillä kuuluisalla persdynolla ja laskurilla.
Siinä vaiheessa, kun pitää tuo mainittu väistötilanne tehdä, niin se 16" pyörillä ajava kaveri on virkeänä ja freesinä siellä ratissa, ei ehkä joudu ollenkaan moiseen tilanteeseen leppoisamman ajotuntuman takia, kun on pystynyt seuraamaan liikennettä. Jollain 18" ajava on saanut hampaat irvessä pitää rattia suorassa uraisilla teillä, hartiat ja niska jäykkinä veri ei kierrä aivoissa normaalisti, niin eipä taida väistöt mennä kuin strömsöössä, puhumattakaan pään sisäisestä vitutuksesta auton vetelyyn. Hmmm... tästäköhän noi rattiraivo -tilanteet johtuukin. :P
Jännä että nuo omat katiskat ovat menneet luotisuoraan 18" ja 235:lla renkailla. Varsinkin jos auto varustettu tuolla säädettävällä ohjaustehostimella. Huoletta voi ottaa vaikka kädet irti ratista ja suoraan mennään vaikka pikkasen olisi isompaakin uraa. Ainoa missä leveä ja jäykkärunkoinen rengas vetelee on kiihdytys syvissä urissa. Muissa tilanteissa eroa ei juuri ole pienempien / kapeimpien eroksi.
-
Mulla on omassa nyt ollut 3 eri sarjaa pyöriä alla: 205/16, 225/18 ja nyt talvisina 225/17.
Ajolleen tismalleen samanlaisia paitsi että kitkat nyt hiljaisimmat :)
-
Omassa S80II on 245/40 18 mikä on koon puolesta oikea koko jos haluaa ettei mittari virhe kasva.
Vetelyä ei ole ja auto menee suoraan, sadekelillä voin surutta ajaa syväänkin vesilätäkköön/-uraan(kokeiltu on), rengas ei ole menettänyt otettaan tiehen.
Sadekelin ominaisuudet on renkaan hyvyyttä.
Mutta jos vanteet (16")olisi olleet olleet paremmassa kunnossa olisin niihin ostanut uudet renkaat koossa 205/60.
Hyödyt, pienemmällä vannekoolla ja suuremmalla profiililla olisi rengasmelu ollut pienempi. Vaikka nyt näillä uusilla renkailla rengasmelu ei ole paha.
Ja hankinta hinta 16" on pääsääntöisesti premium luokan renkaissa halvempi.
Ulkonäköseikka ei minua ainakaan häiritse vaikka vanne olisi ollut pienempi.
Vaikka nyt alla leveät ja matalat renkaat niin ei ne tee hallittavuudessa Volvosta Ferraria.
Oikeat koot kesärenkaissa on rekisteriotteen mukaan
205/60 16 94V <-ei ole rekisteriotteessa
225/55 16 94V
225/50 17 94V
245/45 17 94V
245/40 18 94V
nämä koot pitävät mittari virheen samana.
Ja mitä kantavuuteen tulee määrittää numero(94) kokoluokituksen jälkeen.
kantavuustunnukset (http://verkkokauppa.harline.com/showpage.php?id=10)
-
Tervehdys Volvo seurakunnalle, tasapuolisesti niin miehille kuin naisille. Autona minulla on V70 -12 jossa on vakio R- design imo nätit 18" vanteet, vakiorengaskokohan niissä on 245/40/18.
Onko kukaan vaihtanut kooksi 225/45/18? Halkaisija pysyisi lähes tismalleen samana tuossa koossa.. Voisi kuvitella että vetelyä olisi tuolla kapeammalla renkaalla vähemmän ja varmasti rullaisi myös alla kevyemmin kuin leveämpi rengas. Moottori on tuossa omassa mallia pieni, eli pitovaikeuksien takia tuota leveämpää ei varmasti tarvitse ;D
-
Mulla on omassa V70:ssä 225/45 18 renkaat. Viimekesän niillä ajoin ja on ihan mukavan oloiset, isoa eroa kuluneisiin 245/40 renkaisiin ei ole muuta kuin melu. Kuluneet olivat Nokian ja uudet laitoin Landsailit.
-
Mulla on omassa V70:ssä 225/45 18 renkaat. Viimekesän niillä ajoin ja on ihan mukavan oloiset, isoa eroa kuluneisiin 245/40 renkaisiin ei ole muuta kuin melu. Kuluneet olivat Nokian ja uudet laitoin Landsailit.
Katselin juuri tuossa noita rengassarjoja netistä ja huomasin että tämä landsail on todella houkuttelevan hintainen rengas.. Eli ilmeisesti uskallat myös suositella noita landsaileja Volvoon?
Minulla ollut viimevuosina vain ns. "premium" merkkejä autoissa alla kun joskus sain niin huonot kokemukset sunny merkkisistä renkaista ja silloin päätin että en ikinä osta enää halpoja rilloja. Toki tuosta on aikaa jo paljon ja ajat muuttuu jne..
-
Landsail on todella hiljainen halvaksi renkaaksi, siksi valitsin ne. Ei ne hullummat ole ajaakaan vaikka kokemusta on myös ns. premium-kumeista. Suosittelen ja ostan varmaan seuraavatkin.
-
Jees, kiitoksia vinkistä. Laitan itsekin tilaukseen nuo Landsailit kokeeksi ja koossa 225/45/18.
-
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/landsail/ls588-uhp/
Toi on se malli eli UHP 588
-
auto vaihtui mkIII V70:ksi, tallissa V50 Caligo 6.5-16 vanteet 205/55-16 Hakkapeliitta7 94T renkailla. Tuleeko ongelmia jos ajattelee V70:n kanssa käyttää? Pulttijako sama, keskireikä sama, ET on 2.5mm sisempänä (52.50 vrt 50). Ajettavuus varmaan hieman kärsii ja mittarivirhe kasvaa, mut mikä enemmän askarruttaa niin mahtuuko kääntymään ja olemaan? Kantavuuden kai pitäisi riittää?? Volvon suosittelema koko taisi olla 205/60-16 ja Volvon V70 16" vanne on kokoa 7.0-16 et50. Niin talvikäytöstä nyt tietenkin kirjootan.
Sama lyhyesti puettuna, onko kukaan laittanut V50:n 16" aluvanteita V70:een ja millä menestyksellä?
Itselleni vastaten: pari talvea mennyt noilla V50 vanteilla ja kumeilla. Kantavuus mietitytti mutta jos auto painaa 1700kg, painosta 60% keulalla + päälle 2*100kg henkilöä niin pitäisi olla vielä turvavaraa. Mittarivirhe on 8km/h luokkaa 100km/h vauhdissa. D2 koneen manuaaliaskilla välitykset tuntuvat paljon miellyttävämmältä. Yllättäen voi sanoa auton olevan paljon "ajettavampi" kuin kesärenkailla, ohjaus myös hieman herkempi ja tarkempi. Mutta laitonhan tuo rengastus silti on :/ , lisäksi ulkonäölliseltä kannalta aika karu ilmestys.
-
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/landsail/ls588-uhp/
Toi on se malli eli UHP 588
Tilasin tuolta ja nopeasi tulivat, paistoaika oli 39/16 eli ihan tuoretta kamaa. Nyt vaan sitten odotetaan ilmoja että saadaan pyörät alle :)
-
Hyviltä pyöriltä nämä landsailit vaikuttaa, todella positiivinen yllätys. Hinta/laatusuhde on varmasti enemmän kuin kohdillaan