Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Koo Pee - 19.03.2012, 19:05:57
-
Tulpanjohtojen vastukset ja ne ohmit kiinnostais.
Mittailin piruuttani Volvo boucicord merkkisten tulpanjohtojen vastuksia ja pituudesta riippuen seuraavia arvoja tuloksena:
1.syl 2.45 ohm
2.syl 2.89 ohm
3.syl 3.45 ohm
4.syl 4.20 ohm
5.syl 4.71 ohm
puolanjohto 2,7 ohm
Mitäpä tietäjät tuumii? >heitänkö roskiin vai haluaisko joku kenties pelastaa?
850 20v-96 koneesta tulleet piuhat.
Eli niitä ohjearvoja halajaa hän jos joku tuttavallisesti tietää ilmoittaa ystävällisesti nam, kiitos!
-
Ei mulla mitään ohjearvoja ole antaa mutta noi on todella hyvät arvot, vaikka sulta taitaa puuttua k-kirjain noitten ohmien edestä. Ovat varmaankin kilo-ohmeja oikeasti.
Sylinterien numerointi saattaa olla myös väärin, kun olet saanut ykköspiuhaan pienimmän vastuksen vaikka se on pisin johto. Tuo vastus johtojen kunnossa ollessa on suoraan verrannollinen johdon pituuteen.
Jos tuon sun numeroinnin kääntää toisinpäin, vastus kasvaisi melko tasaisesti johdon pituuden mukaan. Ykkönenhän on jakopään päädyssä, vitonen siellä virranjakajan päässä.
Tuolla linkissä puhutaan vastuksista jotka on välillä 1-4 kohm/ jalka... http://www.autotips.com/plugwire.htm
-
Yes, voiman ulos oton vastakkainen puolihan tosiaan on se ykkönen...se pisin piuha siis......
Ja kyllä se k jäi laittamatta....
Siitäpä tarvitsevalle volvo piuhat jos viittii hakea pois, vaikka kymppi tai kymppi + postikulut?
Tarvikkeena lie 70e ja volvo merkillä varustetuista ei tietoo, tuskin vähemmän>käytetythän nuo ovat vaan toimivan oloiset.....
Helsinki, oulunkylä sijainti jos töissä olen tai espoo jos kotona.....molemmissa täsmälleen miten sattuu ;D.
lähtee roskiin jahka varaston siivous inspiraatio iskee,yks 24D kansikin näytti jääneen.... käyvästä koneesta otettu. Kaipailee pakoventtiilien osalta jo huoltoa silmämääräisesti katsoen. Nokan stefat ja imusarjan tiiviste näytti olevan käyttämättömänä yläpään tiivistesarjasta jäänteitä....
meni jo off topiks laittelen noita vaikkapa myytäviin jahka tyyppinumeroo jne. tutkailen kameran kanssa tai sitten romuttamoon....... noita myllyjä ei enää toimivana liene paljon käytössäkään?
Anyway , kiitokset tiedosta!
Tulipahan taas opintoja kerrattua, kun nokivasaroilla liian kauan leikkiny :).
-
volvo alkuperäiset johdot tais olla 150-175e luokkaa kun kävin yli vuosi sitten kysymässä ???
-
Eli ei kai kohtuuton hinta jos kympillä lähtee ehjät käytetyt haluavalle ;)
Volvo noissa lukee, varmaa tietoa saako tarvikkeenakin volvo merkattuna ei mulla ole.
Kiitän tiedosta!