Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Volvo82 - 20.03.2012, 15:17:58
-
Onko moni/kukaan kokeillu mitä kulkee? Onko lähellä ilmoitettua 210kmh?
-
Eiköhän se sen kulje, mutta voi ottaa hetken että saa kelattua tuon nopeuden mittariin.
-
melko jännä kun tuolle mun kesä kakkos autolle luvattu vakiona sen 205kmh :idiot2: autohan on golf mk2 GTI16V Kr (140hv/160nm) omamassa sen 990kg
ja on se äkäsempi 0-100 kuin s40 t4 automaagi
-
melko jännä kun tuolle mun kesä kakkos autolle luvattu vakiona sen 205kmh :idiot2: autohan on golf mk2 GTI16V Kr (140hv/160nm) omamassa sen 990kg
ja on se äkäsempi 0-100 kuin s40 t4 automaagi
ei minusta mitenkään jännä G2 on huomattavasti lyhemmät välitykset vaikka kone kiekuukin pidemmällä ja herkemmin. Hyvä kiihtyvyys selittyy sopivan lyhyillä välityksillä ja kevyellä korilla sekä ylävireellä koneella.
-
ei minusta mitenkään jännä G2 on huomattavasti lyhemmät välitykset vaikka kone kiekuukin pidemmällä ja herkemmin. Hyvä kiihtyvyys selittyy sopivan lyhyillä välityksillä ja kevyellä korilla sekä ylävireellä koneella.
niin tiedän, mutta sitä ihmettelen että miten tuommoinen huomattavasti painavempi s60 kulkee ilmoitetusti nuin kovaa 140hv ja reilun 200nm voimin :idiot2:
en kyllä edes tiedä miksi vertaan jotain saksalaista räppänää huomattavasti parempaan autoon :2funny:
-
niin tiedän, mutta sitä ihmettelen että miten tuommoinen huomattavasti painavempi s60 kulkee ilmoitetusti nuin kovaa 140hv ja reilun 200nm voimin :idiot2:
en kyllä edes tiedä miksi vertaan jotain saksalaista räppänää huomattavasti parempaan autoon :2funny:
Koska Volvon välitykset on pidemmät ja koneessa on 220nm, ei 200nm.
-
ei ollut harmainta hajua väännöistä mutta arvioin että siinä voisi olla reilut 200nm
ps ei kolffistakaan vitosella vielä välit loppunut 220kmh mittari nopeudella :hello:
ps2 ei vissiin pitäs tulla mihinkään mitään ihmettelemään kun ei mistään mitään kuitenkaan tiedä :-[
-
Auton paino ei vaikuta huippunopeuteen oikeastaan yhtään( tottakai sekin vähän esim. suuremman vierintävastuksen muodossa renkaille ). Sitävastoin kiihtyvyyteen sillä on suurikin vaikutus.
Ilmanvastus sitten vielä erikseen.
-
Juurikin näin ja eikä tuo S60 mikään iso auto ole. Aika perus huiput ~1500kg 140 hevosvoimaiselle autolle. :)
Niin ja ei ollut tarkoitus loukata ketään.
-
Olis kiva päästä testaamaan johonkin missä ei olisi vaaraa kortin menetyksestä!:-)
-
Laivalipun ostat vaan Saksaan ja menet kokeilemaan! Tai sitten noille kiihdytyspäiville/radalle. ;)
Omalla 20V 850 (170 hv) ajoin sen 200 tauluun todellista, täytyy sanoa että aika pitkää suoraa vaati, olis se tosin sen 10-15km/h jaksanut tauluun ottaa vielä. :)
-
paljon sillä sun volvolla oli ajettu?.. kaverin 20v glt ei millää menny yli 180 mittariin :idiot2:
380 000 ajettu lienekkö mistä johtunee
-
On noi "huippunopeus" ajotapahtumatki aika shaissea huippunopeuden ottamiseen, niinku täällä onki juteltu ni välityksillä on väliä, ei tossa mailin matkalla vielä välttämättä pääse rajottimelle asti isoimmalla vaihteella.
Mullaki 1700m kohalla 240km/h ja kiekat vasta 6 tonnia, eli olis vielä jaksanu kiivetä.
-
paljon sillä sun volvolla oli ajettu?.. kaverin 20v glt ei millää menny yli 180 mittariin :idiot2:
380 000 ajettu lienekkö mistä johtunee
Omistusaikana keräsi kilometrejä 231 tkm tuonne 293 tkm, oli muutenkin virkeän oloinen laite vapariksi.
-
Koska Volvon välitykset on pidemmät ja koneessa on 220nm, ei 200nm.
Niin, no, tuosta huipusta en enempää kommentoi, mutta se, että tuo B5244S2 kone, niin siinä on tuo 140Hp 4500r/min
220Nm:n väännöllä huippuvääntö saavutetaan jossain 3300r/min kierrosalueella, joten kaippa tuon huiput nopeudessa on jossain 200km:n huitteilla on.
-
Ei siitä mihinkääm pääse jos volvon alkaen malli on kyseessä niin mopohan se on !
-
Mitäpä sillä tiedolla tekee, kulkeeko se 210km/h, kun ei tässä maassa kuitenkaan voi ajaa yli 120km/h kovempaa (laillisesti), ja siihen tuolla kyllä pääsee. :)
-
on niitä laillisia tapoja ajaa kovempaakin kuin 120km/h että niissä tilanteissa voi kokeilla mutta nolosti niissä käy.
-
on niitä laillisia tapoja ajaa kovempaakin kuin 120km/h että niissä tilanteissa voi kokeilla mutta nolosti niissä käy.
Meinasin lisäillä tietenkin ne speedpartyt sun muut vastaavat, missä voi halutessa autonsa huippujaan kokeilla, mutta niitä ei taideta ihan joka päivä järjestää?
-
ei mutta jokunen kesässä ja radoille jokaviikonloppu on mahdollista koettaa varata ajoaikaa... saa monella radalla tommosenkin kulkemaan enemmän kuin sen 120.
-
ei mutta jokunen kesässä ja radoille jokaviikonloppu on mahdollista koettaa varata ajoaikaa... saa monella radalla tommosenkin kulkemaan enemmän kuin sen 120.
No shit, Sherlock. :) Mutta itse tarkoitin vaan sitä, että joo ok, kiinnostaahan se, mitä mikin auto mahtaa huippuunsa kulkea, mutta loppupeleissä nuo tiedot on suht hyödyttömiä, kun ei yleisillä teillä kuitenkaan arvaa ajaa kun korkeintaan noita lukemia. Tai siis meikäläiselle on, jollekinhan tuo on taas arvokasta tietoa.
-
Joo ei yleisillä teillä saa ajella yli rajotusten.
-
Niin, no, tuosta huipusta en enempää kommentoi, mutta se, että tuo B5244S2 kone, niin siinä on tuo 140Hp 4500r/min
220Nm:n väännöllä huippuvääntö saavutetaan jossain 3300r/min kierrosalueella, joten kaippa tuon huiput nopeudessa on jossain 200km:n huitteilla on.
Lähinnä vain korjasin tuon vääntöluvun oikeaksi, alussa kun oli puhetta 200nm:stä. :)
-
Lähinnä vain korjasin tuon vääntöluvun oikeaksi, alussa kun oli puhetta 200nm:stä. :)
Aivan oikein ;)
-
Onko moni/kukaan kokeillu mitä kulkee? Onko lähellä ilmoitettua 210kmh?
Omassa rottelossa mittarin viisari jää joka ikinen kerta istumaan sinne 210-215 välille. :-\ En tiedä sitten onko talvella jotain negatiivista vaikutusta tähän.
8km/h liikaa näyttää mittari GPS:n mukaan 100km/h vauhdissa, niin kasvaakos tuo mittarivirhe sitten vauhdin mukana?
-
Omalla S60:llä gebsii sain sen tasan 210km/h (ilman BSR-softaa/mittariin 218-220km/h), samaten V70N 2.5 T.
Vähä tuppas Saksan reissulla sylettää toi nopeus, mutta sinäällä ihan hyvä ettei kovempaa menny, ajo-ominaisuudet meinaa katoo täysin 180km/h jälkee..
Ja täällä kotimaassa hyvä kun voi edes sitä 120 ajella motarilla, kun tiet on siinä kunnossa missä on >:(
-
Omalla S60:llä gebsii sain sen tasan 210km/h (mittariin. 218-220km/h), samaten V70N 2.5 T.
Vähä tuppas Saksan reissulla sylettää toi nopeus, mutta sinäällä ihan hyvä ettei kovempaa menny, ajo-ominaisuudet meinaa katoo täysin 180km/h jälkee..
Ja täällä kotimaassa voi edes sitä 120 ajella motarilla, kun tiet on siinä kunnossa missä on >:(
Turboissahan tahtoo olla rajoitin asetettu siihen 210km/h.
Ajo-ominaisuuksien menettämisestä olen samaa mieltä, niillä Volvoilla millä olen vakioalustalla ajanut vähänkään lähemmäksi 200km/h niin ei vaan pysty, kannata tai ei edes tee mieli ajaa lujempaa.
-
Turboissahan tahtoo olla rajoitin asetettu siihen 210km/h.
Ajo-ominaisuuksien menettämisestä olen samaa mieltä, niillä Volvoilla millä olen vakioalustalla ajanut vähänkään lähemmäksi 200km/h niin ei vaan pysty, kannata tai ei edes tee mieli ajaa lujempaa.
Näimpä se taitaa suurimmassa osassa näissä Volvoissa olla.
Ois kyllä hauska toi C30 kokeilla, miten käyttäytyy mittariston pimeämmällä puolella. Ajo-ominaisuuksiltaan ja alustaltaan kuitenkin lukuisia kertoja jämäkämpi ja vakaampi isoilla nopeuksilla ja kaarteissa, kun nämä edellä mainitut.
Muttei tosiaa mennä sen enempää sit offtopicin puolelle
-
Mulla ollut edellinen V70-97 T5:nen kulki mittarinsa pohjaan,mutta siinä oli laitettuna alustasarja ja ajo-ominaisuudet ei kärsiny.Tämä nykyinen D5:nen on normi alustalla ja sen mitä kokeillut huippuja (210) niin ei ole hääppönen.Näköjään iän karttuessa huomannut että reaktio nopeus ei ole sama kuin nuorena niin parempi tyytyä normi nopeuksiin.