Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Sawo - 22.03.2012, 19:03:11
-
Jep, elikkäs mitenkä noiden katkosten tulis sijaita? Vihreessä kirjassa ei ollu mitään puhetta, m.renkaiden pakkauksesta puhumattakaan.
Ja mielellään jos sais 100% varmaa tietoa, eikä mitään mutuilua niin ei useaan otteeseen tartteis jumpata konetta pois.
Googlea koitin käyttää, mutta juuri mitään ei löytynyt, joka paikasta vähän erilaista tietoa. Tosin en ettiny juuri Volvon tai tämän koneen m.renkaista juttua vaan ihan yleisesti.
Kiitos ja kumarrus -H-
-
Jep, elikkäs mitenkä noiden katkosten tulis sijaita? Vihreessä kirjassa ei ollu mitään puhetta, m.renkaiden pakkauksesta puhumattakaan.
Ja mielellään jos sais 100% varmaa tietoa, eikä mitään mutuilua niin ei useaan otteeseen tartteis jumpata konetta pois.
Googlea koitin käyttää, mutta juuri mitään ei löytynyt, joka paikasta vähän erilaista tietoa. Tosin en ettiny juuri Volvon tai tämän koneen m.renkaista juttua vaan ihan yleisesti.
Kiitos ja kumarrus -H-
Wisecon männissä ainakin ohjeistettiin laittamaan katkokset mahdollisimman kauas toisistan eli esim. öljyrenkaan katkos kello 6 päin , 2 männänrenkaan katkos kohti klo 2 ja 1 männän rengas kohti klo 10.
-
Katkokset menee 120 asteen välein renkaissa 1-3.
Eli esim ylin rengas klo 12, toinen rengas klo 4 ja viimeinen klo 8
-
Mites sittenku jotkut sanoo että painepuolelle ei sais laittaa eikä tapin kohdalle? Onko puheissa perää vai pelkkää mutua?
Ja mistähän suunnasta katottuna kello 12? :D
-
Se kello juttu oli vaan havainnollistamaan sitä 120 asteen juttua,
että voi vaikka kattoa kellosta mallia ;D
Siis mitä ei saa painepuolelle laittaa?
-
Aivan, noin mä vähän ajattelinkin heti kun olin vietsin lähettänyt :-[
Aika monella foorumilla joku aina väitti että katkoksia ei saisi laittaa sylinterin painepuolelle.
-
Se tarkoittaa sitä, että ei saa laittaa katkosta sinne puolelle, jonne männän yläpää kallistuu työtahdissa.
En kyllä usko, että ne mrenkaat pysyvät asennusasennossa kovin pitkää aikaa.
-
Eikös nuo renkaat pyöri vapaasti siellä sylinterissä?
-
Eikös nuo renkaat pyöri vapaasti siellä sylinterissä?
No luulis nyt muoviämpäri :P
-
Eikös nuo sitten pääse koskaan kohakkain ne raot?